استاندار خطاب به دستگاه های اجرایی

آمادگی مقابله با حوادث احتمالی در فصل زمستان را داشته باشید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران به منظور آمادگی در فصل زمستان به ریاست استاندار گیلان در استانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران به منظور آمادگی در فصل زمستان به ریاست استاندار گیلان در استانداری برگزار شد.

 jpg2571در این نشست که معاون هماهنگی امور عمرانی ،مدیرکل مدیریت بحران و هریک از مدیران وفرمانداران در خصوص آخرین وضعیت آمادگی های میدانی وبرنامه ریزی های انجام شده ،تامین سوخت مایع و گاز موردنیاز مردم وسوخت جایگزین در صنایع ،نانواییها ونیروگاها،میزان آمادگی ها در امداد ونجات وفوریتهای پزشکی ،ماشین آلات سنگین وتجهیزات امدادی ،بیمه ولایروبی رودخانه های بزرگ استان بویژه پیربازار رشت به استاندار گیلان گزارش دادند دکتر نجفی بر آمادگی استان در فصل زمستان تاکید کرد.

نماینده عالی دولت با اشاره به بازدیدهایی که در بحران برف وآبگرفتگی معابر وشهرها از مناطق مختلف داشته است نجابت مثال زدنی مردم در این مواقع را یاد آور شد وگفت :در این بازدیدها به رغم مشکلات فراوان، مردم از حضور وتوجه مسولان تشکر وقدردانی میکنند که این روحیه مردم گیلان وظیفه مارا سنگین تر میکند.

وی تاکید کرد : قطعا به رغم پیش بینی همه تمهیدات ، بدون همراهی وحضور مردم مقابله با بحران ها موفقیت آمیز نمی شود .

دکتر نجفی همچنین فراهم آوردن تمهیدات به منظور آمادگی مقابله با حوادث احتمالی در فصل زمستان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد :ذخیره سازی امکانات وسوخت مورد نیاز در بخشهای مختاف ،صرفه جویی دستگاههای اجرایی در مصرف سوخت و انر‍ژی و هم افزایی برای خدمات رسانی بهتر از وظایف فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی است.

وی همچنین فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیتهای پوشش بیمه ای را  راهکار مناسبی برای جبران خسارتها عنوان کرد .

Share