در جلسه کميسيون حمل و نقل و ترافيک شورا عنوان شد

ایران در آمار قربانیان تصادفات رانندگی با مالدیو مقایسه می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهیدی مقدم با بیان اینکه هر جایی که خطر تیر برق وجود دارد به دستگاه مربوطه جهت جابه جایی ابلاغ شود افزود: قربانیان حوادث رانندگی در کشور بسیار بالاست و ایران را با مالدیو مقایسه می کنند ایران در آمار تصادفات در ردیف آخرین کشورهای آفریقایی مقایسه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی رشت سرهنگ تیمور شهیدی مقدم در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با اشاره به بافت فرسوده و تراکم جمعیتی شهر رشت اظهار کرد: قانون پیش بینی کرده است اگر هر عاملی که کارشناس تشخیص دهد در تصادفات نقش داشته است قصور سازمان مربوط دخیل است.

صحن ترافیک4وی با بیان اینکه در بحث تصادفات با تیر برق های شهر با توجه به قانون راهنمایی و رانندگی از حق و حقوق مردم کوتاه نمی آییم افزود:یک باز نگری در ۵ نقطه شهرداری رشت در مورد موانعی که برای مردم مشکل ایجاد می کند علی الخصوص تیربرق ها انجام شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با بین اینکه ما این آمادگی را داریم که کارشناس راهنمایی و رانندگی در زمان بازدیدکمیته فنی از مناطق حضور داشته باشد گفت: در زمان های تاریکی بسیاری از موتور سیکلت ها با تیر برق ها برخورد می کنند سرهنک شهید ی مقدم خاطرنشان کرد: براساس دستورالعمل ابلاغ شده دستگاه های متولی امر اگر حسب مورد در تصادفات دخیل باشند، توسط ناجا پی گیری می شود.

وی با بیان اینکه هر جایی که خطر تیر برق وجود دارد به دستگاه مربوطه جهت جابه جایی ابلاغ شود افزود: قربانیان حوادث رانندگی در کشور بسیار بالاست و ایران را با مالدیو مقایسه می کنند ایران در آمار تصادفات در ردیف آخرین کشورهای آفریقایی مقایسه می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با تاکید بر اینکه گیلان هم از این قضیه مستثنی نیست افزود: نگاه کارشناسان به ترافیک و آینده استان لازم و ضروری است.

شهیدی مقدم با تاکید بر اینکه ۵۴ درصد از کشته شدگان تصادفات درون شهری گیلان عابران پیاده هستند گفت: برای مهار عابران پیاده در استان یکی از راهکارها ایمن سازی است که این ایمن سازی می تواند در قالب پل عابر پیاده مکانیزه باشد.

وی با اشاره به استقرار راهنمایی رانندگی ،نظام وظیفه و آگاهی در جاده تهران گفت: باید پل عابر پیاده در مقابل راهنمایی و رانندگی ویژه دیده شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان گفت: وجود سه معاونت در جاده تهران با ارباب رجوع بسیار نیازمند ایمن سازی و آرام سازی صورت می گیرد.

شهیدی مقدم با بیان اینکه فرهنگ استفاده از پل عابر پیاده در استان جا نیفتاده است افزود: در میدان گیل باید آرام سازی انجام شود و با نصب تابلوهای هشدار دهنده در مسیر، راننده را آگاه سازیم که واردمحدوده شهری شده و در بزرگراه نیست.

وی با بیان اینکه در مورد کف سازی پارکینگ عمومی نیروی انتظامی باید یک اقدام جهادی صورت گیرد خاطرنشان کرد: مردم خودروهای خود را در حاشیه راه ها پارک می کنند و این امر خطر ساز است.

وی خواستار جانمایی در مورد ایستگاه های تاکسی و اتوبوس در مسیر دانشگاه گیلان شد و گفت: مطالعات و بررسی این کار انجام شده است و باید هر چه سریعتر اجرایی شود.
به دلیل کمبود اعتبارات شرکت توزیع نیروی برق تیر برق هایی را در سطح شهر کاشته است

در ادامه این جلسه شاهرخ طلیسگر با اشاره به اینکه مسیر دانشگاه گیلان برای ایستگاه تاکسی و اتوبوس جانمایی شد گفت: مسیر نیازمند لوله گذاری است باید این امر محقق شود تا جانمایی اجرایی شود.
در این جلسه معاون شهرسازی و معماری شهرداری رشت با اشاره به اینکه حدود شش سال پیش لایحه ای به شورای سوم ارائه شد اظهار کرد: این لایحه شرکت توزیع برق را الزام می کرد تا برای خیابانهای ۲۰ متری به بالا از مسیر شبکه های زمینی استفاده کنند.

مجید نوروزی  با بیان اینکه به دلیل کمبود اعتبارات شرکت توزیع نیروی برق تیر برق هایی را در سطح شهر کاشته است افزود: خیابانهای شهر رشت با این تیر برق ها زشت می شود و نیز در اجرای طرح های ترافیکی و شهرسازی هزینه هنگفتی به شهرداری جابه جایی این تیر برق ها وارد می کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری رشت با اشاره به اینکه در تمام پروژه های شهر مشکل تیر برق ها در گیر است تصریح کرد: بنابراین لازم است در خیابان های جدید که احداث می شود شهرداری شرکت توزیع برق را ملزم کند به صورت شبکه زمینی عمل کند و در یک پروسه زمانی ده ساله به تدریج نسبت به جمع آوری تیر برق ها در خیابان های بیش از ۲۰ متر و تبدیل آنها به شبکه زمینی اقدام کند.

در این جلسه محمد حسین واثق کار گر نیا تسریع انجام فعالیت های شورا را مورد تاکید قرارداد و اظهار کرد: قرار داد با مشاور طرح جامع حمل و نقل و ترافیک  رشت در کوتاهترین زما ممکن منعقد می شود.

وی با اشاره به حساسیت هایی که در مورد پل های عابر پیاده وجود دارد افزود:احداث پل های عابر پیاده در مناطق بررسی شده در او لویت کار شورا است.

کارگرنیا با بیان اینکه در نحوه اجرا و اولویت های بهره برداری یکسری اشکالاتی و ناهماهنگی های وجود داد گفت: مشکلات اجرای طرح پایش تصویری رشت بررسی می شود.

واثق کارگرنیا با اکید بر اینکه در جلسه بعدی کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا پایش تصویری شهر با حضور واحدها وسازمان های ذیربط بررسی می شود تصریح کرد: بیش از ۵۴۰ میلیون تجهیزات خریداری شده است و با توجه به شرایط جوی استان ، اگر در انبار باقی بماند از عمر آنها کاسته می شود.

وی با اشاره به اینکه جابه جایی تیرهای چراغ برق مورد بررسی قرار می گیرد افزود: در مورد احداث پل های عابر پیاده در مکان هایی که مشکل تاسیسات برق و جابه جایی نداریم در اسرع وقت کلنگ زنی انجام شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شرت گفت: در خیابان های جدید احداث  بالای ۲۰ متر باید از شبکه های زمینی استفاده شود و مجوز نصب تیرهای چراغ برق را شهرداری صادر نکند.

وی خاطرنشان کرد: بررسی میدانی توسط کارشناسان راهنمایی و رانندگی ، سازمان حمل و نقل و ترافیک و سایر کارشناسان مرتبط انجام شود و موانعی که در شهر وجود دارد که باعث ایجاد تصادفات می شود مشخص شود و گزارش نهایی آن اعلام شود.

Share