معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی:

توسعه تحصیلات تکمیلی استراتژی راهبردی استان ها است

معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به توسعه تحصیلات تکمیلی در استانها، اذعان داشت: توسعه تحصیلات تکمیلی به عنوان استراتژی راهبردی استان ها است که فرآیند آن باید منظم ، قانونمند توأم با نظارت باشد

IMG_2620 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ششمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با حضور معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی، نماینده تام الاختیار ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای شمالی کشور و اعضای هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.
دکتر فریدون رهنمای رودپشتی، با تأکید بر تشکیل شورای گسترش استانی، گفت : با توجه به بحث توسعه رشته ها در استان، واحد های دانشگاهی درون یک استان دچار تناقض شده و جهت جلوگیری از این تناقض برای هر رشته یک آمایش استانی تشکیل شده و با تشکیل شورای گسترش استانی،مشکل تناقض ها برطرف خواهد شد.
معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به توسعه تحصیلات تکمیلی در استانها، اذعان داشت: توسعه تحصیلات تکمیلی به عنوان استراتژی راهبردی استان ها است که فرآیند آن باید منظم ، قانونمند توأم با نظارت باشد، همچنین نظارت بر کیفیت آموزشی مقاطع تحصیلی مختلف بالاخص دکتری تخصصی باید مورد توجه قرار گیرد.
دکتر رهنمای رودپشتی،ادامه داد: بالغ بر یک میلیون نفر متقاضی ورود به بخش تحصیلات تکمیلی بوده که با بوجود آوردن امکانات و ایجاد ظرفیت لازم، می توان در جهت توسعه تحصیلات تکمیلی در کشور و استانها اقدام کرد .
این مقام مسئول،متذکر شد: حدود ۹۰۰۰ نفر از متخصصین کشور در پورتال جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام کرده که باید در بلند مدت با برنامه ریزی و پیش بینی جذب هیأت علمی ، در جهت توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی کوشا باشیم .
در ادامه دکتر احمد شاهورانی، نماینده تام الاختیار ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای شمالی،ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع) و یاران وفادارش، اظهار کرد: ما باید در ماه محرم، از حماسه ای که امام حسین (ع) و یاران وفادارش در صحرای کربلا آفریدند، درس بگیریم و درس امروز مقابله با ناهنجاری ها و بی عدالتی هاست.
دکتر شاهورانی با تأکید بر توجه به علم و دانش، بیان کرد : هیچ مسئله ای بالاتر از توجه به دانش و علم نیست که این باعث حرکت جامعه به جلو می شود که خوشبختانه جامعه ما در سالهای پس از پیروزی انقلاب حرکت های خوبی داشته است . یکی از این حرکت ها ، تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی است که با پیشنهاد حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی وکمک یک میلیون تومانی حضرت امام (ره) و تأئید ایشان وتلاشهای هیأت مؤسس و تمام همکاران در سراسر کشورباعث شد که امروز شاهد آن باشیم که دانشگاه آزاد اسلامی به بزرگترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل شده است.
نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای شمالی کشور همچنین تصریح کرد : مدیران و مسوولین در دانشگاه آزاد اسلامی باید جهت خدمت به فرزندان این مرز و بوم ، ادای وظیفه کرده و جهت رسیدن به اهداف دانشگاه ،با برنامه ریزی مناسب و ادامه کار دیگران، دانشگاه را به جلو هدایت کنند .
در ابتدای این جلسه نیز دکتر علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت فرارسیدن ماه محرم، گزارش مبسوطی از فعالیت های هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ارائه کرد.
در پایان هر یک از اعضای هیأت امنای استانی گیلان، نظرات و پیشنهادات خود را در مورد بندهای مختلف دستور کار جلسه، مطرح کردند.

Share