آب منطقه اي گيلان اعلام کرد

جابجایی خط انتقال آب شرب سفید آب به تصفیه خانه رحیم آباد انجام شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به منظور تسهیل در عملیات اجرایی احداث دیوار آب بند و حفاریهای پرتال ورودی و خروجی تونلهای انحراف آب سد مخزنی پلرود در رحیم آباد رودسر، خط لوله انتقال آب شرب چشمه سفید آب به تصفیه خانه رحیم آباد که از ساختگاه این سد عبور می کرد بدون ایجاد وقفه در آبرسانی شهرهای شرق گیلان تغییر مسیر داده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای گیلان به منظور تسهیل در عملیات اجرایی احداث دیوار آب بند و حفاریهای پرتال ورودی و خروجی تونلهای انحراف آب سد مخزنی پلرود در رحیم آباد رودسر، خط لوله انتقال آب شرب چشمه سفید آب به تصفیه خانه رحیم آباد که از ساختگاه این سد عبور می کرد بدون ایجاد وقفه در آبرسانی شهرهای شرق گیلان تغییر مسیر داده شد.
مهندس مجید صابر نماینده مجری سد مخزنی پلرود با اعلام این خبر گفت: عبور این خط لوله از ساختگاه سد پلرود محدودیتهایی در کار اجرایی سد ایجاد نموده بود که به بمنظور رفع این مانع مسیر خط لوله به داخل تونل دوم انحراف آب سد منتقل و پس از آن مجدداً به مسیر اصلی باز گردانده شد.

وی افزود: برای جابجایی و انحراف این خط لوله، حدود ۲۵۰۰ متر مکعب عملیات خاکبرداری در فضای باز و داخل تونل انجام شد. همچنین بالغ بر ۱۱۸۰ متر مکعب عملیات بتن ریزی همراه با لوله گذاری از نوع پلی ایتلن به قطر ۵۰۰ میلیمتر و نصب شیرآلات مربوطه بدون اینکه وقفه ای در آبرسانی شهرهای مقصد ایجاد شود صورت پذیرفت.

در حال حاضر حجم عمده آب شرب شهرهای رودسر، کلاچای، رحیم آباد و املش از چشمه های ارتفاعات دارن گویه و قلعه کوتی در منطقه سفیدآب، بوسیله تأسیساتی که پیش از این توسط آب منطقه ای گیلان احداث گردیده تأمین و از طریق یک خط لوله چدنی به قطر ۶۰۰ میلیمتر به تصفیه خانه رحیم آباد انتقال و پس از تصفیه فیزیکی و کلرزنی به شبکه آبرسانی وارد می شود.
o_2a4476ac SONY DSC

Share