رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان

کشاورزان:قیمت خرید توافقی برنج کم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از خرید بیش از ۷۵۰ تن برنج به قیمت توافقی در ۱۹ مرکز استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از خرید بیش از ۷۵۰ تن برنج به قیمت توافقی در ۱۹ مرکز استان خبر داد. علیرضا شعبان نژاد با اشاره به اینکه اجرای طرح خرید توافقی برنج به قیمت تضمینی بسیار مورد نیاز استان و شالیکاران بود و خوب از کشاورزان حمایت کرد، گفت: تاکنون بیش از ۷۵۰ تن برنج از کشاورزان خریداری شده است.35668t

وی اضافه کرد: ارزش ریالی این میزان خرید برنج ۴.۵ میلیارد تومان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: اگرچه وضعیت بازار برنج داخلی بهتر از هفته گذشته است اما همچنان خرید توافقی برنج در استان ادامه دارد و همه ۱۹ مرکزی که برای خرید برنج اختصاص یافته اند در خدمات رسانی به کشاورزان در مراکز حضور دارند.

وی درخصوص درخواست کشاورزان برای افزایش قیمت برنج از سوی دولت تصریح کرد: اجرای این طرح برای جلوگیری از تضرر کشاورزان است .

شعبان نژاد خاطرنشان کرد: حمایت از کشاورزان با خرید توافقی برنج موجب شد تا دست دلالان از بازار برنج کوتاه شود.

وی افزود: کشاورزانی که فعلا به پول برنج شان نیاز ندارند، مجبور نیستند برنج شان را با قیمت تضمینی به فروش برسانند زیرا در آینده ای نزدیک بازار برنج داخلی از امروز هم بهتر خواهد شد.

قیمت های خرید برنج به صورت توافقی کم است

محمدرضا . ت یکی از کشاورزان شهرستان رشت که برنجش را برای فروش به یکی از مراکز خرید توافقی برنج آورده بود گفت: اجرای طرح خرید تضمینی کاری بسیار بجا بود و در غیر اینصورت شالیکاران با مشکل جدی با تامین هزینه های فرزندان دانش آموز خود مواجه می شدند.

وی اضافه کرد: اما قیمت توافقی برنج کم است و ای کاش برای خرید برنج رقم هاشمی مبلغ بیشتری درنظر گرفته می شد.

کار اعضای خانواده شالیکار در قیمت تمام شده برنج تولیدی گیلان لحاظ نمی شود

در ادامه محمود.م یکی دیگر از فروشندگان برنج به مرکز خرید توافقی رشت از اقدام به موقع دولت برای حمایت از کشاورزان تشکر کرد و گفت: یکی از راهکارهای مهمی که می تواند در حمایت از کشاورزان گیلان موثر باشد جلوگیری از واردات برنج خارجی است.

وی اضافه کرد: قیمت تمام شده برنج تولیدی در گیلان بسیار بیشتر از کارشناسی هایی است که انجام می شود زیرا خانواده های ما همچون کارگران برنج در مرزعه کار می کنند و هیچ مزدی هم نمی گیرند.

پخش تبلیغات برنج خارجی از صداوسیما تیشه به ریشه برنجکاران می زند

در ادامه محسن.ص یکی دیگر از کشاورزان شهرستان رشت گفت: پخش تبلیغات برنج خارجی از صداوسیما در زمان برداشت محصول برنج اقدام بدی است که تیشه به ریشه کشاورزان می زند.

وی اضافه کرد: تاثیر تبلیغات بر مردم بر همه مشخص است و باید تدابیر لازم در مورد تبلیغ های مختلف برنج خارجی در زمان فروش برنج داخلی اندیشیده شود.

وی ادامه داد: برنج گیلان سالم و خوش طعم است و با رنج فراوان تولید می شود و این حقش نیست که با بی مهری برخی از مردم مواجه شویم و به جای خرید برنج بومی به سراغ برنج خارجی بروند و از کشاورزان هندی و پاکستانی به جای ما حمایت کنند.

قیمت برنج در بازار واقعی تر می شود

دکتر محمد علی نجفی استاندار گیلان در دیدار با برنجکاران شهرستان رشت در یکی از مراکز خرید توافقی برنج با اشاره به اقدامات دولت در زمینه افزایش تعرفه واردات، ممنوعیت ورود برنج خارجی، الزام بانک ها و دستگاههای اجرایی برای تأمین نیاز خود از بازار داخلی گفت: خواسته ما از کشاورزان این است که نگران فروش برنج خود نباشند و باتوجه به سیاست های دولت قیمت برنج در بازار واقعی تر می شود.

وی با اشاره به ممنوعیت ورود برنج خارجی تا آذر ماه گفت: از صداوسیما هم می خواهیم با حمایت از کشاورزان از پخش تبلیغات برنج خارجی خودداری کند./ایسنا



Share