نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان

امر به معروف و نهی از منکر جامعه را از فتنه حفظ می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر جامعه را از فتنه حفظ می‌کند، گفت: رسانه‌ها بلندگوی آفندی نظام در ترویج امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با هجمه‌های دشمن باشند.

در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همه چیز را می‌توان از متون اسلام استخراج کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر جامعه را از فتنه حفظ می‌کند، گفت: رسانه‌ها بلندگوی آفندی نظام در ترویج امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با هجمه‌های دشمن باشند.

ghorbaniآیت‌الله زین‌العابدین قربانی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه نهادینه و ترویج شود، اظهار کرد: جامعه اسلامی باید معروف را از منکر بشناسد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل عقب‌ماندگی جوامع بشری عدم معرفت و جهل است، افزود: امر به معروف به این معناست که افراد آگاه جامعه، معروف و کار نیک را بشناسند و به افراد ناآگاه جامعه تعلیم دهند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه تبیین شود، گفت: مردم مومن و مسلمان ایران اسلامی خود را مقید به امر به معروف و نهی از منکر می‌دانند.

آیت‌الله قربانی با تأکید بر تقویت ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان‌ها و شهرستان‌ها، تصریح کرد: دولت و مردم دارای وظایفی در ترویج و بسط این فرایض الهی دارند.

وی با بیان اینکه تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر اقدامی جهادی توسط نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی است، گفت: وجود قانون در جامعه برای جلوگیری از فساد و هرج و مرج ضروری بوده و امر به معروف و نهی از منکر به عنوان قوانین الهی سبب سعادت و توسعه فرهنگی و اعتقادی می‌شود.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر پیشگیری از فساد و نابودی جوامع بشری است، افزود: خشونت، بی‌بندوباری و هرج و مرج، سرقت‌های مسلحانه، قتل و اعمال منافی عفت از دستاوردهای دوری نظام‌های غربی از تکالیف الهی همچون امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت‌الله قربانی با تأکید بر اینکه اسلام دین خیرخواهی و عزت انسان است، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر شامل فعل واجب، حرام، مستحب و مکروه بوده و شامل فعل مباح نیست.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای مقررات اسلامی و جاودانگی دین و عزت اسلام و مسلمین است، افزود: بر اساس فرمایش رسول خدا، ترک امر به معروف و نهی از منکر به منزله اعلام جنگ با خدا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر هم عقلی و هم شرعی واجب بوده و در قرآن کریم آیات فراوانی وجود دارد که بر وجوب امر به معروف و نهی از منکر تأکید دارد.

آیت‌الله قربانی، آیات ۱۲ و ۷۱ سوره توبه، ۶۷ سوره منافق، ۱۱۰ ، ۱۱۴، ۱۱۳و ۱۰۴ آل عمران، ۴۱ سوره حج و آیات ۱ تا ۳ سوره عصر را از جمله آیات قرآن کریم در باب امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: در ده‌ها آیه قرآن کریم بر وجوب امر به معروف و نهی از منکر تأکید شده است.

وی با بیان اینکه داشتن تکلیف به خاطر بلوغ و عقل، امکان و احتمال تأثیر و جای تقیه نبودن از شرایط امر به معروف و نهی از منکر است، خاطرنشان کرد: انسان باید بر اساس آگاهی و معرفت انجام وظیفه کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر بزرگترین عامل قوام و گسترش اسلام است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان عملی که سبب هدایت، دعوت، ارشاد و نصیحت می‌شود بزرگترین عامل توسعه اسلام است.

آیت‌الله  امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان کرد: گسترش اسلام از مسیر کشورگشایی و جنگ نبوده بلکه از مسیر امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

وی با اشاره به جایگاه والای هدایت بشر در دین اسلام و ثواب این عمل، افزود: تکلیف امر به معروف و نهی از منکر ایجاد آزادی، رفاه، تعالی و سعادت در چارچوب قوانین الهی و جلوگیری از فساد و تباهی است.

امام جمعه رشت یکی از فلسفه‌های قیام امام حسین(ع) در عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر عنوان و اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر روشنگری است و جامعه را از انحراف حفظ می‌کند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها بلندگوی آفندی نظام در ترویج امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با هجمه‌های دشمن باشند، تصریح کرد: رسانه‌ها باید مروج فلسفه و اهداف قیام عاشورا در تمامی زمان‌ها و ماه‌های سال باشند و تکریم و حمایت از رسانه‌های عاشورایی و در تراز انقلاب اسلامی ضرورت دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تصریح بر اینکه مزدوران و مستکبران در غرب با ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای در تلاش برای نابودی بنیان خانواده و انزوای امر به معروف و نهی از منکر در جوامع اسلامی هستند، افزود: غرب در تحکیم بنیان خانواده و مسایل اخلاقی و انسانی رفوزه شده است.

آیت‌الله قربانی با اشاره به نقش بارز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف الهی است که جامعه را از فتنه حفظ می‌کند./تسنیم

Share