اقدام تحسین برانگیز راننده تاکسی شهر باران+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «محمدعلی فلاح پاکدامن»یکی از راننده های تاکسی کهنه کار شهر رشت بعد از یافتن ساک حاوی پول و طلا به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیون ریال ، در اقدامی جوانمردانه آن را به صاحبش بازگرداند. با خبر شدیم که یکی از راننده های تاکسی کهنه کار شهر، ساک حاوی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «محمدعلی فلاح پاکدامن»یکی از راننده های تاکسی کهنه کار شهر رشت بعد از یافتن ساک حاوی پول و طلا به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیون ریال ، در اقدامی جوانمردانه آن را به صاحبش بازگرداند.

محمد-علی-300x225با خبر شدیم که یکی از راننده های تاکسی کهنه کار شهر، ساک حاوی پول و طلا پیدا کرده و در اقدامی جوانمردانه آن را به صاحبش بازگردانده است.

به همین مناسبت خبرنگار ما با وی مصاحبه ای داشته و پای صحبتهای این شهروند گرامی نشسته است.

محمد علی فلاح پاکدامن که بیش از ۲۵ سال سابقه رانندگی تاکسی داخل شهر دارد ماجرا را اینگونه شرح داد. «بعد از ظهر روز یکشنبه حدود ساعت ۳ بعد از ظهر بود که ماشینی که از تهران به رشت آمده بود، مسافران خود را در میدان مصلی پیاده کرد. راننده ساکهای مسافران را در خیابان تخلیه کرد و یکی از ساکها در خیابان جا ماند. من ابتدا فکر کردم این ساک برای خانم و آقایی است که در گوشه ای ایستاده بودند. وقتی چند دقیقه گذشت و کسی نیامد رفتم ساک را بردارم و از آن مرد و زن پرسیدم که آیا ساک آنها هست؟ آنها گفتند نه این ساک برای آن خانم بود و ما او را میشناسیم، ساک را به ما بدهید تا به وی برسانیم.

من گفتم نه اگر وی را میشناسید به وی اطلاع دهید که من ساکش را پیدا کرده ام و گفتم که چندین سال در همین مسیر رانندگی می کنم از هر کسی بپرسید من را میشناسد و…

بعد از آن رفتم تا کارم را انجام دهم و خبری هم از آن فرد نشد. تا این جا من هنوز نمی دانستم داخل ساک چه چیزی است و وقتی شب به منزل رفتم ماشین را پارک کردم، غافل از اینکه ارزش آن ساک بالغ بر ۸۰ میلیون تومان است. خدا هم خیلی کمک کرد که کسی تعقیبم نکرده بود.

فردای آن روز متوجه شدم که راننده خاطی در به در دنبال کیف می گردد و آن خانم از وی شکایت کرده است. وقتی که آمدند و مرا دیدند خیلی خوشحال شدند. قرار بر این شد که به آگاهی برویم تا در حضور مأمورین این کیف را بهشان تحویل دهم. خلاصه با چک نمودن کیف ومحتویات آن و تایید این امر که محتویاتش کامل است قضیه به پایان رسید. جالب این بود که در آن کیف حدود ۷۰ میلیون طلا و مقدار زیادی هم چک و کارت اعتباری و… بود که جمعا ارزش آن بالغ بر ۸۰ میلیون تومان می شد.

وقتی افسر پرونده از آن خانم در باره این همه طلا پرسید وی گفت که برای عروسی به رشت آمده واین طلا ها را برای آن مراسم با خود آورده است. در نهایت هم به آن خانم گفتم که باید بیشتر از این مواظب باشد و چنین بی احتیاطی ممکن است در دفعات آتی تاسف زیادی برای وی به همراه داشته باشد. بعد از آن هم خواستند از من تقدیر کنند که گفتم نیازی به تقدیر نیست و من این کار را برای مژدگانی انجام نداده ام.»
/فریاد گیلان

Share