چهاردهمین جلسه کمیته معاونین پژوهشی دانشگاه آزاد استان گیلان

اجرای طرحهای ماندگار فرهنگی در استان و انتخاب پژوهشگر برتر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چهاردهمین جلسه کمیته معاونین پژوهشی واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان ، با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و معاونین پژوهشی واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاههای آزاد اسلامی این استان در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چهاردهمین جلسه شورای پژوهشی واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان ، با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و معاونین پژوهشی واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاههای آزاد اسلامی این استان در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی برگزار شد.
eghdami_9091در این جلسه ابتدا ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با خیرمقدم به حاضرین در جلسه،گزارش مبسوطی از چگونگی انجام فعالیت های پژوهشی در این واحد دانشگاهی ارائه نمود و تصریح کرد : این واحد آموزشی با ۳۰ رشته فعال حدود ۴۰۰۰ دانشجو را جذب و با اضافه کردن ۶ رشته فعال دیگر در مقطع ارشد توانسته اقدامات خوبی در خصوص جذب دانشجو داشته باشد.
علیرضا اقدامی بحث پژوهش را برآیند همه فعالیت های آموزشی و نتیجه زحمات اساتید در هر واحد دانست و خاطر نشان کرد : پیشرفت بیشتر در طرح های مطرح شده قطعا با استفاده از تجربه های افراد باسابقه در معاونت پژوهشی مرکز و دیگر دانشگاه های استان به خوبی تحقق خواهد یافت .
اجرای طرحهای ماندگار فرهنگی در استان گیلان
در ادامه جلسه معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تشکر و قدردانی از ریاست واحد بندرانزلی برای میزبانی این جلسه از تشکیل دوباره شورای پژوهشی استان خبر داد و افزود : همکاران فعال در حوزه پژوهش که حکم معاونت دارند می توانند در مجموعه شورای پژوهشی استان شرکت کنند.
mir_9084سید علی میرابراهیمی همچنین به جلسه نمایندگان تام الاختیار دانشگاه های آزاد کشور که در تهران برگزار شده بود و وی به نمایندگی از دکتر شاهورانی در آن شرکت کرد اشاره نمود و در این خصوص اظهار داشت : در جلسه مذکور که با حضور دکتر میرزاده تشکیل میشد ایشان بر مواردی مهم که آن را رسالت خود می دانست اشاره کردند و تاکید داشتند که اجرای این موارد باید در اولویت ریاست دانشگاه ها و معاونان و مسئولان پژوهشی قرار گیرد.
وی در ادامه به تصریح موارد ذکر شده از سوی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و اذعان داشت : دکترمیرزاده در جلسه مهم اخیر بر جذب هیات علمی و اضافه کردن رشته های جدید تاکید داشتند و گفتند که باید هر ساله ۵ هزار هیات علمی به بدنه دانشگاه آزاد اسلامی کشور اضافه شود تا بتوانیم به برنامه ی پیش بینی شده برسیم
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان همچنین اضافه کرد : تشکیل و فعال کردن شرکت های دانش بنیان از دیگر مواردی است که دکتر میرزاده به آن اشاره کردند و گفتند که اگر طرح اقتصادی ای در هیات امنای استان به تصویب رسید و بتواند تولید ثروت کند بعد از تصویب هیات امنای استان قابل اجرا است.
سید علی میرابراهیمی درپایان سخنان خود با بیان اینکه طرح های ماندگار فرهنگی از دیگر موارد مهم رسالت دانشگاه آزاد اسلامی است خاطر نشان کرد : حوزه ی پژوهش در اجرای طرح های ماندگار فرهنگی که متولی آن شورای فرهنگ واحد هر استان است نقش به سزایی دارد و قطعا باید یاری گر شورای فرهنگ باشد .
انتخاب پژوهشگر برتر در اولویت کاری باشد
DSCF0847معاونت پژوهش و فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت دیگر سخنران این جلسه بود که وی نیز با تاکید بر جذب هیات علمی بیشتر اظهار داشت : باید اولویت تدریس در دروس مختلف هر واحد با اعضای هیات علمی باشد .
حسین فلاح در ادامه سخنان خود به برپایی نمایشگاه کتاب گیلان اشاره کرد و تصریح نمود : دانشگاه های آزاد اسلامی استان توانسته با حضور دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی و لاهیجان و با ۱۸۰ عنوان کتاب در موضوعات مختلف علمی در نمایشگاه کتاب گیلان حضور چشمگیری داشته باشد .
وی با بیان اینکه دانشگاه های آزاد استان گیلان جمعا ۵۰ هزار دانشجو دارند اذعان داشت : باید انتخاب پژوهشگر برتر (یک پژوهشگر در واحد کوچک و متوسط و ۷ پژوهشگر در واحد بزرگ و جامع) از دیگر اولویت های کاری معاونان و مدیران پژوهشی باشد.
معاونت پژوهش و فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در پایان سخنان خود با اشاره به برگزاری همایش سامانه جامع پژوهش و فناوری در واحد رشت از تمامی معاونان پژوهشی واحد ها و مراکز آموزشی حاضر در جلسه دعوت کرد که در این همایش شرکت کنند.
DSCF0834 DSCF0793 DSCF0767 IMG_9062

Share