رییس اداره هواشناسی شهرستان آستارا

۱۵۹میلیمتر باران در آستارا بارید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رییس اداره هواشناسی شهرستان آستارا گفت: میزان بارندگی ۴۸ ساعت گذشته در این شهرستان را ۱۵۹ میلیمتر و میزان رطوبت را ۱۰۰ درصد اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،بارش شدید باران در دو روز گذشته موجب آبگرفتگی بسیاری از خیابانها و معابر شهر آستارا شد و جاری شدن آب باران اختلال جدی در تردد شهروندان ایجاد کرد.
81337015-5992821
بارش شدید باران همچنین تردد در جاده های منتهی به شهرستان آستارا را نیز مختل کرد به طوری که به علت شدت باران ، برخی از رانندگان با کاهش دید جاده ای ، خودرو خود را در کنار جاده متوقف کرده و پس از آرام شدن شدت بارش به راه خود ادامه می دهند.

با شدت گرفتن بارش باران و کاهش هشت درجه ای دمای هوا طی ۴۸ ساعت گذشته ، اهالی آستارا به استفاده از لباس گرم روی آورده اند.

رییس اداره هواشناسی شهرستان آستارا گفت: میزان بارندگی ۴۸ ساعت گذشته در این شهرستان را ۱۵۹ میلیمتر اعلام کرد.

فردین فرتوت نیا گفت: این سامانه بارشی که با کاهش محسوس و هشت درجه سانتیگرادی دما همراه بود ، دمای هوا را در آستارا به ۱۶ درجه سانتیگراد کاهش داد.

وی رگبار شدید ، رعد و برق ، آبگرفتگی معابر و مواج بودن دریا را از جمله آثار وضعی ورود توده هوای بارش زا به شمال کشور ذکر کرد.

وی افزود: این سامانه بارشی با تناوب امروز و فردا نیز در منطقه فعال خواهد بود و بارش خفیف ادامه خواهد داشت و از روز سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری بارش شدیرتر شده و ادامه می یابد.

وی میزان کنونی دمای هوا در شهر آستارا را ۱۶ درجه سانتیگراد و میزان رطوبت را ۱۰۰ درصد اعلام کرد./ایرنا

Share