در جلسه شورای شهر فومن چه گذشت

جنجال واگذاری«زمین‌های منابع طبیعی»در جلسه‌ی شورای شهر فومن

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بحث بر سر موضوع زمین های منابع طبیعی به درگیری لفظی بین این سه عضو شورا انجامید که هر کدام اصرار بر حرف خوشان داشتند که جلسه شورا لحظاتی متشنج شد و از رسمیت خارج شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،جلسه شورای اسلامی شهر فومن عصر روز چهارشنبه ۲۸ آبان با غیبت زهرا نظری و حضور شش نفر از اعضا و با حضور هوشنگ عباسقلیزاده شهردار فومن در سالن اجتماعات شهرداری فومن برگزار شد.DSC_0179

در ابتدا رییس شورای شهر فومن در خصوص مشکلات شهری مسایلی را عنوان نمود و دستور جلسه را نیز اعلام کرد که شامل عملکرد مهر ماه شهرداری و بررسی قرارداد تابلو های تبلیغاتی سطح شهر و اطلاع از گزارش شش ماهه شورا را شامل می شد.

در ادامه سید سینا میری نرگسی با اشاره به موفقیت های پی در پی تیم فوتبال شهرداری فومن مواردی را در خصوص بودجه ریزی شهرداری در سال ۱۳۹۴ را عنوان کرد. وی با اشاره به اینکه فومن یک شهر گردشگری است افزود: اکنون که در شش ماهه دوم سال هستیم و مسافر کمتری داریم به ترمیم و زیبا سازی شهر و همچنین سرویس های بهداشتی سطح شهر بپردازیم. وی گفت: در خصوص اینکه دادن از کنسول به ساختمان ها جلوگیری شده است تشکر می کنم.
در کنار شورای شهر یک شورای مشورتی داشته باشیم

در ادامه مختار ابراهیمی اظهار داشت: باید تعامل را در افکار و رفتار خود پرورش دهیم و باید در عمل این را نشان دهیم و باید به تناسب رفتار خودمان موضوع را مطرح نکنیم. طبیعی است که ما در کنار این مدتی که در کنار دوستان بودیم شنونده بودیم و توجیهی در رفتار خود نداشته ایم و امید است با وجود آقای عباسقلیزاده به چشم انداز خود برسیم اما قطعاً کاستی هایی وجود دارد و می پذیریم و پیشنهاد می کنم در کنار شورای شهر یک شورای مشورتی داشته باشیم تا بتوانیم کارها را بهتر انجام دهیم و در شهر نخبگان زیادی هستند که می توانیم از وجود آن ها استفاده نماییم.
خزانه دار شورا افزود: استدعا دارم در جابه جایی بازار روز جدی تر برخورد شود و تا گره ای که در شهر وجود دارد به کمک همگی برطرف گردد. وی با اشاره به اینکه شهرداری دست فروشان کنار خیابان را تعیین تکلیف نماید گفت: آب گرفتگی منطقه حاجی آباد یک خطر است که باید رفع گردد. ابراهیمی با اشاره به زمین های منابع طبیعی در کاس احمدان و پیشحصار گفت: این دو زمین تعرفه شده است که در اختیار شهرداری فومن قرار گیرد که از شهردار می خواهم به طور جدی پیگیری کنند.

از حق جلسه کمیسیون ماده ۱۰۰ خود به تیم فوتبال شهرداری کمک شود
در ادامه سید نورالدین نعمتی با تسلیت درگذشت دکتر مقیمی گفت: خوشبختانه با تصویب مجلس مقرر خواهد شد که ۱ درصد مالیات به شهرهای زیر ۲۵۰ هزار نفر اختصاص یابد که این موضوع اگر محقق شود برخی گره های شهرداری را باز خواهد شد.
سخنگوی شورا افزود: آقای عاشوری نماینده فومن در خصوص ماشین زباله و کمک ۵۰۰ میلیونی آسفالت به ما قول داده بودند اما تاکنون خبری نشده است.
وی اضافه کرد: درخواست دارم گاهنامه شهرداد دوباره راه اندازی شود تا به مردم در این خصوص اطلاع رسانی شود و پیشنهاد می شود که هزینه آن از طریق شخصی اعضای شورا تامین شود. وی در خواست نمود که از حق جلسه کمیسیون ماده ۱۰۰ خود به تیم فوتبال شهرداری کمک شود.
شن ریزی را براساس اولویت بندی انجام خواهیم داد

در ادامه شهردار فومن با اعلام این خبر که شاخه زنی و هرس درختان را از اواخر آذر شروع خواهیم نمود گفت: در بحث نماسازی ساختمان ها ما هر چهار طرف را تاکید داریم اما باید توجه داشت که ساخت و ساز در شکور دچار رکود شده و دلایلی چون بیمه ساختمان ، بازار کار و مصالح را شامل می شود.

هوشنگ عباسقلی زاده افزود: شن ریزی را براساس اولویت بندی انجام خواهیم داد و با تلاش زیاد معدن گرفته ایم و شبانه روزی شن ریزی خواهیم کرد.
وی بااشاره به اینکه بازی های فوتبال تیم شهرداری را دنبال می کنم و حامی ورزش هستم گفت: بودجه سال ۱۳۹۴ را کم کم خواهیم بست و اکنون نتظر ابلاغ وزارت کشور در خصوص مباحث بودجه و بودجه ریزی هستیم و به موقع نیز به سمع و نظر اعضای شورا خواهیم رساند و سرویس های بهداشتی نیز در برنامه کاری داریم و قصد داریم سرویس های بهداشتی شهر را زیاد کنیم. شهردار در خصوص بازار روز گفت: در بحث آسفالت آنجا می خواهیم از فروش محل تفکیک زمین ها این موضوع را جبران کنیم.
شهردار فومن در خصوص آب گرفتگی حاجی آباد گفت: سنگ خریداری شده است و ان شا الله انجام خواهد شد. در خصوص زمین های منابع طبیعی در کاس احمدان و پیشحصار به جد پیگیر هستم و کمیته فنی نیز مصوب نموده است. عباسقلیزاده افزود: خانه مطبوعات را در خیابان سردارجنگل راه اندازی نموده ایم که در اختیار نشریات قرار خواهد گرفت. شهردار در خصوص ۵۰۰ میلیون آسفالت گفت: از آقای عاشوری نماینده محترم تشکر می کنم و تاکنون به ما کمک نموده اند و از ایشان می خواهم بر سر مدیرکل راه و شهرسازی داد بزنند .
«زمین های منابع طبیعی» عامل جنجال در جلسه ی شورای شهر فومن

در ادامه سید سینا میری نرگسی گفت: باید از نماینده شهرستان آقای عاشوری تشکر کنم و پیشنهاد می کنم دوباره جلسه ای با ایشان برگزار نماییم و از آقای نیک نهاد نیز تشکر می نمایم که در خصوص واگذاری زمین های منابع طبیعی به شهرداری فومن پیگیری نمودند.

سیدنورالدین نعمتی و شاهین علیزاده اما اعتقاد داشتند که نیک نهاد چنین کاری را انجام نداده است و میری نرگسی اشتباه می کند. میری نرگسی اما تاکید داشت که آن زمان که آقای فرهاد نیک نهاد رییس شورای شهرستان فومن بودند پیگیری نموده اند.

در این لحظه بحث بر سر این موضوع به درگیری لفظی بین این سه عضو شورا انجامید که هر کدام اصرار بر حرف خوشان داشتند که جلسه شورا لحظاتی متشنج شد و از رسمیت خارج شد و اعضا به تخریب یکدیگر پرداختند و سیدسینا میری نرگسی با نیک نهاد تماس برقرار کرد و همچنین شهردار نیز قصد تماس با انگورج معاون منابع طبیعی کشور را داشت که با دخالت علیرضا علیدوست رییس شورا و دعوت اعضای شورا به آرامش موضوع خاتمه یافت.

نرگسی سپس ادامه داد: تشکر کردن خیلی خوب است مگر چه می شود من از کسی تشکر کردم.

نعمتی خطاب به شهردار گفت: اگر پرده ای جهت تقدیر و تشکر از شما در سطح شهر نصب شود من خودم شخصاً آن را پاره می کنم!

در ادامه در خصوص تابلوهای تبلیغاتی شهر بحث و بررسی شد و قراردادهای جدید نیز مطرح گردید که ۸۰ میلیون عاید شهرداری خواهد شد.

در ادامه مختار ابراهیمی خزانه دار شورا عملکرد یک ماهه مهر شهرداری را تشریح نمود.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا علیدوست در پایان جلسه ضمن تشکر از خبرنگاران گفت: در جلسه آینده در خصوص انتخابات کمیسیون ها بحث و رای گیری خواهد شد.

Share