سرپرست گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

گیلان بیش از ۲۸۶ هزار سالمند دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سرپرست گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۲۸۶ هزار و ۵۷۴ نفر از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سرپرست گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۲۸۶ هزار و ۵۷۴ نفر از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهند.

35662t

فرحناز پاکدامن در همایشی که بمناسبت هفته سالمند در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار شد، با بیان اینکه بیش از ۱۱ درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهند اظهار کرد: ۲۸۶ هزار و ۵۷۴ نفر از جمعیت استان سالمند هستند.

وی در تعریف جمعیت سالمند گفت: جمعیتی است که بیش از ۱۴ تا ۲۰ درصد آن جمعیت را گروههای سنی ۶۵ به بالا تشکیل می دهند.

سرپرست گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: سالمندی سالم، سالمندی با حفظ کارآیی، استقلال و … از اهداف سالمندی موفق است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در تحقق این اهداف برنامه های مدونی را پیش بینی کرده است.

پاکدامن با اشاره به تدوین برنامه ملی “تحول نظام سلامت، رفاه و منزلت” توسط وزارت بهداشت و درمان گفت: هدف از اجرای این برنامه ارتقای سلامتی و داشتن سالمندانی پویا و فعال است.

وی ارائه بسته های سلامت خدمات سالمندان را یکی از برنامه های تحول نظام سلامت دانست و گفت: با ارائه این خدمت تمام سالمندان می توانند مراقبت های اولیه بهداشتی را در تمام مراکز بهداشتی دریافت کنند.

سرپرست گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تشکیل کمیته ساماندهی سالمندان در استان خبر داد و گفت: با تشکیل این کمیته می توان از توانمندی های اجتماعی سالمندان استفاده کرد.

پاکدامن هفته سلامت را فرصتی مناسب در جهت اجرای برنامه های جامع برای سالمندان عنوان کرد و گفت: تاسیس مراکز حمایت از خود مراقبتی در استانها می تواند به سالمندان کمک کند تا خودشان از خود مراقبت کنند./ایسنا

 

Share