استاندار در همایش روز آمار و برنامه‌ریزی

استاندار گیلان:توسعه‌ی کشور از مخدوش شدن آمارها ضربه دید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان با بیان اینکه در برخی از دوره‌ها توسعه‌ی کشور از مخدوش شدن آمارها ضرر دید گفت : استقبال مردم از شعار دولت راستگویان نشان دهنده‌ی رویکرد آنها بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان با بیان اینکه در برخی از دوره‌ها توسعه‌ی کشور از مخدوش شدن آمارها ضرر دید گفت : استقبال مردم از شعار دولت راستگویان نشان دهنده‌ی رویکرد آنها بود.

jpg2384 دکتر نجفی در همایش روز آمار و برنامه‌ریزی که صبح امروز در معاونت برنامه‌ریزی استانداری برگزار شد با بیان اینکه در علم مدیریت برنامه‌ریزی به منظور تصمیم‌گیری‌های کوتاه مدت، دراز مدت و میان مدت نیازمند آمار و ارقام صحیح هستیم گفت : آمارهایی که به شیوه‌ی علمی کسب می‌شوند هرگز دروغ نمی‌گوید و افرادی که استفاده نابه‌جا از آمار می‌کنند، شکل ناصحیح به آن می‌دهند.

وی افزود : یکی از اهداف اصلی برنامه‌‌ریزی در تمامی حوزه‌ها حداکثر سازی ظرفیت‌ها برای شکل گرفتن رفاه و توسعه اجتماعی است که در این زمینه داشتن آمار صحیح بیش‌ترین کمک را می‌کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در موضوع آمار و برنامه‌ریزی مطالعه سیر تحول گذشته و در نظر گرفتن اولویت‌های آینده بسیار اهمیت دارد و افزود : آمار و اطلاعات یکی از مهم‌ترین عوامل اثرگذار برنامه‌ریزی و زیربنای همه‌ی حرکت ها است.

وی تأکید کرد : از اینرو اگر آمار قابل اطمینان نداشته باشیم تصمیم‌گیری‌ها و جهت گیری‌ها ناقص خواهد بود.

دکتر نجفی با بیان اینکه در برخی دوره‌ها به آمار ظلم شده است گفت : عدم توجه به آمار و برنامه‌ریزی علمی در برخی دوره‌ها نتایج نامطلوب برای توسعه کشور داشته است.

وی با تقبیح مخدوش کردن آمارهایی که به روش استاندارد بدست می‌آید گفت : این مسئله موجب عدم اعتماد مردم به آمارهای رسمی می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه استفاده‌ی ناصحیح برخی جریان‌های خاص موجب کاهش اعتماد مردم به آمارها شد گفت : در انتخابات سال گذشته شعار راستگویان مورد استقبال مردم قرار گرفت و این نگاه در گیلان در حال افزایش و امیدوارکننده است.

دکتر نجفی خاطر نشان کرد : امین بودن آمارگیران، رعایت اصول بیطرفی، به روز کردن آمار و اطلاعات کاربردی کردن نتایج بدست آمده پرهیز از دوگانگی در ارائه آمارها، استقرار نظام ثبتی آماری در دستگاه‌های اجرایی در فعالیت‌های مرتبط با این بخش اهمیت دارد.

وی خواستار اتصال پایگاه اطلاعات داده‌های همه‌ی دستگاه‌های اجرایی به پایگاه اطلاعاتی مرکز آمار ایران شد و گفت : ارایه‌ی آمارهای مبتنی بر روشهای علمی و رعایت اصول حرفه‌ای در این کار بسیار مهم است.

در پایان این مراسم از کارشناسان نمونه‌ی آماری استان قدردانی شد.

Share