جلسه هم اندیشی ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت و نمایندگان دانشگاههای گیلان برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین جلسه هم اندیشی ستاد توسعه پایدار و نمایندگان دانشگاههای گیلان در راستای ارتقای کیفیت بخشی آموزش در خدمت توسعه پایدار شهری ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۱۴ آبان در دفتر شهردار رشت برگزار گردید . رییس ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت، ضمن خوشامد گویی به نمایندگان دانشگاه آزاد، دانشگاه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین جلسه هم اندیشی ستاد توسعه پایدار و نمایندگان دانشگاههای گیلان در راستای ارتقای کیفیت بخشی آموزش در خدمت توسعه پایدار شهری ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۱۴ آبان در دفتر شهردار رشت برگزار گردید .
عکسرییس ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت، ضمن خوشامد گویی به نمایندگان دانشگاه آزاد، دانشگاه گیلان، دانشگاه جامع علمی- کاربردی و جهاد دانشگاهی، تعامل شهرداری رشت و آموزش عالی در راستای کاربرداری نمودن برای استفاده در مجموعه مدیریت شهری ، تشکیل کارگروه تخصصی، ارایه بسته پیشنهادی در راستای تعامل و هم اندیشی لازم برای بازدهی و خروجی مناسب اقدامات مشترک، اجرای همایش در رابطه با روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه پایدار و ایجاد دبیرخانه بانک ایده را از محورهای تشکیل جلسه بیان کرد.
فاطمه قدیمی ، هدف از ایجاد بانک ایده را استفاده از پژوهش ها، پایان نامه ها، مقالات، پروژه های اساتید و دانشجویان حوزه های مرتبط با امر مدیریت شهری در راستای ارتقای اثربخشی پژوهشها عنوان کرد.
وی در ادامه به برگزاری نشست مشترک پیرامون ارایه پروپوزال جهت اخذ کرسی های دانشگاهی یونسکو و لزوم استفاده دانشگاه های گیلان از این ظرفیت ها تاکید کرد و بر اهمیت به کارگیری علوم در فرآیند توسعه پایدار شهری و نیز کاهش شکاف آگاهی میان نخبگان و جامعه اشاره نمود .
سیده سکینه خاتمی، نماینده جهاد دانشگاهی نیز در این نشست یادآور شد : در راستای کیفیت بخشی آموزش به بسته های خاص آموزشی نیاز می باشد و گنجاندن آموزه های زیرساختی در این بسته های پیشنهادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ و در راستای بازخورد مطلوب، آموزش کودکان و پس از آن آموزش بانوان می بایست در صدر هدف قرار بگیرد.
دکتر حسن پور از اعضای هیات علمی و نماینده دانشگاه آزاد ضمن تقدیر از حرکت مثبت شهرداری در خصوص ورود به حوزه های آموزشی با بیان اینکه آموزش نیاز به فرهنگ سازی دارد و یک شبه حاصل نمی گردد، خاطر نشان کرد: برای ترویج آموزش نه تنها شهروندان از جمله کودکان، زنان و جوانان و همچنین موسسات اعم از دولتی و غیردولتی و سازمان های مردم نهاد نقش مهمی ایفا می کنند بلکه از تجارب دانشگاهیان و کارشناسان خبره نیز در این زمینه می توان بهره گرفت.
فرید نجفی نماینده دانشگاه گیلان نیز در این خصوص اظهار داشت : این دانشگاه دارای اعضای علمی خبره در زمینه های مختلف اعم از حقوقی، محیط زیست، علوم اجتماعی، علوم پزشکی و غیره می باشد که با مشارکت اعضای هیئت علمی دیگر مراکز علمی می تواند در ایجاد یک کارگروه تخصصی برای مدیریت شهری نقش مفیدی را ایفا نماید.
رشید نجفی، معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی-کاربردی حضور سازمان های مردم نهاد (NGOs) و به خصوص مدیران اجرایی استانداری را در جلسات کارگروه به واسطه تاثیرگذاری در اجرای تصمیمات ضروری دانست.
تاکید بر تداوم برگزاری جلسات هم اندیشی و تشکیل کارگروه های مرتبط بر اساس رشته های دانشگاهی و نیاز مجموعه مدیریت شهری از دیگر دستاوردهای این نشست بود .

Share