مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان

کلنگ شهرک فناوری در گیلان به زودی به زمین زده می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،هرگز نخواهیم گذاشت افراد سود جو با نیت غیر دانش بنیانی وارد شهرک فناوری شده و با گرفتن تسهیلات به تجارت بپردازند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،هرگز نخواهیم گذاشت افراد سود جو با نیت غیر دانش بنیانی وارد شهرک فناوری شده و با گرفتن تسهیلات به تجارت بپردازند .
27y83a63طهمورث لاهوتی اشکوری گفت : شهرک فناوری مجموعه ای است که ضمن فراهم آوری زیر ساخت مناسب برای استقرار واحدهای فناور تولید ، خدماتی و مشاوره ای با گردآوری و تجمیع اجزای دخیل در توسعه فناوری زمینه ارائه حمایت های نرم افزاری لازم جهت ایجاد کسب و کارهای تولیدی خرد ، کوچک و متوسط مبتنی بر فناوری های جدید را فراهم آورده و از طرف دیگر با اشاعه فناوری های جدید در کسب و کارهای تولیدی زمینه ارتقای توان رقابتی و توسعه فعالیتهای آنها را پدید می آورد .
وی در ادامه در خصوص ضرورت ایجاد شهرک فناوری گفت : کسب و کارهای تولیدی ( کسب و کارهای خرد ، کوچک و متوسط ) به عنوان موتور محرکه اقتصادی محسوب می گردند و نیازمند توجه و حمایت لازم می باشد . با توجه به ماهیت کسب و کارهای تولیدی و عدم وجود منابع و امکانات در دسترسی مستقیم به فناوری های روز دنیا ، سازمان های متولی دولتی مسئول فراهم آوری زیر ساخت مناسب جهت خلق ، توسعه و اشاعه فناوری در کسب و کارهای تولیدی می باشد .
رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان در بحث اهداف کلان ایجاد شهرکهای فناوری گفت : کمک به توسعه اقتصادی مناطق و کل کشور ، کمک به ایجاد رشد کسب و کارهای تولیدی مبتنی بر فناوری با تاکید بر تولید کنندگان بخش خصوصی ، کمک به تحقق اهداف و اسناد بالا دستی ( سند چشم انداز ۲۰ ساله ، سند راهبردی توسعه صنعتی کشور ، برنامه پنجم توسعه ، سند توسعه علم و فناوری کشور ، …) در حوزه تولید و صادرات محصولات دانش بنیان و با ارزش افزوده بالاتراز اهداف کلان ایجاد شهرکهای فناوری می باشند .
وی در ادامه به توضیح سیاستهای کلان در ایجاد و راهبری شهرک های فناوری پرداخت و گفت : از آنجایی که یکی از مهمترین وظایف شهرک های فناوری ایجاد رابطه مناسب فی ما بین مراکز دانشگاهی و پژوهشی ، متخصصین ، مشاورین صنعتی و کسب و کارهای تولیدی می باشد ، وجود ظرفیتهای لازم از نظر موارد فوق الذکر در مجاورت محل ایجاد شهرک های فناوری ضروری است .
وی در پایان و در همین راستا به این نکته اشاره کرد که : در گذشته ۷ استان مجهز به شهرک فناوری شده اند و استان گیلان هشتمین استانی است که دارای این شهرک می شود و به زودی کلنگ ساخت شهرک فناوری در گیلان زده می شود . این شهرک به مساحت ۲۳ هکتار و در شهرک صنعتی سفید رود احداث می گردد .

Share