دیارمیرزا گزارش می دهد

از طرح صلح میستورا در سوریه تا شایعات مرگ فرمانده سوری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،بر اساس منابع نزدیک به المصدر جزئیات طرح صلحی که میستورا با خود به سوریه آورده بود شامل مصالحه بین ارتش و جبهه اسلامی در محله های هنانو ، بنی زید ، صلاح الدین ، راموسه ،حندرات ، شیخ سعید ، اللیرمون میباشد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،بر اساس منابع نزدیک به المصدر جزئیات طرح صلحی که میستورا با خود به سوریه آورده بود شامل مصالحه بین ارتش و جبهه اسلامی در محله های هنانو ، بنی زید ، صلاح الدین ، راموسه ،حندرات ، شیخ سعید ، اللیرمون میباشد .unnamed

تنها منطقه ای که اشاره نشد محله ی شیخ مقصود است که در کنترل کردها YPG میباشد .. به احتمال زیاد دلیل امر نبودن درگیری خاص در این منطقه است .

طرح پیشنهادی مشابه طرح صلح منطقه ی حمص قدیم است که در آن ارتش سوریه به مسلحین اجازه میدهد بدون درگیری وخونریزی از شهر خارج شوند و شرایط انتقال را نیز فراهم کند. مسلحین قبل از خروج باید سلاحهای خود را تحویل داده و به مناطق مرزی ترکیه در شمال حلب منتقل شوند.

ارتش سوریه نیز باید به نیروهای سازمان ملل اجازه ورود به داخل شهر و مناطق مورد مناقشه دهد و در این مناطق ایست های بازرسی متعدد دایر شود.

پس از پیشنهاد این طرح از سوی سازمان ملل هنوز هیچکدام از طرفین اقدام رسمی انجام نداده اند ؛ با این حال امیدواری هایی وجود دارد.

شایعات مرگ فرمانده ی سرشناس سوری

شایعاتی در فضای مجازی و صفحات اجتماعی مخالفین و گاه موافقین منتشر شده که خبر از کشته شدن سهیل حسن در ریف درعا دارد …10623608_397900163693230_5439225012830690118_o

در حالی که این شایعات بی اساس بوده و سهیل حسن در سلامت کامل به سر میبرد.

Share