معاون وزیر کشور پس از حضور در رشت خبرداد

ارائه لایحه اصلاح قانون انتخاب شوراها و شهرداران به هیئت دولت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: لایحه اصلاح قانون انتخاب شوراها و شهرداران اوایل هفته آینده به هیئت دولت ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: لایحه اصلاح قانون انتخاب شوراها و شهرداران اوایل هفته آینده به هیئت دولت ارائه می‌شود.KHANDANDEL-330x190

هوشنگ خندان‌دل با بیان اینکه مدیریت شهری در سراسر کشور با مشکلاتی مواجه است، اظهار کرد: بخشی از این مشکلات ریشه در قوانین و مقررات گذشته دارد.

وی با تصریح بر اینکه لایحه قانون خدمات شهری جایگزین قانون شهرداری‌ها می‌شود، افزود: این لایحه بخش‌های وسیع‌تری در مدیریت شهری را کنار یکدیگر قرار می‌دهد و شوراها و شهرداری‌ها در موقعیت خدمات‌رسانی بهتری قرار می‌گیرند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اینکه نظام مالی مشکلاتی را برای شهرداری‌ها فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: اکنون درآمد شهرداری‌ها دارای نوسان بسیار است.

وی لایحه درآمدهای پایدار در دولت را در حال بررسی عنوان کرد و افزود: این لایحه با قوانین حاکم بر شهرداران و روستاییان در گذشته نوشته شده است.

خندان‌دل یادآور شد: برای حل آسان لایحه اصلاح قوانین حاکم بر شوراها و شهرداران این لایحه به‌زودی به دولت ارائه می‌شود.

وی شهرهای کوچک‌تر را نسبت به کلانشهرها با مشکلات کمبود درآمد و ماشین‌آلات مواجه دانست و متذکر شد: در بودجه امسال بخشی از مشکلات آتش‌نشانی و حمل زباله و قیر مورد نیاز تهیه می‌شود./فارس

Share