فرمانده ناوگان دریایی شمال

کشورهای حاشیه خزر با همکاری یکدیگر امنیت را افزایش می‌دهند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده ناوگان دریایی شمال با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم غیر از این پنج کشور ساحلی خزر کشورهای دیگری در خزر جولان دهند، افزود: کشورهای حاشیه خزر با همکاری یکدیگر امنیت منطقه را افزایش می‌دهند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده ناوگان دریایی شمال با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم غیر از این پنج کشور ساحلی خزر کشورهای دیگری در خزر جولان دهند، افزود: کشورهای حاشیه خزر با همکاری یکدیگر امنیت منطقه را افزایش می‌دهند.
اجازه دخالت بیگانگان در دریای خزر را نمی دهیمfnxivojc

امیر افشین‌ رضایی‌حداد در دیدار با هیئت نیروی دریایی ارتش روسیه که صبح امروز وارد بندرانزلی شده اند اظهار داشت: سفر ناوهای روسی به انزلی در گسترش همکاری‌ها بسیار مهم است و تلاش کشورهای ساحلی خزر حفظ امنیت دریای خزر است.

وی با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم غیر از این پنج کشور ساحلی خزر کشورهای دیگری در خزر جولان دهند، افزود: کشورهای حاشیه خزر با همکاری یکدیگر امنیت منطقه را افزایش می‌دهند.

فرمانده ناوگان شمال با تاکید بر اینکه دریای خزر دریای صلح و دوستی است، یاداور شد: روسیه و ایران نشان داده‌اند که همیشه با هم ارتباط خوبی داشته‌اند.

رضایی‌حداد با تأکید بر اینکه تلاش داریم شرایط ایده‌آلی با ایجاد امنیت در خزر فراهم کنیم، تصریح کرد: دریای خزر از امن‌ترین دریاهای دنیاست و اجازه دخالت بیگانگان در این دریا را نمی‌دهیم.

وی بر گسترش روابط اقتصادی ایران و روسیه، تاکید کرد و افزود: سفر ناوهای روسی به ایران نشان دهنده‌ی عمق روابط و دوستی دو کشور است.

فرمانده ناوگان شمال, نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را یک نیروی راهبردی دانست و گفت: ما به دنبال تحکیم روابط دوستی با کشورهای حاشیه خزر و اجرای برنامه‌های مشترک برای ارتقای امنیت در دریای خزر هستیم.

رضایی‌حداد در پایان به فلسفه عید غدیرخم اشاره کرد و افزود: بسیار خوشحالیم که پیوند صلح و دوستی ایران و روسیه در چنین روزی با سفر ناوهای روسی به ایران مستحکم‌تر شده است.

ایران و روسیه در کنار یکدیگر تامین کننده امنیت دریای خزر هستند

فرمانده ناوگروه روسیه به دیدار سال گذشته ناوگروه ایران در آستراخان اشاره نمود و گفت: صلح و دوستی و تحکیم روابط نیروهای دریایی هدف اصلی دیدار مقامات روسیه و ایران است و این دو کشور در کنار هم تامین کننده‌ی امنیت دریای خزر هستند.

والری اسمیرنوف در ادامه افزود: رهبران ایران و روسیه بارها محکم بودن روابط خود را به دیگران نشان داده اند که به عنوان نمونه می توان به دیدار سران دو کشور در اجلاس آستراخان اشاره کرد که به حق نشان دهنده صلح و دوستی بین دو کشور است .

گفتنی است در پایان این نشست دوستانه فرمانده و اعضای ناوگروه روسی از موزه نظامی انزلی بازدید کردند.

Share