دبیر شورای نگهبان

اوباما از سلامتی رهبر انقلاب اظهار خوش حالی کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر شورای نگهبان با اشاره به مکاتبه اخیر باراک اوباما با رهبر معظم انقلاب، گفت: اوباما در نامه خود از بازیابی سلامت رهبر معظم انقلاب اظهار خوشحالی کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دبیر شورای نگهبان با اشاره به مکاتبه اخیر باراک اوباما با رهبر معظم انقلاب، گفت: اوباما در نامه خود از بازیابی سلامت رهبر معظم انقلاب اظهار خوشحالی کرده است.janati 2

به نقل از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، آیت الله احمد جنتی در دیدار با خانواده های ۳۷۰ شهید اصفهانی عملیات محرم در سال ۶۱، گفت: در این نامه از ما درخواست کرده اند که بیاییم داعش را نابود کنیم در حالی که خودشان داعش را ایجاد کرده اند.

دبیر شورای نگهبان همچنین با اشاره به ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اقدامات مشکوک دشمنان را برای انحراف در آیین و مراسم محرم گوشزد کرد و گفت: اکنون وضع حساسی است، عده ای با ادعای علاقمندی به امام حسین(ع) درصدد ایجاد تفرقه میان شیعیان هستند.

جنتی ادامه داد: آنها با برگزاری مجالس روضه، نوحه و سوگواری به مقدسات دیگران توهین می کنند و خون آنان را به جوش می آورند که نتیجه نهایی این اقدامات، کشتار شیعیان است.

او با تاکید بر اینکه نباید فریب این افراد را خورد گفت: آمریکا می خواهد در دنیا جنگ شیعه و سنی راه بیندازد و این افراد نیز همین هدف را در داخل پیگیری می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به نقش شهدای دفاع مقدس در صیانت از نظام اسلامی و مسوولیت خانواده های معظم شهیدان و مردم در صیانت از راه شهدا اشاره کرد و گفت: باید بدانیم چه خطراتی اسلام و نظام اسلامی را تهدید می کند تا بتوانیم از آن جلوگیری کنیم. باید بدانیم شهدا برای حفظ اسلام، فرهنگ حسینی، نماز و حفظ نوامیس، عفت و پاکدامنی پسران و دختران این سرزمین شهید شدند.

آیت الله جنتی گفت: عده ای که به راه شهدا اعتقاد ندارند، می خواهند فرهنگ غربی بر کشور حاکم شود و پشت سر این افراد نیز سیاست های خارجی است که درصددند به هر وسیله ای قدرت اسلام را بشکنند.

او خطاب به خانواده های شهدای اصفهان گفت: مراقب مخالفان ولایت فقیه باشید. برخی گستاخانه با آن مخالفت و برخی منافقانه عمل می کنند. بدانید کسی که اسلام و نظام اسلامی را حفظ کرده ولی فقیه است. اگر ولی فقیه نبود در فتنه ۸۸ کار از دست رفته بود .

جنتی فتنه ۸۸ را طراحی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی دانست و گفت: این مثلث شوم حرف هایی را در دهان عده ای در داخل گذاشتند که برخی شان می فهمیدند بلندگوی چه کسانی هستند و برخی نمی دانستند. اغتشاشگران در این فتنه به تخریب اموال عمومی پرداختند و شعارهای ضد اسلامی، ضد انقلابی و ضد امام سر دادند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اقدام اغتشاشگران در توهین به عکس امام (ره)، عاشورا و عزاداران حسینی گفت: چرا زمانی که اوباش چنین اقداماتی کردند، کسانی که پیشگام بودند آنان را محکوم نکردند؟ سکوتشان به معنی رضایت آنان بود.

جنتی قصد فتنه گران را روی کار آوردن حکومتی غیراسلامی و ضدولایت در کشور دانست و گفت: خدا بر عمر مقام معظم رهبری بیفزاید که با خطبه های تاریخی خود شعله های آتش را فرونشاندند و مردم هم که تسلیم ولایت فقیه بودند فرمایشات ایشان را پذیرفتند و این گونه خشونت ها فرونشست اما عده ای هنوز بیکار ننشسته اند.

او با هشدار نسبت به واگذاری هرگونه مسوولیتی به افراد سابقه دار در فتنه ۸۸ گفت: هر کسی که کمترین سابقه ای در فتنه داشته و در آن موثر بوده، هیچ صلاحیتی برای تصدی مسوولیت ها ندارد.

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر این که «چشم ها و گوش ها باید باز باشد و سوابق افراد را بدانند»، گفت: چرا عده ای می خواهند دوباره مسوولیت ها را به اصحاب فتنه واگذار کنند؟

جنتی ادامه داد: سابقه این افراد که مشخص و هویت فتنه هم که معلوم است و چیزی نیست که نامعلوم باشد و بگویند تمام شد. با این حال دوباره می خواهند مسوولیت های وزارتی، مدیرکلی و ریاستی را به این افراد بسپارند.

Share