در جلسه انتظامی گیلان عنوان شد

کشف بیش از ۷ کیلو تریاک /ارائه خدمات آسان در دفاتر پلیس +۱۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،علی رمضانی اظهار کرد: ماموران ایستگاه بازرسی پارک ساحلی شهر منجیل حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی سمند با پنج سرنشین دستور توقف دادند.ماموران انتظامی در بازرسی بدنی یکی از مسافران خودروی مذکور ۷ کیلو و ۹۵۰ گرم تریاک را کشف کرده و متهم دستگیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده انتظامی رودبار از کشف ۷ کیلو و ۹۵۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

13921207000549_PhotoAعلی رمضانی شامگاه شنبه در جلسه انتظامی گیلان اظهار کرد: ماموران ایستگاه بازرسی پارک ساحلی شهر منجیل حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی سمند با پنج سرنشین که از مسیر جنوب به شمال در حرکت بود مشکوک شدند و دستور توقیف خودرو را صادر کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی بدنی یکی از مسافران خودروی مذکور ۷ کیلو و ۹۵۰ گرم تریاک را کشف کرده و متهم دستگیر شد.

به گفته رمضانی، متهم مذکور با تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شده است.

*توقیف خودروی زانتیا با ۲۰ میلیون ریال خلافی در لاهیجان

فرمانده انتظامی لاهیجان نیز در جلسه مذکور به توقیف خودروی زانتیا با ۲۰ میلیون ریال خلافی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: خودروی مذکور روانه توقفگاه شده است.

محمود قاسمی با بیان اینکه ماموران راهنمایی و رانندگی حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه خودروی زانتیا را به دلیل تخلف متوقف کردند، افزود: در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد که خودروی مذکور دارای ۲۰ میلیون ریال خلافی است.

وی بیشترین تخلف ثبت شده خودروی زانتیا را مربوط به سرعت غیر مجاز در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها خواند و بیان کرد: اگر طبق قانون جریمه خودرویی به ۱۰ میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام کرده و در صورتی که ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند، خودرو توقیف شده و از تردد آن جلوگیری می‌شود.

قاسمی با هشدار به شهروندان، تصریح کرد: شهروندان قبل از خریداری خودرو نسبت به اخذ خلافی با پیامک ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ اطلاع پیدا کرده و پس از آن اقدام به خریداری خودرو کنند.

*ارائه خدمات آسان در دفاتر پلیس +۱۰

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات پلیس گیلان نیز در جلسه انتظامی استان با اشاره به  گسترش دفاتر خدمات الکترونیکی پلیس +۱۰ اظهار کرد: ارائه خدمات آسان با بهره‌گیری از امکانات و فنآوری‌های روز به مردم از اهداف راه‌اندازی دفاتر مذکور است.

سیدحسن جوادی کاهش زمان و هزینه را از جمله اهداف راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیکی پلیس +۱۰ عنوان کرد و افزود: تبدیل فرآیندهای فیزیکی به الکترونیکی، سرعت، دقت و صحت انجام فعالیت‌ها و افزایش امکان هماهنگی سیستمی با دیگر دستگاه‌ها و … از دیگر اهداف راه‌اندازی دفاتر مذکور است.

وی با بیان اینکه دفاتر خدمات الکترونیکی پلیس +۱۰ با نظارت معاون فنآوری اطلاعات و ارتباطات به مردم خدمات ارائه می‌کنند، خاطرنشان کرد: سال ۸۴ دفاتر خدمات الکترونیکی پلیس +۱۰ با چهار دفتر و پنج خدمت به صورت رسمی در گیلان راه‌اندازی شده و اکنون با ۲۷ دفتر در نقاط مختلف استان به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

جوادی، خدمات ارائه شده توسط دفاتر خدمات الکترونیکی پلیس +۱۰ را صدور برگ تخلفات خودرو، تمدید و المثنی گواهینامه، صدور و تعویض گذرنامه، درخواست و تمدید پروانه کسب، صدور المثنی کارت سوخت، خدمات وظیفه عمومی و… عنوان کرد.

معاون فنآوری اطلاعات و ارتباطات پلیس گیلان ارائه خدمات پیامکی و ارتقای ارائه خدمات از طریق اینترنت را از برنامه‌های پلیس دانست و تصریح کرد: ارائه خدمات با بهره‌گیری از امکانات و فناوری‌های روز به مردم، اولویت نخست پلیس است.

وی با بیان اینکه شهروندان در صورت شکایت، انتقاد، قدردانی و پیشنهاد درباره ارائه خدمات الکترونیکی پلیس +۱۰ می‌توانند با سامانه ۱۹۷ تماس بگیرند، گفت: دبیرخانه نظارت بر دفاتر مستقر در معاونت فنآوری اطلاعات و ارتباطات پلیس گیلان آماده دریافت نظر شهروندان نسبت به خدمات الکترونیکی پلیس +۱۰ است.

*ایجاد امنیت با تربیت افراد قانون‌مدار امکانپذیر است

فرمانده انتظامی گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: ایجاد امنیت در جامعه با تربیت افراد به‌هنجار و قانون‌مدار، امکانپذیر است.

ابراهیم قائد رحمتی، وظیفه نیروی انتظامی را تامین نظم و آرامش برای مردم عنوان کرد و افزود: تامین نظم و آرامش عمومی با همکاری و همیاری دیگر دستگاه‌ها و نقش‌آفرینی تمام مردم تحقق پیدا می‌کند.

وی با تاکید براینکه تربیت صحیح، خودمراقبتی و قانون‌مندی باید از خانواده آغاز شود، تصریح کرد: دشمن با طرح انواع دسیسه‌ها برای ایجاد مانع به منظور جلوگیری از ترقی جوانان اقدام می‌کند و اگر از جوانان مراقبت نکنیم در دام دشمن گرفتار می‌شوند./فارس

Share