معاون امور عمرانی استانداری گیلان

بیش از ۴ میلیارد تومان برای کاهش تلفات جاده‌ای گیلان هزینه می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون امور عمرانی استانداری گیلان گفت: چهار میلیارد و۳۰۰میلیون تومان از جریمه تخلفات رانندگی استان برای کاهش تلفات جاده‌ای هزینه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون امور عمرانی استانداری گیلان گفت: چهار میلیارد و۳۰۰میلیون تومان از جریمه تخلفات رانندگی استان برای کاهش تلفات جاده‌ای هزینه می‌شود.

shaban_2951حجت شعبان‌پور شامگاه یکشنبه در نشست با فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان، اظهار کرد: چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از جرایم تخلفات رانندگی به شورای ترافیک استان به منظور کاهش ترافیک اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه جلسات شورای ترافیک شهرستان‌ها باید با ریاست استاندار گیلان برگزار شود تا پروژه‌ها بررسی و مصوب شود، افزود: اولویت با اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام، اصلاح نقاط حادثه‌خیز و مکان‌های شناسایی شده فراوانی تصادفات توسط پلیس است.

معاون امور عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه بسیاری از صدمات جبران ناپذیرمانند ضایعه نخاعی و تلفات به دلیل حمل نادرست از محل حادثه به بیمارستان روی می‌دهد، گفت: با استفاده از ماده ۱۰ و ۱۲ پیشگیری از حوادث از اداره کل بحران به منظور تهیه امکانات برای انتقال درست مجروحین به بیمارستان پورسینا اختصاص یافت و این مهم برای سایر بیمارستان‌های استان انجام می‌شود.

شعبان‌پور با اشاره به اینکه باید اعتبارات زیادی در بخش راه برای نقاط حادثه‌خیز اختصاص دهیم، خاطرنشان کرد: تلفات جاده‌ای از خطای انسانی بوده و عدم توجه رانندگان به تابلوهای رانندگی و توجه به تابلوهای تبلیغاتی علت بروز بسیاری از تصادفات است.

وی با اشاره به آمار تصادفات جاده‌ای گیلان،گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۱۶ نفر در تصادفات برون و درون شهری کشته شدند که این آمار سه درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

معاون امور عمرانی استانداری گیلان تصریح کرد: در همین مدت در سال گذشته ۴۲۹نفر و در سال ۹۱ تعداد۵۰۴ نفر کشته شدند.

/تسنیم

Share