برگزاری نمایشگاه کتاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و هیأت همراه، ضمن افتتاح نمایشگاه کتاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، از این نمایشگاه بازدید کرد. در حاشیه این بازدید ، دکتر علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت،در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی، گفت: کتاب، میراثی ماندگار، پدیده ای باشکوه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس IMG_3603دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و هیأت همراه، ضمن افتتاح نمایشگاه کتاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، از این نمایشگاه بازدید کرد.
در حاشیه این بازدید ، دکتر علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت،در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی، گفت: کتاب، میراثی ماندگار، پدیده ای باشکوه و با ارزش و عنصری رشد آفرین و روشنگر در پهنه ی زندگی بشر است. افتخار ما نیز این است که فرهنگ و باور های دینی ما، بر پایه ی ارزش بینش و دانش و ارجمندی کتاب و نگارش استوار است و خداوند متعال، معجزه ی ابدی آخرین فرستاده اش را یک کتاب قرار داده است.
وی، همچنین ادامه داد: قرآن کریم، سرآمد همه ی کتاب های عظیم و اسلام، دین اندیشه و معرفت،دین دانش و کتاب و معنویت است.. همه ی فرهنگ ها با کتاب آغاز می شوند، با کتاب می بالند و تجربه های خود را به کتاب می سپارند .همچنین پیشینه ی فرهنگی ما و شمار کتاب ها و کتاب خانه ها در عصر شکوفایی تمدن اسلامی و اهتمام دانشمندان اسلامی و ایرانی در پدید آوردن آثار ارزشمند جهانی، همه ناظر بر اهمیت کتاب و کتاب خوانی است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت همچنین ادامه داد : ما وارثان نظام گران بها، فرهنگ پویا و تمدن والای اسلامی بوده که اطلاعات و آگاهی ما از آثار گرانبهایی است که از بزرگان ما به ارث رسیده و ما نیز وظیفه داریم تا این آثار گرانقدر را به نسلهای آینده انتقال دهیم و کتاب بهترین وسیله برای این کار خواهد.
دکتر علیرضا امیرتیموری، دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ، با تشکر از دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه، گفت : این نمایشگاه به دلیل توجه ویژه به فرهنگ کتابخوانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت افتتاح شد که از استقبال خوبی هم برخوردار است .
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ،کتاب را مظهر فکر، علم و اندیشه دانست و اذعان داشت : گیلان، استان عالم پرور و مهد خردمندان است و بزرگانی که در این استان رشد کرده اند منشاء خیر و برکت برای جهانیان و بشریت هستند . ماندگاری علم از طریق کتاب امکان پذیر است و امروز آنچه مکتوب شود برای نسل آینده باقی می ماند .
وی، همچنین اظهار داشت : طالبان علم و فضیلت به دنبال کتاب هستند و گاهی برای دسترسی به کتاب با مشکل مواجه شده که یکی از راههای دسترسی آسان به کتاب برگزاری نمایشگاهها خصوصا در مراکز علمی کشور است .
لازم به ذکر است ، این نمایشگاه کتاب ، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، به همت حوزه فرهنگی این واحد دانشگاهی و با همکاری حوزه پژوهشی از تاریخ ۲۶ آبانماه ۱۳۹۳ بمدت یکهفته دایر بوده و بازدید برای عموم آزاد است.

Share