آتش سوزی وسیع در منطقه پسیخان رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بامداد امروز جمعه ۲ آبان۹۳ آتش نشانان حریق ۱۰ واحد تجاری ، صنعتی و مسکونی را در پسیخان رشت در کم تر از ۳۰ دقیقه مهار کردند. این گزارش حاکیست در ساعت ۱۲:۱۲ بامداد جمعه ۲آبان ۹۳، عده ای از اهالی و رهگذران در تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی خبر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بامداد امروز جمعه ۲ آبان۹۳ آتش نشانان حریق ۱۰ واحد تجاری ، صنعتی و مسکونی را در پسیخان رشت در کم تر از ۳۰ دقیقه مهار کردند.

download5-360x250این گزارش حاکیست در ساعت ۱۲:۱۲ بامداد جمعه ۲آبان ۹۳، عده ای از اهالی و رهگذران در تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی خبر از آتش سوزی تعدادی مغازه در پسیخان را می دهند این در حالی بود که باتوجه به مه گرفتگی شدید و شباهت مه با دود اهالی در لحظات اولیه متوجه خروج دود ناشی از آتش سوزی نشدند و پس از رویت شعله آتش به وجود آتش سوزی پی می برند که به همین واسطه و گستردگی آتش سوزی، ستاد فرماندهی این سازمان، آتش نشانان ۵ ایستگاه آتش نشانی را به محل حادثه در جاده رشت به فومن، روستای پسیخان اعزام کرد و به علت بعد مسافت نزدیکترین ایستگاه آتش نشانی به محل آتش سوزی، آتش نشانان در کمتر از ۱۰ دقیقه در محل حاضر شدند و قبل از رسیدن به محل حادثه، با مشاهده ی حجم زیاد دود و آتش که از سربندی این واحد های تجاری از مسافت زیاد نمایان بود، تدابیر عملیاتی را توسط فرمانده اعزامی بررسی و به صورت تیم های مختلف از جهت های گوناگون توانستند حریق را که دامنه آن ۱۰ مغازه و یک منزل مسکونی را در بر گرفته بود طی مدت کمتر از ۳۰ دقیقه مهار کنند.

مهندس علی مقصودی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت در خصوص این حادثه گفت: عدم اجرای دیوار آتش بر و کشف دیر هنگام آتش سوزی توسط اهالی از مهم ترین علت های گسترش این آتش سوزی بود .

وی ادامه داد :با توجه به بعد مسافت حدود ۱۰کیلومتر نخستین ایستگاه آتش نشانی ایستگاه ۹ بود که آتش نشانان توانستند خود را ظرف مدت کمتر از ۱۰دقیقه به محل آتش سوزی برسانند و نسبت به مهار و اطفای حریق اقدام کنند.

وی در پایان از عملیات ۳ ساعته آتش نشانان برای اطفای کامل این آتش سوزی خبر داد و افزود: علت وقوع این آتش سوزی نیز هم اکنون توسط کارشناسان در دست بررسی است.

/روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت

Share