توسط معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان

برنامه های هفته بزرگداشت پدافند غیرعامل استان گیلان تشریح شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاونت سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به هفته بزرگداشت پدافندغیرعامل از سوم الی نهم آبان ماه؛برنامه های این هفته را تشریح کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاونت سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به هفته بزرگداشت پدافندغیرعامل از سوم الی نهم آبان ماه؛برنامه های این هفته را تشریح کرد.
احمدی پور؛معاون استانداری گیلان با تاکید بر اهمیت پدافند غیرعامل گفت:در طی دوران نظام مقدس جمهوری اسلامی ؛کشور دست آوردهای فراوانی در حوزه های فرهنگی؛اجتماعی؛عمرانی و سیاسی داشته که با رعایت اصول پدافند غیرعامل بر حفظ این سرمایه های ملی باید تلاش کرد.
Ahmadipoorمعاون سیاسی؛امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به سیاستهای ابلاغی نظام در خصوص پدافند غیرعامل گفت:مقام معظم رهبری به همه قوا و نیروهای نظامی و انتظامی تاکید داشته اند که پدافند غیرعامل یک اصل خواهد بود برای همیشه و باید تدابیر کارساز در این خصوص به مرحله اجرایی برسد.
احمدی پور گفت: هم اکنون با اقتداری که نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه حفظ و ثبات امنیت کشور دارد و نقش اساسی را در منطقه ایفا میکند ؛دشمنان از مواجه مستقیم نظامی با کشور ناامیدند اما شکل تهدیدات دشمنان عوض شده و عرصه تهدید با ابزار غیرنظامی رخ می دهد که پدافند غیرعامل که به معنای مقابله با تهدیدات دشمن بدون جنگ افزار نظامی است برای همین منظور قریب به یک دهه؛ در کشور ما راه اندازی شده است.
جانشین استاندار در شورای پدافندغیرعامل استان با اعلام اینکه ،هشت آبان بعنوان روز ملی پدافند غیرعامل نامگذاری شده است گفت:در استان گیلان نیز در این هفته یازده گارگروه تخصصی و دستگاههای امنیتی و انتظامی و همچنین شوراهای پدافندغیرعامل در شهرستانها با دبیری اداره گل پدافندغیرعامل استانداری بیش از صد برنامه را برای بزرگداشت این هفته برنامه ریزی کرده اند.
وی گفت:انجام مانورهای شهری کوی وبرزن؛مانورهای امداد و نجات؛مانورهای زمان قطع امکانات زیرساختها؛دوره های آموزشی ویژه دانش آموزان؛دانشجویان؛اساتیددانشگاهها؛کارکنان دستگاههای دولتی؛برنامه های فرهنگی ، تبلیغی و همچنین اقدامات اطلاع رسانی و رسانه ای از از برنامه های در دست اقدام می باشد که با سخنرانی ائمه محترم جمعه در روز نهم آبان در نمازهای جمعه و تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری حسن ختام برنامه های بزرگداشت خواهد بود.
وی همچنین با اشاره به لزوم آموزش های پدافندغیرعامل مردم محور تاکید کرد: مردم هوشیار و مقاوم ایران اسلامی همیشه در صحنه های همه جانبه دفاع بسیار هوشمندانه و فداکارانه حاضر بودند و قطعا یکی از ارکان محترم این حوزه توجه به پدافندمردم محور است چرا که تهدیدات دشمن در حوزه سایبری؛شبیخون فرهنگی و سبک زندگی هدف اصلی خود را خانواده ها قرار داده است.

Share