با پرندگان دیدار کنید ، عکسهای یادگاری بگیرید و جایزه ببرید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هر سال دوم آذر ماه مصادف با ۲۳ نوامبر با عنوان روز جهانی پرنده نگری ، جنبش زیبایی در جامعه طبیعت دوستان کره زمین ایجاد می گردد . در این روز تمام علاقمندان به زیبائی های شگفت انگیز طبیعت از دریچه دوربین به تماشای پدیده ای می نشینند که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هر سال دوم آذر ماه مصادف با ۲۳ نوامبر با عنوان روز جهانی پرنده نگری ، جنبش زیبایی در جامعه طبیعت دوستان کره زمین ایجاد می گردد .
miankale-asli-300x120در این روز تمام علاقمندان به زیبائی های شگفت انگیز طبیعت از دریچه دوربین به تماشای پدیده ای می نشینند که هرساله غوغای عظیمی از نقش و رنگ را به نمایش می گذارد . امروزه پرنده نگری به یکی از مهمترین شاخه های صنعت گردشکری پایدار تبدیل شده و از این راه هزاران تصویر خارق العاده در جهان ثبت و در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود . کشف رفتارهای یگانه پرندگان و تنوع گونه ها در تضارب با زیبائی زیستگاهها خیل عظیمی از مردم جهان را به مناطق و زیستگاههای این گونه ها می کشاند و علاقمندان با به ثبت رساندن مشاهده گونه ها هر سال لیست پرندگان دیده شده خود را تکمیل نموده و در این رهگذر رقابتی زیبا را رقم می زنند . ورود موج سرما در استان گیلان موجبات موج جدیدی از مهاجرت پرندگان را از عرضهای شمالی کره زمین به مناطق جلگه ای ، میان بند و کوهستانی فراهم آورده و فرصت مناسبی را برای آشنائی با این پدیده شکوهمند ایجاد نموده است .
اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان ضمن تبریک فرارسیدن این روز باشکوه از عموم علاقمندان جهت شرکت فعال در فرآیند پرنده نگری دعوت بعمل آورده ، امکانات بصری خود را در اختیار مراجعین به مناطق خواهد گذارد تا با استفاده از آن مردم بتوانند به سهولت با این پدیده آشنا شوند . پناهگاههای حیات وحش سلکه و سرخانکل در تالاب انزلی پناهگاه حیات وحش امیرکلایه ، پارک ملی بوجاق منطقه حفاظت شده جوکندان و مناطق حفاظت شده جنگلی شفت و سیاه مزگی در شفت و فومن،سرولات در شهرستان رودسر و مناطق شکار ممنوع اشکورات و دیلمان و درفک ، توانایی پذیرش عموم علاقمندان را داشته و دوستداران طبیعت می توانند با هماهنگی ادارات حقاظت محیط زیست شهرستان های یاد شده و یا پاسگاه های سرمحیط بانی و کمک گرفتن از آنها به ثبت مشاهدات بی نظیر خود بپردازند . در ضمن این اداره کل به ۱۰ عکس برتر از مشاهده پرندگان جوایز نفیسی در یکی از مناسبات محیط زیستی پیش رو اهداء خواهد نمود. علاقمندان می توانند عکسهای خود را در قالب JPG به پست الکترنیک اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان به آدرس publicrelations.gilan@doe.ir ارسال نمایند .

Share