توکلی: نمایندگان در رای خود به دانش آشتیانی فقط به حجت شرعی اتکا کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه دقیق نمایندگان به اسناد و مدارک درباره عملکرد وزیر پیشنهادی علوم شد و گفت: نمایندگان برای رای دادن به دانش آشتیانی فقط به حجت شرعی اتکا کنند. احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره انتخاب وزیر علوم […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه دقیق نمایندگان به اسناد و مدارک درباره عملکرد وزیر پیشنهادی علوم شد و گفت: نمایندگان برای رای دادن به دانش آشتیانی فقط به حجت شرعی اتکا کنند.

tavakoliاحمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره انتخاب وزیر علوم و جلسه رای اعتماد به فخرالدین دانش آشتیانی برای تصدی این سمت گفت: بنده چندی پیش در نامه‌ای که به رئیس جمهور نوشتم، عنوان کردم که مجلس در قبال کسانی که در فتنه ۸۸ حضور داشته یا نقش آفرینی کرده‌اند سختگیر خواهد بود.

وی افزود: در آن نامه اشاره شد که وقتی گروهی ساختارهای سیاسی را مورد هجمه قرار می‌دهند و در برابر قانون، گردن کشی می کنند، از سوی دیگر مردم معترض را به جای آرام کردن تحریک می‌کنند نمی توانند عهده دار پست های سیاسی شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از سوی دیگر همین امروز مطلبی را خواندم که رهبری انقلاب در دیدار هیات دولت با ایشان در شهریورماه مورد تاکید قرار داده بودند مبنی بر اینکه دولت از فتنه گران دوری کند.

توکلی با بیان اینکه هم استدلال نخست عقلی است و حکم رهبری هم از جهت قانونی و شرعی حجت است، گفت: اما یک توصیه می خواهم به همکارانم در مجلس شورای اسلامی داشته باشم و آن اینکه رای منفی خود را جز در مواردی که به یقین رسیده اند به وزیر ندهند.

وی توضیح داد: در حال حاضر کشور با مشکلاتی رو به روست؛ از رکود اقتصادی و تورم و بیکاری گرفته تا مشکلات دانشگاه ها و مراکز علمی که با تاخیر در انتخاب و معرفی وزیر بر دامنه این مشکلات و سوء استفاده برخی مراکز مانند دانشگاه آزاد افزوده می شود.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: به همین دلیل به عقیده من خوب است که مجلس در تعیین مصداق جز در مواردی که مطمئن نشده سختگیرانه ورود نکند و رای منفی ندهد. وی در توضیح سختگیر نبودن مجلس گفت: سختگیری نکردن به این معناست که اگر واقعا حجت واقعی برای اثبات اشتباهات دانش آشتیانی نداریم، از رای اعتماد به او دریغ نکنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: فی المثل دیده شده که بعضی ها به یک خبرنگار پشت به وطن کرده استناد می کنند که از نظر شرعی این استناد هیچ ارزش و حجت شرعی ندارد و یا وقتی که آقای دانش آشتیانی درباره بسیج توضیح می دهد که تحلیلش از موضع امام برای فعالیت بسیج در دانشگاه این بودکه مقصود امام تاسیس پایگاه بسیج نیست ولی با بسیج همراهی کرد و خودش در جنگ نقش داشت، منطقا و شرعا باید از وی پذیرفت.

توکلی تاکید کرد: دولت و مجلس باید با تعامل با هم به حل مشکلات واقعی تر که به معنای واقعی کمر مردم را شکسته بپردازند و وزارت علوم را نیز با انتخاب شایسته خود از بلاتکلیفی خارج سازند.البته من اگر خودم در مجلس می بودم تصمیم نهایی خود را به پس از شنیدن نظر مخالفان و دفاع وزیر پیشنهادی موکول می کردم و شاید رای منفی می دادم و این سخن من به معنای تایید یا تکذیب آقای آشتیانی نیست بلکه توصیه من تنها اتکا به اسنادی است که حجیت شرعی دارد.
جلسه رای اعتماد به فخرالدین دانش آشتیانی صبح فردا سه شنبه برگزار می شود.
/تسنیم

Share