رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت:

برگزاری کارگاه آموزشی«سامانه جامع پژوهش و فناوری» به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کارگاه آموزشی « سامانه جامع پژوهش و فناوری» دانشگاه آزاد اسلامی کشور، با حضور معاون ستاد هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و معاونین و مدیران پژوهش و فناوری واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای اردبیل، زنجان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کارگاه آموزشی « سامانه جامع پژوهش و فناوری» دانشگاه آزاد اسلامی کشور، با حضور معاون ستاد هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و معاونین و مدیران پژوهش و فناوری واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای اردبیل، زنجان و گیلان ، به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

u062Fu06A9u062Au0631  u0627u0645u06CCu0631u062Au06CCu0645u0648u0631u06CCدکتر علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان عالم و خیر مقدم به حاضرین در جلسه ، بیان کرد: امروزه وقتی در جامعه سخن از آمار می شود بدون توجه به دانش بودن آمار و فرمولهای پیچیده علمی آن حوزه، ذهنها متوجه ارقام و شاخصهای رقمی اطلاعات در محورهای مختلف فعالیتهای موجود می شود که لازم است در این زمینه به نحوی فرهنگ سازی شود که توجه افکار عمومی علاوه بر جلب شدن به آمار رقمهای کمی، به «آمارهای کیفی» شامل رویکردهای اساسی و میزان تحقق سیاستهای کلان و برنامه های اعلامی نیز جلب شود.
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ایجاد بانک اطلاعاتی را در واحد های دانشگاهی مهم دانست و اظهار داشت: ایجاد سامانه هایی که بتواند اطلاعات وضع موجود جامعه را دقیق و به هنگام، ارائه نماید از اولین گامهای پیشرفت است. ضرورت راه اندازی بانک اطلاعات و این سامانه در دانشگاه آزاد اسلامی احساس می شد که جا دارد از ریاست محترم واحد مشهد و همکاران توانمندشان تشکر کنم .
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، ثبت اطلاعات درست در این سامانه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: اعضای هیأت علمی واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از طریق خود اظهاری، اطلاعات خود را در این سامانه وارد خواهند کرد که این اطلاعات پس از بررسی، در چرخه بهره برداری قرار خواهد گرفت .
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، یادآور شد: ۱۲% بودجه و درآمد خارج از شهریه دانشگاه آزاد اسلامی باید تأمین گردد که این امر جز با تلاش حوزه پژوهش و فناوری محقق نخواهد شد پس معاونین و مدیران پژوهش واحد ها ی دانشگاه آزاد اسلامی مسئولیت بزرگی را بر دوش خواهند داشت که باید با تلاش مضاعف آن را به عرصه وجود برسانند.
دکتر امیرتیموری همچنین افزود: توجه به آمار و اطلاعات و فرهنگ سازی استفاده از آن باید درجامعه دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشته باشد که وجود این سامانه ما را به رسیدن به اهداف عالی دانشگاه کمک خواهد کرد.
وی ، پیگیری طرحهای اقتصادی و دانش بنیان را در واحد های استان مهم دانست و ادامه داد: با نظارت دقیق معاونین پژوهشی واحد ها ، افزایش تولیدات علمی در واحد های دانشگاهی و پیگیری طرحهای اقتصادی و شرکت های دانش بنیان ادامه خواهد یافت و تجاری سازی طرح های اقتصادی در این واحد های دانشگاهی ، عملی خواهد شد.
در این جلسه ابتدا دکتر حسین فلاح باقر شیدائی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، ضمن تشکر از حضور معاونین و مدیران پژوهش و فناوری واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاههای آزاد اسلامی استانهای اردبیل، زنجان و گیلان در کارگاه یاد شده، گزارش مبسوطی از چگونگی فعالیت های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ارائه کرد.
دبیر شورای پژوهش و فناوری استان گیلان، ادامه داد: کارگاه آموزش سامانه جامع پژوهش و فناوری جهت آموزش نحوه جمع آوری اطلاعات اعضای هیأت علمی واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد رشت بمدت یکروز برگزار شد.
وی در بیان هدف برگزاری این کارگاه، بیان داشت: هدف اصلی برگزاری این کارگاه، آموزش مدیران و کارشناسان پژوهش و فناوری واحد ها بوده که چگونگی ثبت اطلاعات پژوهشی استادان نظیر طرح های پژوهشی، مقالات، رویدادهای پژوهشی ، نشریات ، کتب ، فراورده ها و اختراعات تخصصی و مهارت ها، علایق علمی و تحقیقاتی و فرصت های مطالعاتی و نظایر آن در این کارگاه آموزش داده خواهد شد.
لازم به ذکر است این کارگاه بمدت یکروز از طریق آموزش به روش ویدئو کنفرانس با حضور معاونین پژوهش و فناوری واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاههای آزاد اسلامی استانهای اردبیل، زنجان و گیلان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ، برگزار شد.

Share