مدیر حج و زیارت گیلان خبر داد

آغاز اعزام متقاضیان دارای اولویت تشرف حج عمره گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حسن یگانه صبح امروز در نشست اداره کل حج و زیارت گیلان با اشاره به آغاز دو مرحله از اعزام متقاضیان حج عمره اظهار کرد: اعزام متقاضیان دارای اولویت تشرف به عمره سال ۹۴-۹۳ در دو مرحله آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر حج و زیارت گیلان گفت: اعزام متقاضیان دارای اولویت تشرف به عمره سال ۹۴ـ۹۳ در دو مرحله آغاز می‌شود.

hajحسن یگانه صبح امروز در نشست اداره کل حج و زیارت گیلان با اشاره به آغاز دو مرحله از اعزام متقاضیان حج عمره اظهار کرد: اعزام متقاضیان دارای اولویت تشرف به عمره سال ۹۴-۹۳ در دو مرحله آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه زائرین واجد شرایط تشرف می‌توانند با توجه و رعایت دقیق به تمام نکات قید شده در پایگاه اینترنتی حج و زیارت مراجعه کنند، تصریح کرد: متقاضیان با مراجعه به این پایگاه برنامه‌ریزی داشته باشند.

مدیر حج و زیارت گیلان مرحله نخست اعزام گروه‌ها را از نیمه اواسط ماه صفر در تاریخ ۱۹ آذر ماه امسال تا دهه دوم جمادی‌الاول «۲۰ اسفند ماه» عنوان کرد و گفت: مرحله دوم نیز در تاریخ ۲۱ اسفند ماه امسال تا دهه سوم ماه شعبان سال ۹۴ «۲۷ خرداد» اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: دارندگان کارت ثبت‌نامی ملی و ملت که در سامانه www.fakher.haj.ir اقدام به درج اطلاعات کردند و اکنون وضعیت اعزام سرگروه و همراهان آنها با رنگ سفید مشخص شده باشد، در قالب اولویت‌های اصلی و ذخیره تعیین شده امکان رزرو و انتخاب پرواز در حدفاصل پروازهای مرحله اول ۱۹ آذر تا ۱۹ اسفند امسال را خواهند داشت.

یگانه اعزام پذیرش‌شدگان را منوط به صدور به موقع روادید توسط سفارت عربستان در ایران ذکر کرد و یادآور شد: در صورت بروز هرگونه موارد پیش‌بینی نشده مانند تاخیر و یا عدم تایید و انجام پرواز در زمان و مقصد مقرر باید از طرف زائران پیش‌بینی لازم صورت گیرد و در این زمینه هیچ مسئولیتی متوجه مدیریت حج و زیارت گیلان نیست.

وی خاطرنشان کرد: به مشمولان تشرف در عمره جاری که حداقل در دو سال اخیر برای تشرف فراخوان و مشرف نشده‌اند تأکید و توصیه جدی می‌شود امسال برای تشرف به گروه‌های اعلامی مراجعه و اقدام به ثبت‌نام کنند.

به گفته مدیر حج و زیارت گیلان، در صورت عدم مراجعه مشمولان مذکور برابر مندرجات پشت کارت ثبت‌نامی برای آنها در آینده تصمیم‌گیری می‌شود.

وی آغاز ثبت‌نام مرحله نخست متقاضیان مشمول در سامانه مذکور را از ساعت ۹ صبح روز شنبه مورخ اول آذر ماه امسال ذکر کرد و متذکر شد: این ثبت‌نام تا تکمیل ظرفیت هر کدام از کاروان‌ها ادامه می‌یابد.

یگانه با تاکید بر اینکه اعزام متقاضیان از طریق دفاتر و شرکت‌های خدمات زیارتی مجاز انجام می‌شود، تصریح کرد: هرگونه ثبت‌نام در غیر از دفاتر و شرکت‌های مذکور فاقد اعتبار بوده و مدیریت حج و زیارت در قبال اینگونه متقاضیان هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد و با افراد و شرکت‌های غیر مجاز که اقدام به ثبت نام کنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

/فارس

Share