مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری گیلان خبرداد

اختصاص ماشین‌آلات سنگین،نیمه‌سنگین و حمل زباله به دهیاری‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری گیلان از اختصاص ۱۱۳ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و حمل زباله امسال به دهیاری‌های این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری گیلان از اختصاص ۱۱۳ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و حمل زباله امسال به دهیاری‌های این استان خبر داد.

13921104000439_PhotoAعسگر حسنی‌پور ظهر امروز در جمع دهیاران گیلان با اشاره به فعالیت کمیسیون ماده ۹۹ مبنی بر تایید فعالیت دهیاران در روستاها در دبیرخانه دفتر امور روستایی و عشایری استانداری اظهار کرد: سالانه یک‌هزار پرونده از دهیاری‌ها برای صدور حکم به دبیرخانه مذکور ارسال می‌شود.

وی از افزایش پنج کمیسیون در دفتر امور روستایی و عشایری استانداری گیلان خبر داد و افزود: در مجموع تعداد ۶ کمیسیون زیر نظر دفتر مذکور فعالیت می‌کنند.

حسنی‌پور با تاکید بر تفریغ بودجه دهیاری‌ها، خاطرنشان کرد: از سال ۸۶ حسابرسی و تفریغ بودجه دهیاری‌ها به صورت سیستماتیک در گیلان انجام نشده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری گیلان به آغاز حسابرسی دهیاری‌ها به صورت محدود در دو دوره سه ساله ۹۰، ۹۱ و ۹۲ اشاره کرد و گفت: حسابرسی دهیاری‌ها از سال ۸۶ تا ۹۰ در ادامه کار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه توزیع اعتبارات در حوزه روستایی امسال با نگرش شهرستان‌محوری انجام شده است، تصریح کرد: سهم اعتبار هر شهرستان در اختیار فرمانداران گذاشته شده و یک تا سه پروژه طبق اولویت‌ها به استانداری معرفی شده است.

حسنی‌پور از واریز فاز نخست اعتبارات پروژه‌های روستایی به حساب دهیاری‌های گیلان خبر داد و بیان کرد: امسال تعداد ۱۱۳ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و حمل زباله به دهیاری‌های استان اختصاص داده شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری گیلان با اشاره به فعالیت یک‌هزار و ۴۲۳ دهیار در استان، یادآور شد: تعداد ۱۰۸ نفر دهیار خانم در روستاهای گیلان فعالیت می‌کنند و درصدی از حوزه مدیریت روستایی به عهده بانوان دارای تحصیلات عالیه است.

وی ۷۰ درصد جمعیت کشور را شهری و ۳۰ درصد را روستایی عنوان کرد و افزود: ۶۰ درصد جمعیت گیلان شهری و ۴۰ درصد روستایی هستند و جمعیت روستایی استان ۱۰ درصد نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

حسنی‌پور با بیان اینکه گیلان ۲ هزار و ۵۹۲ روستای دارای سکنه دارد، اظهار کرد: تعداد ۲ هزار و ۷۵ روستای استان دارای شورای اسلامی هستند.

*روند تملک زمین ورزشی روستاهای گیلان کند است

بخشدار مرکزی رودبار نیز در جلسه مذکور به تولیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها اشاره کرد و گفت: دهیار به عنوان مدیر روستا محسوب می‌شود.

فرامرز مرجانی با بیان اینکه کیفیت کاربری ماشین‌آلات اختصاص داده شده به روستاها بهتر شده است، گفت: روند تملک زمین ورزشی با توجه به مطالبات جوانان در روستاها به‌ویژه در امور ورزشی بسیار کند است.

/فارس

Share