استانی که تعداد قضات زن آن بیشتر از قضات مرد است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس دادگستری استان یزد گفت: با توجه به اینکه استان یزد یک استان مذهبی به شمار می‌رود کم جرم‌ترین استان کشوراست. محمدرضا حبیبی گفت: دستگاه‌های فرهنگی در یزد فعالیت چشمگیر دارند و همین موضوع سبب شده تا جرائم خشن به شدت در این استان کاهش یابد. او با بیان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس دادگستری استان یزد گفت: با توجه به اینکه استان یزد یک استان مذهبی به شمار می‌رود کم جرم‌ترین استان کشوراست.
dadgah-5803260محمدرضا حبیبی گفت: دستگاه‌های فرهنگی در یزد فعالیت چشمگیر دارند و همین موضوع سبب شده تا جرائم خشن به شدت در این استان کاهش یابد.
او با بیان اینکه جرائمی از جمله مواد مخدر و سرقت‌های خرد در این استان به چشم می‌خورد، گفت: در بررسی انجام شده نشان داد که بیشترین آمار جرائم در حوزه مواد مخدر، ترانزیت آن و سرقت‌های خرد مربوط به افراد غیر بومی است.
رئیس دادگستری استان یزد گفت: با توجه به اینکه زمینه اشتغال در یزد مناسب است علاوه بر اتباع بیگانه از استان‌های دیگر کشور نیز به این استان مهاجرت صورت می‌گیرد و همین امر زمینه ایجاد جرائم را فراهم می‌کند.
او گفت: در گذشته پرونده‌ها کمتر ثبت می‌شده اما در حال حاضر تمامی پرونده‌های قضایی ثبت می‌شوند تا کار‌ها با دقت و سرعت بیشتری انجام شود.
دادستان سابق عمومی و انقلاب استان اصفهان تاکید کرد: جذب نیروی انسانی در دستگاه قضایی استان یزد در راستای تحقق منویات و اهداف رهبری و تامین امنیت و سلامت جامعه از اقدامات در حال انجام است.
حبیبی در پایان گفت: تعداد قضات زن در استان یزد نسبت به قضات مرد و همچنین قضات سایر استان‌ها بیشتر است و دادگستری این استان برای کاهش جرائم تمام توان خود را بکار گرفته است.
/lمیزان

Share