معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری گیلان

بزودی کارخانه خودروسازی در گیلان احداث می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری گیلان با بیان اینکه کشاورزی در حوزه برنج اقتصادی نیست بر ضرورت توسعه مکانیزاسیون در استان تاکید کرد.

سهم گیلان در اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌ها نسبت به سال‌های 89 تا 92 روبه افزایش است اما کفاف ما را نمی‌دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری گیلان با بیان اینکه کشاورزی در حوزه برنج اقتصادی نیست بر ضرورت توسعه مکانیزاسیون در استان تاکید کرد. asgharian_2950

محمد حسین اصغریان عصر شنبه در جلسه برنامه ریزی استان به رشد اقتصادی اشاره کرد و افزود: اگر بتوان ساعات کار مفید واحدهای صنعتی، اداره ها و غیره را  افزایش داد رشد اقتصادی کشور ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی همچنین با اعلام اینکه متاسفانه شاخص ساعات مفید در کشور  بسیار پایین است، اظهارداشت: شاخص ساعات کار مفید در ایران کمتر از یک ساعت است در حالیکه این شاخص در برخی از کشورها تا شش ساعت هم گزارش شده است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری گیلان گفت: شاخص بهره وری نیروی انسانی در کشور بسیار پایین است و ایران در این زمینه جزو کشورهای رده آخر محسوب می شود.

وی در ادامه به شعار سال یعنی اقتصاد و فرهنگ، عرم ملی و مدیریت جهادی  اشاره کرد و افزود: ترسیم چشم انداز بلند مدت و تعیین نقشه راه یکساله راهکارهای عملی برای مقابله هدفمند  و هوشمندانه با ترفندهای گوناگون استکبار جهانی علیه منافع ملی ایران اسلامی به ویژه تحریم های ظالمانه به خوبی ارائه شده است رهنمودهای که افق های روشن تری را نمایان و عزم ملی را برای رسیدن به قله های پیروزی مستحکم تر می سازد.

اصغریان اظهارداشت: واژه اقتصاد در شعار امسال به تحلیل تولید ملی، توزیع و مصرف می پردازد و تعادل و میانه روی را تداعی می کند، فرهنگ مجموعه ای از  تربیت، دانش، علم، معرفت، آداب و سنن را ارائه می دهد،  عزم ملی خبر از اراده های استوار و تصمیمی قاطع برای به انجام رساندن کارها دارد  و مدیریت جهادی  خواست جامعه را برای کوشش و مبارزه در عرصه های مختلف نشان می دهد.

وی تصریح کرد:  واژه های که در کنار هم مسیر توسعه و راه رسیدن به آرمان های برگرفته از باورهای مردم و نظام را مشخص می سازد.

تلاش و همکاری مشترک مردم و مسئولان کشور برای رسیدن به اهداف متعالی نظام یک اصل اساسی است

معاون برنامه ریزی استاندار گیلان اذعان داشت: تلاش و همکاری مشترک مردم و مسئولان کشور برای رسیدن به اهداف متعالی نظام یک اصل اساسی است بنابراین در  کنار و همراه مدیریت های شایسته حضور مردم در عرصه های اقتصادی و فرهنگی برای ساختن زندگی بهتر و ایرانی آباد تر  یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. ضرورتی که سعادت، امنیت، رفاه و آسایش ملت ایران را تضمین می کند.

وی گفت: مروری بر سال های نامگذاری بیانگر این واقعیت آشکار است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان دیدبانی هوشیار  و آگاه، نظر  مردم و مسئولان را با توجه به مصالح نظام  هر سال به یک یا چند  موضوع مهم جلب می کنند  تا با رفع مشکلات به جا مانده از  گذشته بسترهای لازم برای رشد و تعالی کشور  در تمامی زمینه ها فراهم و ایران اسلامی به کشوری آباد  و سر بلند در عرصه جهانی تبدیل شود.

اصغریان افزود: با توجه به نگرانی های که مقام معظم هبری در حوزه اقتصاد  داشته و دارند  موجب شد  دولت هم بحث اقتصاد مقاومتی و شعار سال یعنی اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی در راستای دستیابی به اهداف اسناد بالادستی بیشتر مورد توجه قرار دهد.

وی تصریح کرد: بر این اساس برنامه هایی برای وزارتخانه های مختلف از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تدوین و ابلاغ شد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری گیلان بیان داشت: وزارتخانه ها  هم برنامه هایی در قالب برش های استانی  برای دستگاه های خود اعلام کردند.

وی گفت:  به پیروی از  معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و وزارتخانه ها، معاونت برنامه ریزی استانداری گیلان نیز در راستای تحقق شعار سال از دستگاه های اجرایی خواستار تدوین برنامه شد.

اصغریان افزود: این برنامه ها پس از  تدوین و جمع آوری در کارگروه های مختلف مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی تصریح کرد: برنامه های مصوب به دستگاه های اجرایی استان گیلان ابلاغ و هم اکنون این معاونت در حال گزارش گیری از عملکرد دستگاه های اجرایی در راستای سیاست های مدون در شش ماهه نخست سال است.

برنامه های شعار سال در شش محور  در استان دنبال می شود

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری گیلان گفت: برنامه های شعار سال اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی در شش محور  دنبال می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه برای تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی باید نگرش ها به سمت داخل باشد، افزود:  تولید داخل نیز باید بر پایه مزیت ها و تامین نیازهای داخل استوار باشد.

اصغریان تاکید کرد:  اقتصاد کشور باید برون نگر  باشد تا بتوان کالاهای تولیدی خود را حتی صادر کند بنابراین برنامه های که مدون شده همه در این جهت است.

وی از تشکیل  کارگروه حمایت از تولید در استان خبرداد و اظهارداشت: در گیلان افزون بر هزار تا هزار و ۱۰۰ پروژه نیمه تمام صنعتی وجود دارد  که این پروژه ها بین پنج تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری گیلان گفت: برای تکمیل ساخت این پروژه ها افزون بر پنج هزار  میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است.

وی افزود:  با بهره برداری پروژه های نیمه تمام صنعتی ۲۴ هزار شغل در استان ایجاد خواهد شد.

اصغریان تصریح کرد: خیلی از کارخانه های استان گیلان به دلیل نداشتن نقدینگی، مشکل تامین اجتماعی، مالیاتی و غیره تک شفیت کار می کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه  مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی  گیلان در حال احصاء است، اذعان داشت: از ظرفیت های صنعت باید نهایت استفاده را برد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری گیلان ضمن تاکید بر ایجاد صنایع بزرگ در استان خواستار  تکمیل زنجیره تولید  هم شد.

دو مجموعه همزمان بحث کارخانه خودروسازی را در استان گیلان پیگیری می کنند

وی با یادآوری اینکه دو مجموعه همزمان بحث کارخانه خودروسازی را در استان پیگیر ی می کنند، گفت: یک مجموعه مجوزی به تعداد ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو دریافت کرده و زمین مورد نیاز هم برای سرمایه گذار  تامین شده است.

اصغریان افزود: گروه دوم هم که یک شرکت ایرانی – خارجی است  مجوز  تولید به تعداد  ۵۰ هزار دستگاه خودروی برقی را اخذ کرده اند.

وی در ادامه از تشکیل کارگروه با نام “ستاد تسهیل روند سرمایه گذاری ” در استان خبرداد و اظهارداشت:  مدیران دستگاه های کلیدی برای رفع مشکلات طرح های بزرگ در تمامی حوزه ها حضور دارند.

معاون استاندار گیلان گفت: حتی از رئیس کل دادگستری و مدیرکل اطلاعات استان هم دعوت شده در این ستاد حوزه داشته باشند.

وی همچنین از تشکیل کمیته قضایی صیانت از سرمایه گذاری در استان خبر داد و افزود:  این کمیته ماهانه تشکیل جلسه می دهد.

اصغریان تصریح کرد:  خیلی از مشکلات مردم و سرمایه گذاران در این کمیته مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی گفت:  در حال حاضر وفاق، همدلی، تعامل و همیاری در بین مسئولان وجود دارد اما مشکلات استان بسیار زیاد است بنابراین با صبر، حوصله، مشارکت و هم فکری می تواند از سد مشکلات گذشت.

معاون برنامه ریزی استاندار گیلان بر ضرورت استفاده از کالاهای داخلی  در جامعه تاکید کرد و گفت:  متاسفانه در بزرگترین و بهترین فروشگاه ها کالاهای خارجی به فروش می رسد  که این برای اقتصاد ایران زنگ خطر است.

وی با بیان اینکه کشاورزی در حوزه برنج اقتصادی نیست، یادآورشد: یکی از راه های توجیه پذیر کردن کشاورزی مکانیزاسیون است تا هزینه تولید کاهش یابد.

/مهر

Share