استاندار گيلان در یازدید از مناطق خسارت ديده پيربازار رشت

آب منطقه ای هرچه سریعتر لایروبی رودخانه پیربازار را آغاز کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر نجفی افزود :پیش ازبروز این مشکل در نشستی که معاون هماهنگی امور عمرانی وفرماندار رشت باشرکت آب منطقه ای داشتند مقرر شده بود رودخانه پیربازار لایروبی شود که این اقدام متاسفانه توسط این شرکت انجام ن

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان عصر جمعه از مناطق خسارت دیده از آبگرفتگی در پیربازار رشت بازدید کرد.

jpg2464 دکتر نجفی درحاشیه این بازدید که معاون هماهنگی امور عمرانی ،میرعامل آب منطقه ای گیلان ومدیران کل مدیریت بحران ،راه وشهرسازی وجهادکشاورزی وی را همراهی میکردند با اشاره به اینکه در مدت ۷۲ ساعت در رشت ۱۱۶میلی متر باران بارید گفت : از این مقدار ۹۰میلی متر در مدت ۱۲ساعت انجام پذیرفت واگر طرح هدایت آبهای سطحی در رشت انجام نمی شدمیزان آبگرفتگی به مراتب بیشتر بود.

وی با اشاره به ۳۰کیلومتر لوله گذاری در ۲۰نقطه شهر رشت که موجب افزایش سرعت تخلیه آب در رشت شد گفت : عمده ابگرفتگی های اخیر در سه منطقه ای از رشت اتفاق افتاده  که طرح جمع آوری آبهای سطحی در مرحله نخست در آن انجام نپذیرفته و قرار شده است در این مناطق که بیشتر در غرب رشت قرار دارد کارهای عملیاتی برای رفع مشکل شهروندان آغاز شود.دیارمیرزا

استاندار گیلان در خصوص آبگرفتگی پیربازار رشت هم گفت : همزمان با بارش سنگین باران دستگاه های ذیربط در پیربازار رشت مستقر شدند اما متاسفانه به رغم تلاشهای انجام شده حدود ۱۰۰خانوار با آبگرفتگی مواجه شدند.

دکتر نجفی افزود :پیش ازبروز این مشکل در نشستی که معاون هماهنگی امور عمرانی وفرماندار رشت باشرکت آب منطقه ای داشتند مقرر شده بود رودخانه پیربازار لایروبی شود که این اقدام متاسفانه توسط این شرکت انجام نشد.

وی گفت :آب منطقه ای موظف شده است تا هرچه سریعتر به رغم اینکه هم اکنون سطح آب رودخانه پیربازار بالا است لایروبی اساسی رودخانه را بطول ۹کیلومتر آغاز کند.دیارمیرزا

استاندار گیلان ادامه داد : انجام دیواره سازی و آزادسازی حریم رودخانه وتعریض آن با همکاری مردم از دیگر  تصمیماتی است که برای حل این مشکل اتخاذ شده است .
jpg2467

وی با بیان اینکه ما مصمم هستیم که مردم پیربازار دیگر با آبگرفتگی مواجه نشوند گفت:به رغم محدودیت اعتبارات این پروژه ها از همین هفته آغاز میشود تا مردم منطقه کمتر بددلیل مشکل آبگرفتگی اذیت شوند.

Share