عضو شورای اسلامی شهر رشت

اعضای شورا برای جایگاه نماینده ولی فقیه در گیلان احترام قائل شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: انتقاد نماینده ولی فقیه در گیلان از عملکرد شورای شهر رشت، نظر همه مردم این شهر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: انتقاد نماینده ولی فقیه در گیلان از عملکرد شورای شهر رشت، نظر همه مردم این شهر است.

rozan-moosavi14 (4)رضا موسوی‌روزان درباره انتقادهای صورت گرفته از عملکرد شورای چهارم رشت به ویژه از طرف نماینده ولی فقیه در نماز جمعه این شهر اظهار کرد: انتقاد آیت‌الله زین‌العابدین قربانی به حق است. انتظار و توقعی که آیت‌الله قربانی مطرح کردند در واقع توقع و انتظار مردم شهر رشت از اعضای شوراست.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه آیت‌الله قربانی از اعضای شورا خواسته بودند که در بحث استیضاح شهردار تامل کنند و تعامل بیشتری داشته باشند که این تنها مواضع وی نبوده بلکه نظر مردم شهر رشت بوده است.

وی خود را مخالف استیضاح شهردار رشت عنوان کرد و افزود: شهردار رشت با رای اکثریت اعضا استیضاح شد و بنده از منتقدان این مسئله بودم اما تابع آرای اکثریت شدم.

موسوی‌روزان با بیان اینکه وضعیت فعلی رشت نامناسب است، تصریح کرد: باید هرچه سریع‌تر از فضا خارج شویم. بیش از یک سال از عمر شورای دوره چهارم رشت می‌گذرد و شورا می‌توانست با تعامل بیشتر با نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان عملکرد بهتری داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه بهترین تصمیم‌ها با تعامل به مرحله اجرا درمی‌آید، خاطرنشان کرد: شورا باید تعامل و ارتباط خود را با دستگاه‌های مربوطه بیشتر کند.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورا باید برای جایگاه نماینده ولی فقیه در گیلان احترام قائل شوند، متذکر شد: نهاد نمایندگی ولی فقیه و نیز استانداری گیلان تعیین‌کننده هستند و باید تعامل بیشتری با آنها داشته باشیم.

موسوی‌روزان با اشاره به اینکه در مدت ۱۳ سال عمر شورا می‌خواهیم نوزدهمین شهردار را برای رشت انتخاب کنیم، یادآور شد: میانگین زمان تصدی مسئولیت شهردار در رشت بسیار کم است، در حالی که شهرهای دیگر کشور شهرداران چندین سال فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: در سال‌های باقی‌مانده از عمر شورای چهارم باید شهرداری را انتخاب کنیم که تا پایان این دوره شورا در رشت دوام بیاورد.

این عضو اصولگرای شورای اسلامی شهر رشت مدت انتخاب شهردار را حداکثر سه ماه عنوان کرد و گفت: در نخستین فرصت باید شهردار را انتخاب کنیم.

وی نبود شهردار را موجب به تاخیر افتادن بسیاری از اقدام‌ها و فعالیت‌های شهر رشت عنوان کرد و افزود: در ادامه این راه باید از رهنمودهای آیت‌الله قربانی بیشترین استفاده را داشته باشیم.

موسوی‌روزان ملاک انتخاب شهردار رشت را تعهد، تخصص، آگاهی به مسایل شهر، بومی بودن، تعامل با مجموعه شهرداری و… ذکر کرد.

وی متذکر شد: فردی که بتواند بیشترین درصد این ملاک‌ها را داشته باشد می‌تواند شهردار رشت شود.

/فارس

Share