امام جمعه رشت

جاسوسان انگلیسی برای ضربه به جایگاه اسلام اسیدپاشی کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،امام جمعه رشت اسیدپاشی را خلاف امر به معروف خواند و گفت: جاسوسان انگلیسی و وابستگان به غرب حادثه اسیدپاشی در اصفهان را به وجود آوردند تا جایگاه اسلام را تشویش کنند.

همه ما بایستی با حضور همیشگی خود در صحنه، قدر نعمت ولایت فقیه را بدانیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،امام جمعه رشت اسیدپاشی را خلاف امر به معروف خواند و گفت: جاسوسان انگلیسی و وابستگان به غرب حادثه اسیدپاشی در اصفهان را به وجود آوردند تا جایگاه اسلام را تشویش کنند.
ghorbani-830231آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر یکی از دلایل قیام امام حسین (ع) را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.

وی به طرحی که اکنون در مجلس شورای اسلامی به عنوان حدود و شرایط امر به معروف و نهی از منکر است، اشاره کرد و افزود: برخی از رسانه‌های داخلی و خارجی در این زمینه طوفان بپا کردند.

خطیب جمعه رشت ادامه داد: برخی از خودی‌های ناآگاه تحت تاثیر رسانه‌های خارجی طعنه‌هایی به موضوع امر به معروف زدند.

وی تصریح کرد: مسئولان آگاه کشور از قوه قضائیه و نمایندگان مجلس و بسیاری از افراد متعهد و ائمه جمعه درباره امر به معروف و نهی از منکر سخنانی بیان کردند.

قربانی به راهپیمایی امروز پس از اقامه نماز جمعه در کشور اشاره کرد و گفت: مردم برای حمایت از امر به معروف و نهی از منکر راهپیمایی می‌کنند.

وی با اشاره به معنای امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: معروف آن چیزی است که عقل و نقل بر نیکی و خوبی آن حکم کند.

امام جمعه رشت صداقت را مورد تایید عقل و شرع دانست و افزود: عقل کم‌فروشی را منکر، بد و زشت می‌داند و عقل و نقل بر نادرستی مردم‌آزاری، خیانت، فساد اخلاقی و بی‌بندوباری حکم می‌کند.

وی اضافه کرد: آنچه که از نظر دین پسندیده و شناخته شده است اسلام به مسلمانان دستور می‌دهد آنها را در جامعه زنده نگاه‌ دارند و اگر کسی خلاف آن عمل کند باید امر به معروف و نهی از منکر انجام شود.

قربانی گفت: امر به معروف و نهی از منکر بر خلاف آزادی و عدالت در جامعه و حقوق مردم نیست بلکه آنچه عقل و شرع بر آن تاکید دارند طبق دستور اسلام انجام شود.

وی اسیدپاشی را خلاف امر به معروف خواند و اظهار کرد: جاسوسان انگلیسی و وابستگان به غرب حادثه اسیدپاشی در اصفهان را به وجود آوردند تا جایگاه اسلام را تشویش کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به عزاداری حسینی تصریح کرد: عزاداری حسینی با خرافه و رفتارهای نامعقول آلوده نشود و در این مراسم‌ قمه‌زنی نداریم و امام حسین (ع) این حرکت را جایز نمی‌داند.

وی با بیان اینکه عزاداری‌ها باید به گونه‌ای باشد که خدا و پیامبر(ص) آن را می‌پسندند، گفت: در عزاداری امام حسین (ع) زمان نماز فدای عزاداری نشود و عزاداران در ایام عاشورا با الگوگیری از امام حسین (ع) نماز را اول وقت اقامه کنند.

قربانی به ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: ۱۳ آبان روز عاشورا و روز ملی مبارزه با استکبار و روز تبعید امام راحل و به شهادت رساندن دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی است و در این روز به وظایف خود عمل می‌کنیم.

وی در پایان یادآور شد: آیت‌الله مهدوی‌کنی و حجت‌الاسلام رحمت‌الله قائمی دو نفر از دوستان بنده بودند که به خدا پیوستند و رحلت ایشان برای ما سخت بود.

در پایان مراسم نماز جمعه نمازگزاران به حمایت از فریضه امر به معروف و نهی از منکر راهپیمایی کردند.
/فارس

 

Share