خلیلی خطاب به مردم شریف رشت

عده ای شهرداری را شرکت سهامی خود و رفقایشان می دانستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدابراهیم خلیلی شهردار سابق رشت با نوشتن نامه ای خطاب به مردم این شهر ضمن تشکر از حمایت های مردم و مسئولین از برخی افراد که منافع آنان در بی ثباتی مدیریت شهری بود گلایه نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدابراهیم خلیلی شهردار سابق رشت با نوشتن نامه ای خطاب به مردم این شهر ضمن تشکر از حمایت های مردم و مسئولین از برخی افراد که منافع آنان در بی ثباتی مدیریت شهری بود گلایه نمود.
متن نامه شهردار سابق رشت به شرح ذیل است:

khalili_5986مردم شریف ، مومن و مهربان شهر رشت

با سپاس بیکران به درگاه خداوند سبحان و خرسند از اینکه افتخار خدمت گذاری نصیب این بنده حقیر خداوندگار شد که در بخشی از دوران خدمتم ، در کنار شما سروران و بزرگواران باشم و انچه در توان ناچیزم بود را تقدیم رشت و رشتیان کنم .

از نخستین روزی که در کسوت شهردار این شهر پرقدمت و نامی قدم به ساختمان شهرداری نهادم عزم خود را جزم کردم تا  بابهره مندی از تجربه بیش از بیست ساله خود در حوزه مدیریت شهری وبا تمام توان برای آبادی و شادابی  دیار گیل مردان تلاش کنم . شهری که شهروندان شریفش به واسطه اتفاقات ناگواری که در شهرداری و شورای سابقش رخ داده بود اعتماد خود را نسبت به این مجموعه از دست داده بودند، دلسردی و خستگی خیابانهای شهر را فراگرفته بود و رخوت و بی انگیزگی بر ستونهای شهرداری حکمفرما بود .

بنده بی نیاز از این سمت تنها با تفکر خدمت تلاش کردم تا ضمن بازگرداندن اعتماد از دست رفته به مردم، آرامش، نشاط و امید را به شهر و مجموعه شهرداری بازگردانم. برای مردمانی که شایسته بهترین ها هستند.

اما نهایت تاسف اینکه عزیزانی که شهرداری را همچون شرکت سهامی برای خود و رفقایشان می پنداشتند، از هفته نخست بنای ناسازگاری نهادند و هر روز و هر هفته بحران آفرینی کردند. آن هم درشرایطی که شهرداری به سبب مشکلات عدیده نظیر مشکلات مالی، عدم وجود منابع درآمدی پایدار، بی برنامگی در حوزه های عمرانی و خدماتی و … در گیر بحرانهای بزرگی بود.

کسانی که به نظر میرسد دوست نداشته و ندارند  که این شهر هیچ گاه به  آرامش برسد.چرا که  تجربه نشان داده است که منافع آنان با  بی ثباتی مدیریت شهری تحقق می بابد.

هدف از این نوشته گلایه نیست …آرزوی من رشد و ارتقای هر روزه  رشت زیباست. چرا که اعتقاد راسخ دارم کار در راه رضای خدا و خدمت به مخلوقات شایسته‌ی تعظیم،  امری است که پاداشی نه دنیوی بلکه اخروی دارد و نزد خدا و خلق ماندگار می ماند. بنابراین در این مدت تمامی سختی‌ها و بحران‌های ساختگی را به جان خریدم تا آسیبی به شهر و شهروندان شریفش نرسد، شهروندانی که داشتن زندگی آرام و رضایت مندانه شایسته آنهاست .

در ایام کوتاهی که خدمت شهروندان رشتی بودم این افتخار را داشتم که پارک بزرگ مفاخررا مفتخرانه راه اندازی و افتتاح کنم، میادین این شهر شبانگاهان نورانی و چراغانی شوند و آبنماها و خیابانهایی که سالها درگیر سکوت و سکون بودند امروز سرشار از زندگی و نشاط  گردند.

اجرای ممیزی املاک و طرح بزرگ ساماندهی ورودی شهر آنگونه که شایسته نام رشت است آغاز شده است و این باید در شان شهری باشد که دروازه اروپا نام گرفته است .

سال گذشته نخستین زمستانی بود که در سراسر روزهای بارش برف، شهروندان، همکاران زحمتکش شهرداری را  تمام قد در کنار خود دیدند  وهیچ خیابانی مسدود نبود و مردم از زیبایی برف لذت بردند بی ترس از اینکه در برف بمانند .

لایروبی زرجوب و گهر رود با توجه به امکانات موجود شهرداری اجراشد تا شاید بخشی از زشتی ها و عطر نامطبوع این دو رودخانه که می توانند روزی معیار اصلی جذب توریست به رشت باشند کاسته شود.

ساخت زیر گذر شهید رجایی همراه با ۲۲ پل روگذر عابر آغاز و پروژه بزرگ جمع آوری روان  ابهای سطحی فاز به فاز در حال اجراست و این شاید نخستین پاییز مردم شهر باران باشد که تجربه تلخ ابگرفتگی معابر را تکرار نخواهند کرد .

البته اینها همه با یاوری دلسوزانی بود که دل در گروی توسعه پایدار رشت دارند.

در این راستا علیرغم  همه فشارهای وارده با توجه به عملکرد بسیاری از مدیران همرسته خود حتی یک نفر را خارج از مجموعه شهرداری جذب نکردم  چرا که به توان خدمت بی منت  همکاران  ومدیران  خود در شهرداری رشت ایمان قلبی داشتم و در مدت ده ماه  علی رغم فضا سازی کاذب کمترین تغییر و تحول در سطوح مختلف مدیریت را انجام دادم و به این امر نیز می بالم که برخی خواسته های ناروا را نپذیرفته و باز پس زدم.

باید اذعان کنم که من دراین مدت کوتاه انچنان مورد لطف و مهربانی مسوولین عالیرتبه استان قرار گرفتم که هم اکنون و همیشه خود را فرزند رشت می دانم و به آن افتخار می کنم.

استاندار کارآمد وفرهیخته ، نماینده عزیز و معزز ولی فقیه در استان گیلان که همواره به بنده لطف داشتند.حمایت, وعنایت سه نماینده محترم رشت در مجلس شورای اسلامی و همچنین همدلی فرماندار محترم رشت و همراهی مدیران دستگاه های اجرایی استان و شهرستان نیز از محبتهایی بود که بر این خادم مردم مبذول شد و از تمامی آن بزرگواران به جد سپاسگزارم.

سپاس ویژه دارم برای بزرگوارانی از اعضا محترم شورای اسلامی کلانشهر که در تمام این ۱۰ ماه دغدغه توسعه شهری داشتند و با نظارت صحیح و قانونی ،پیگیر تحقق مطالبات و خواسته های به حق شهروندان بوده و کوچکترین چشمداشتی به امانتی که شهروندان به آنان سپرده بودند نداشتند و پیش قراولان رفع محرومیت از سیمای شهر بودند.

سپاسگزاری می کنم از رسانه های حساس، دقیق و ریزبین و پیگیر استان که از روز نخست تا آخرین روز کاری اینجانب، دلسوزانه و بدون هیچ  انتظاری همراه بنده بودندو موشکافانه با پیشنهادها و انتقادهای خود در کنار من مجموعه شهرداری را همراهی کردند و از همه مهتر رفاقت ، شفقت و مهربانی و قدرشناسی شما مردم عزیز رشت که شایسته شهری آبادتر و شادتر از رشت فعلی هستید، من را شرمنده خود ساخته است.

میز شهرداری که برای من نماد خدمتگزاری و تلاش است را با خاطری امن و آسوده به بزرگوار بعدی می سپارم و با احساس سربلندی بین خود و خدایم از تلاش ده ماهه ای که صورت گرفت، برای شما مردم صبور و شریف روزهای شاد و پر امیدی را ارزو می کنم .

با احترام   و ادب مجدد – ابراهیم خلیلی ۲۴ مهر ۱۳۹۳من

Share