نماینده ولی فقیه در گیلان

بسیجیان فرزندان اعتقادی و معنوی مقام معظم رهبری هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در دیدار با فرماندهان نواحی و رده‌های سپاه قدس گیلان به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج اظهار کرد: بسیج با کیفیت‌ترین نهاد در جامعه محسوب می‌شود.

همه ما بایستی با حضور همیشگی خود در صحنه، قدر نعمت ولایت فقیه را بدانیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در دیدار با فرماندهان نواحی و رده‌های سپاه قدس گیلان به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج اظهار کرد: بسیج با کیفیت‌ترین نهاد در جامعه محسوب می‌شود.ghorbani

وی به مسئولیت‌پذیری بسیجیان اشاره کرد و افزود: بسیجی تنها مسئولیت زندگی خود را به عهده ندارد بلکه در تمام عرصه‌های اجتماعی دارای حضوری فعال است.

قربانی با بیان اینکه مشکلات مردم با استفاده از بستر بسیج قابل برطرف شدن است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یکی از بسترهای فعالیت بسیج محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان اقتصاد مقاومتی را به معنای بهره‌گیری از تمام امکانات برای پیشرفت اقتصادی کشور و قطع وابستگی به خارج دانست و بیان کرد: اسلام تمام مردم را مسئول در جامعه می‌داند.

وی با اشاره به توسعه باغ‌های زیتون در دیگر استان‌های کشور، گفت: توسعه باغ‌های زیتون در گیلان به معنای اقتصاد مقاومتی است ضمن اینکه کشت زعفران در بعضی از مناطق استان در حال انجام است.

قربانی بسیج را به معنای شناسایی استعدادها و هدایت آن در راستای برطرف کردن مشکلات جامعه دانست و خاطرنشان کرد: تشکیل بسیج از حسنات امام (ره) بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امام (ره) به این نکته رسید تنها با برنامه‌های کلاسیک نمی‌توان مشکلات جامعه را برطرف کرد، یادآور شد: بسیج شجره طیبه‌ای است که در عرصه‌های نظامی، کشاورزی، صنعتی، بهداشتی و خانوادگی کاربرد دارد.

وی فعالیت بسیج در توسعه گیلان را حائز اهمیت خواند و اظهار کرد: مسئولیت‌پذیری پایه فعالیت‌های بسیج محسوب می‌شود و این موضوع در دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و … قابل مشاهده است.

قربانی بر به مرحله ایده‌آل رسیدن فعالیت‌های بسیج در عرصه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: استفاده از متخصصان، روحانیت آگاه و مسئولان ذی‌ربط در بسیج مهم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مشکلات جامعه طبق قانون باید برطرف شود، تصریح کرد: وجود نمایندگی ولی فقیه در راس بسیج و هماهنگی با فرماندهی سپاه در رشد این نهاد تاثیرگذار است.

وی بسیج، سپاه، ارتش و وزارت اطلاعات را پشتوانه‌های نظام اسلامی خواند و بیان کرد: بسیجیان فرزندان اعتقادی و معنوی مقام معظم رهبری هستند.

/فارس

Share