سام سکوتی

بهداشت کلامی یا بهداشت جامعه

بهداشت کلامی یا بهداشت جامعه دولت جدید با رویکردی اعتدالی و گفتمانی از جنس تدبیر و با تن دادن به تقدیر الهی، در مقابل برخی از ناملایمات در بیشتر زمینه ها موفقیت های چشمگیری کسب کرده است، جز در بحث تعامل با مجلس که آن نیز به نظر می رسد که ۵۰ درصد دولت کاملا […]

بهداشت کلامی یا بهداشت جامعه
sokotiدولت جدید با رویکردی اعتدالی و گفتمانی از جنس تدبیر و با تن دادن به تقدیر الهی، در مقابل برخی از ناملایمات در بیشتر زمینه ها موفقیت های چشمگیری کسب کرده است، جز در بحث تعامل با مجلس که آن نیز به نظر می رسد که ۵۰ درصد دولت کاملا آماده تعامل است و طرف مقابل کمی سر سختی می کند و حاضر به بله دادن نیست.
دیگر در خبرها سخنی از پرونده ایران در شورای امنیت و نشست پیرامون تشدید تحریم ها در مورد ایران نیست و برعکس، صحبت از کم شدن تحریم ها و نشست ایران با کشورهای ۵+۱ است (تعمدی در آوردن ۱ در اول است که به نظر نگارنده در میان کشورهای شش گانه آمریکا، حرف اول و آخر را می زند و مذاکره با عدد اول این گروه صورت می گیرد و نه ۵ کشور دیگر).
قطعنامه که نوع الزام آورش دمار از روزگار اقتصاد کشور در می آورد، دیگر به صحن شورای امنیت نمی رود تا صحنه گردانان بین المللی تحریم ایران را خشنود سازند و رئیس دولت هم با توجه به حقوقی بودن و تحصیل آن در یکی از کشورهای صاحب نام در عرصه علم حقوق، قطعنامه ها را کاغذ پاره نمی داند و تمام تلاش تیم مذاکره کننده توقف تحریم های ظالمانه و در حد امکان کم کردن آن بوده است.
سخنان و رفتاری که با رئیس جمهور کشور عزیزمان در مقر سازمان ملل شد، یادآور عزت ایران در دوره اصلاحات و پیش از آن و علی‌الخصوص شأن معمار گفتگوی تمدن‌ها در نزد کشورهای جهان بود و وقار در رفتار و تدبیر در کلام دکتر حسن روحانی بر اعتبار کشورمان در محافل بین المللی افزود و بهداشت کلامی به نحو احسن در بیانات رئیس دولت امید آفرین قابل درک و فهم بود.
در بین وزارت خانه های دولت یازدهم، وزارت خارجه و بهداشت نمره بالایی را در نظر مردم کسب کرده‌اند و بحث بهداشت حتی در بیانات و سخنرانی‌های کابینه یازدهم نیز به صورت بارزی خود را نشان می‌دهد و این یکی از بزرگترین دست آوردهای دولت جدید است.
اگرچه مردم از دولت انتظار بیشتری دارند و هنوز خیلی از مشکلات مردم حل نشده است، بحث اشتغال جوانان و توقف رانت خواری های اختاپوسی، اختصاص بودجه به سرمایه گذاری های پایدار و مردم محور و جلوگیری از سرازیر شدن سرمایه بانک ها به جیب سرمایه داران و صف های بلند وام‌های خرد برای نیازمندان و اصلاح ادبیات کابینه یکی از مهم‌ترین و ساده ترین درخواست ها بود که خوشبختانه امیدوار کننده بوده است. همانگونه که وزارت بهداشت و درمان در حوزه درمان موفق عمل کرده است، هنوز فرصتی برای تحول در حوزه بهداشت دست نداده است و لازمه جامعه پویا و سالم، رشد استانداردهای بهداشتی است. دولت باید نقطه مقابل آن را در دستور کار خود قرار دهد و پس از رعایت بهداشت در کلام، سعی در درمان عده‌ای معدود که هنوز درمان نشده‌اند، داشته باشد.

سام سکوتی بداغ
پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share