محمد بینا واجارگاهی

برای کسب قدرت می بایست استراتژی مناسبی ترسیم نمود

برای کسب قدرت می بایست استراتژی مناسبی ترسیم نمود هر جریان سیاسی برای کسب قدرت و بقای برداشت‌های فکری خود نسبت به مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، باید برای آینده استراتژی مناسبی را ترسیم نماید. اتخاذ این استراتژی‌ها متناسب با مقتضیات زمانی و مکانی بروز رفتارهای آن جریان و همچنین کنش‌های سیاسی دیگر جریان‌های رقیب […]

برای کسب قدرت می بایست استراتژی مناسبی ترسیم نمود

هر جریان سیاسی برای کسب قدرت و بقای برداشت‌های فکری خود نسبت به مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، باید برای آینده استراتژی مناسبی را ترسیم نماید. اتخاذ این استراتژی‌ها متناسب با مقتضیات زمانی و مکانی بروز رفتارهای آن جریان و همچنین کنش‌های سیاسی دیگر جریان‌های رقیب است. از طرفی فضای سیاسی حاکم در هر کشور پس از هر انتخابات، دچار تغییرات وسیعی در آرایش سیاسی می‌گردد و همواره باعث می‌گردد تا دیگر جریان‌های سیاسی متناسب با این شرایط، به راهبرد معطوف به آینده بیاندیشند.
جریان‌های سیاسی برای بقا در ساخت سیاسی و اجتماعی کشور و پیشبرد اهداف خود، «وحدت» را باید به‌مثابهٔ ضرورتی راهبردی و استراتژیک قلمداد کنند؛ چراکه با نگاهی به گذشته شاهد بودیم در اثر چنددستگی و اختلاف در بدنهٔ نخبگان، تجربهٔ شکست سیاسی به ثمر خواهد نشست. به همین جهت، باید بر اساس سنت سیاست ورزی با محوریت شیخویت و بهره‌گیری از نیروی بالای جوانان، در راه وحدت در دو سطح گفتمانی (متناسب با مقتضیات زمانی) و تشکیلاتی (جلوگیری از تعمیق شکاف در بدنهٔ اجتماعی) بگذارند.
از منظر جامعه‌شناسی سیاسی، «اختلافات در یک جریان سیاسی» به‌مثابهٔ گسل فعالی هستند که در هرلحظه، زمینه‌ساز بروز شکست‌های مقطعی و دائمی بر بدنهٔ جریان سیاسی و اجتماعی خواهند بود، لذا با اتخاذ راهبرد وحدت پایدار، می‌توان به «حفظ» و «انسجام» نیروهای فعال سیاسی و اجتماعی خود پرداخت و از سوی دیگر، از تعمیق گسست در بدنهٔ خود جلوگیری نمود.

 محمد بینا واجارگاهی
پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share