رئیس اداره محیط زیست فومن

یک قلاده پلنگ به همراه دو توله در منطقه ییلاقی آلیان فومن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به دنبال گزارش یکی از همیاران محیط زیست مبنی بر مشاهده یک قلاده پلنگ به همراه دو توله در مناطق ییلاقی آلیان فومن، اکیپی از کارشناسان محیط زیست فومن به منطقه اعزام و ردپای زیباترین گربه‌سان جهان (پلنگ ) را در منطقه مشاهده کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس اداره محیط زیست فومن با اشاره به اینکه یک قلاده پلنگ به همراه دو توله در منطقه ییلاقی آلیان مشاهده شده است، گفت:یکی از همیاران محیط زیست در این منطقه توانسته این گونه را مشاهده کند.

139307291855254793896923به دنبال گزارش یکی از همیاران محیط زیست مبنی بر مشاهده یک قلاده پلنگ به همراه دو توله در مناطق ییلاقی آلیان فومن، اکیپی از کارشناسان محیط زیست فومن به منطقه اعزام و ردپای زیباترین گربه‌سان جهان (پلنگ ) را در منطقه مشاهده کردند.

وی با اشاره به اینکه این منطقه دارای اکوتون بین اراضی جنگلی و مرتعی ییلاقی است، افزود: برای دسترسی به این منطقه از جاده ماسوله می‌توان در اراضی جنگلی به منطقه مرتعی ییلاقی توریشوم رسید.
رئیس اداره محیط زیست فومن گفت: متاسفانه نسل پلنگ ایرانی در طی سال‌های اخیر در معرض خطر بوده و نابودی آن فاجعه‌ای بزرگ برای آینده محیط زیست کشور است.
روشنی تاکید کرد:حفاظت از این گربه سان باشکوه باید در فرهنگ عامه مردم نهادینه شده تا از خطر انقراض این گونه زیبا جلوگیری شود./تسنیم

Share