در نامه اي به مديرعامل سازمان مرکزي تعاون روستايي

استاندار گیلان خواستار تمدید خرید توافقی برنج شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان امروز در نامه ای به مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تمدید زمان خرید توافقی برنج کیفی را خواستار شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان امروز در نامه ای به مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تمدید زمان خرید توافقی برنج کیفی را خواستار شد.
jpg1000دکتر نجفی در نامه ای به مهندس حسین صفایی ضمن قدردانی از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی، در خصوص اجرای طرح خرید توافقی برنج نوشته است : جمعی از کشاورزان به دلیل کاهش قیمت برنج در بازار و نیز بروز وقفه نسبتاً طولانی در پرداخت بهای برنج از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی ، از فروش محصول خود در بازار و یا عرضه آن به مراکز خرید توافقی امتناع کردند اما با توجه به اقدامات مثبتی که در روزهای اخیر در زمینه پرداخت بهای برنج کشاورزان صورت گرفت، خوشبختانه روند عرضه محصول تولیدی شالیکاران به این مراکز، مجدداً شتاب گرفته است.

استاندار گیلان در پایان این نامه با تاکید براینکه همچنین به دلیل عدم اطلاع مناسب کشاورزان ازپایان زمان طرح خرید توافقی در تاریخ بیست وپنجم آبان ماه  برخی از آنان تاکنون برای عرضه محصول خود به مراکز تعیین شده از سوی آن سازمان مراجعه نکرده اند آورده است :قیمت‌های فعلی در بازار از کشش لازم برای خرید برنج کشاورزان برخوردار نمی‌باشد، از این رو بیم آن می‌رود که مکانیزم‌های ناسالم موجود در بازار و بازگشت دلالان به این عرصه، اقدام مثبت دولت و دسترنج کشاورزان را ضایع نماید. از اینرو با توجه  به درخواستهای مکرر کشاورزان، تداوم طرح، مورد نیاز است .

گفتنی است در دوماه گذشته هزار و۷۲۰تن برنج محلی گیلان به ارزش ۱۰میلیارد و۳۰۰میلیون تومان از کشاورزان خریداری شده است .

Share