خطیب جمعه رشت

امر به معروف و نهی از منکر همواره مورد حسادت جهان بوده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پوررضا با بیان اینکه اتاق فکر رژیم صهیونیستی در یکی از استان‌های ما اسیدپاشی راه انداخت، متذکر شد: افرادی که نسبت به امر به معروف و نهی از منکر نقد دارند فقه اسلامی را بررسی کنند و امام حسین (ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر است و این فریضه آگاهی و بصیرت می‌خواهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پوررضا با بیان اینکه اتاق فکر رژیم صهیونیستی در یکی از استان‌های ما اسیدپاشی راه انداخت، متذکر شد: افرادی که نسبت به امر به معروف و نهی از منکر نقد دارند فقه اسلامی را بررسی کنند و امام حسین (ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر است و این فریضه آگاهی و بصیرت می‌خواهد.
1578050_345
حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل پوررضا امروز در نماز جمعه رشت با اشاره به اینکه مسیر ایمان جاده لغزنده‌ای است، اظهار کرد: فردی که باور به دین دارد معلوم نیست این ایمان برای او پایدار بماند مگر اینکه تکیه به تقوا داشته باشد.

وی رعایت کردن حرمت خداوند و حاضر و ناظر دیدن خدا در زندگی را تقوای الهی عنوان کرد و افزود: تقوای الهی مسیر سعادت بشر است.

خطیب موقت رشت با آرزوی قبولی عزاداری ایام حسینی (ع) و زنده نگه داشتن حماسه بزرگ عاشورا بیان کرد: قیام امام حسین (ع) از زوایای مختلفی قابل بررسی است.

وی به بررسی زوایای اعتقادی قیام امام حسین (ع) پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: زوایای اعتقادی راسخ و بدون شرک قیام امام حسین (ع) پس از پیروزی انقلاب بررسی شد.

پوررضا با اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) دارای زوایای اخلاقی، عرفانی، سیاسی، تاریخی و … است، تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) احیاگر اسلام راستین و اخلاق اسلامی است.

وی قیام امام حسین (ع) را احیاگر ابعاد عرفانی و تاریخی اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) نگاه بلند دیگری را در جامعه زنده کرد و برای بشریت پیام داشته است.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر اینکه باید به نگاه بین‌المللی قیام امام حسین (ع) توجه داشته باشیم، افزود: پیام امام حسین (ع) برای انسان‌ها این است که اگر در مسیر خدا حرکت نکنند همواره ظلم و ستم در جوامع استوار است.

وی با اشاره به حاکمیت اقلیت یک و پنج درصدی جمعیت بر تمام جامعه اشاره کرد و گفت: امروز امنیت، عدالت، رفاه جهانی، آزادی، استقلال و انسانیت در دنیای غرب کجاست.

خطیب موقت رشت با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) برای تمام دنیا پیام دارد، تصریح کرد: پیام امام حسین (ع) برای دنیا این است که اگر می‌خواهید سعادتمند زندگی کنید با خدا و انبیا قهر نکنید و برای تحقق عدالت نباید مسیر را به اشتباه بروید و پیام دیگر امام حسین (ع) نگاه به امت است.

غربی‌ها اجازه نمی‌دهند مذاکرات به نتیجه برسد/ضرورت توجه به ظرفیت‌های داخلی

وی به مذاکرات هسته‌ای ایران اشاره کرد و افزود: در این زمینه مطالب بسیاری گفته شده و غربی‌ها با رهبری آمریکای قلدر و انگلیس روباه پیر صحنه‌گردان آن هستند و اگر قرار باشد نفعی به ملت ایران برسد مطمئن باشید غربی‌ها اجازه نمی‌دهند مذاکرات به نتیجه برسد مگر اینکه منافع آنها در خطر باشد.

پوررضا با تصریح بر اینکه قلدرهای دنیا هرگز کوتاه نمی‌آیند، افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری باید به ظرفیت‌های داخلی توجه کرد و به صورت جهادی عمل کنیم.

وی با اشاره به تلاش مسئولان در استان خاطرنشان کرد: جوانان تحصیلکرده و منابع بسیار داریم اما برنامه‌ها ضعیف است و مسئولان باید باور کنند به ظرفیت‌های درونی توجه داشته باشیم.

امام جمعه موقت رشت با قدردانی از نمایندگان مجلس در بررسی تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است که با تصویب آن در مجلس این قانون باید با قوت و درایت در کشور دنبال شود.

قرارگاه عملی و فکری امر به معروف و نهی از منکر در کشور ایجاد شود

وی خواستار ایجاد قرارگاه عملی و فکری امر به معروف و نهی از منکر در کشور شد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر در امت اسلامی همواره مورد حسادت جهان بوده است.

پوررضا تصریح کرد: مسئولان جامعه اسلامی نباید در امر به معروف و نهی از منکر ناراحت شوند و این فریضه تنها نصیحت نیست و عده‌ای نمی‌خواهند میوه‌های شاداب نظام اسلامی بیرون بیاید و اسیدپاشی راه می‌اندازند.

وی با بیان اینکه اتاق فکر رژیم صهیونیستی در یکی از استان‌های ما اسیدپاشی راه انداخت، متذکر شد: افرادی که نسبت به امر به معروف و نهی از منکر نقد دارند فقه اسلامی را بررسی کنند و امام حسین (ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر است و این فریضه آگاهی و بصیرت می‌خواهد.

/فارس

Share