سخنگوی دولت یازدهم در حاشیه جلسه هیأت دولت

کاهش حقوق بازنشستگان کشور صحت ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نوبخت درباره دستگیری برخی تکفیرها در کشور تصریح کرد: دستگیری تعدادی از اعضای جریان تکفیری در داخل کشور، ربطی به داعش ندارد و آنها خارجی نبودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت یازدهم در حاشیه جلسه هیأت دولت در جلسه امروز گزارسی در خصوص سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص عملکرد دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با رعایت موازین و ضوابط زیست‌محیطی ارائه شد.

nobakht40215سخنگوی دولت همچنین در خصوص گزارش ارائه شده از سوی دولت تصریح کرد: وضعیت اجتماعی استان‌ها و شهرهای مختلف در مقوله‌های متنوعی که شاخص مهمی برای ارزیابی وضعیت اجتماعی است بیان شد.

وی با بیان اینکه برخی رسانه‌ها در خصوص حقوق بازنشستگی نگرانی‌هایی را ایجاد کرد‌ه‌اند، گفت: قرار نیست درصدی از حقوق بازنشستگان کسر شود.

وی همچنین اظهار داشت: نحوه پرداخت خدمات کشوری و تامین اجتماعی با هم متفاوت بود که بر اساس قانون هردو را یکسان کردیم.

نوبخت با بیان اینکه دیگر نباید از اضافه کار افراد، سهم بازنشستگی کسر شود، تصریح کرد:‌ کسانی که تا پیش از اجرای این قانون از اضافه کار آنان سهم بازنشستگی در سیستم تامین اجتماعی کسر شده، پس از بازنشستگی به آنان بازگردانده می‌شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه قانون خدمات کشوری تا هفته آینده به مجلس ارائه می‌شود تا نظر نهایی را آنان بدهند، خاطرنشان کرد: برخی دستگاه‌ها چون سلیقه‌ای عمل کردند و شفافیت وجود نداشت، چه آنهایی که از فوق‌العاده آنها درصد بازنشستگی کسر شده و چه نشده است، بر طبق قانونی که مجلس تصویب کند، عمل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه میزان پرداختهای جاری دولت در ۶ ماهه امسال نسبت به سال قبل ۳۵درصد افزایش پیداکرد، گفت: فعال کردن طرح‌های عمرانی، به خروج از رکود کمک کرد و بیش از پیش‌بینی‌ها، کاهش تورم و رشد اقتصادی داشتیم.

نوبخت ادامه داد: رشد اقتصادی ۳ ماهه اول امسال نسبت به ۳ ماهه پارسال (زمان انتخابات) در همه حوزه‌ها از منفی به مثبت تبدیل شده است و در اشتغال خیلی تغییری ایجاد نشد، نباید انتظار داشت بلافاصله یک میلیون شغل ایجاد شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه یارانه‌ها را واقعاً هدفمند کرده‌ایم و سهم تولید و صنعت را پرداخت کردیم تصریح کرد: در این زمینه‌ها هم عملکرد موفقی داشتیم.‬

وی در پاسخ به سؤالی درباره ارزیابی از نشست شب گذشته دولت و مجلس اظهار داشت: این جلسات در جهت تعامل بیشتر و نزدیک کردن دیدگاه‌های نمایندگان است.

سخنگوی دولت ادامه داد: جلسه شب گذشته از این ویژگی‌های کلی برخوردار بود و آقای روحانی و دو تن از اعضای دولت یعنی رئیس کل بانک مرکزی و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گزارشاتی را ارائه کردند. همچنین دغدغه نمایندگان از سوی رؤسای کمیسیون‌ها مطرح شد که جلسه خوبی به شمار می‌رفت.

نوبخت در پاسخ به سؤالی درباره عملکرد ۶ ماهه دولت اظهار داشت: ۶ ماه از سال ۹۳ می‌گذرد و نیمی از سال مالی به اتمام رسیده است. در بخش ارائه بودجه و تقدیم لایحه بودجه موضوع معطوف شدن به طرح‌های عمرانی، کاهش نرخ تورم، خروج از رکود اقتصادی و تغییر جهت رشد منفی به رشد مثبت اقتصادی و همچنین پایبندی به قانون هدفمندی یارانه‌ها را می‌توان نام برد.

وی با تاکید بر اینکه از اهداف ما در سال ۹۳ مثبت کردن رشد منفی اقتصاد یا افزایش رشد اقتصادی بود،‌گفت: با توجه به آخرین گزارش مربوط به خزانه درباره ۶ ماهه اول سال همه منابع پیش‌بینی شده تا نیمه امسال صد در صد تحقق نیافت اما مدیریت تخصیص برای چگونگی توزیع این منابع بین اعتبارات جاری و عمرانی کاری بود که ناچار بودیم به گونه‌ای منابع موجود را تقسیم‌بندی کنیم که به هدف‌مان مبنی بر اتمام طرح‌های ناتمام عمرانی بیشتر دست بابیم.

سخنگوی دولت بر همین اساس اعتبارات پرداخت شده جاری در ۶ ماهه اول سال ۹۳ را ۸۸.۴ درصد عنوان کرد و گفت:این میزان نسبت به سال قبل ۳۵ درصد افزایش یافته است.

نوبخت گفت: پرداخت حقوق کارکنان نیز همان حدود ۹۸ درصد است و مهم اعتبارات عمرانی است که کل آن یعنی ۵۲.۶ درصد در ۶ ماهه اول پرداخت شد؛ تملک‌ دارایی‌های سرمایه‌ای استان‌ها نیز صد در صد پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در گروه نفت ما در ۳ ماهه اول امسال نسبت به سال قبل ۶.۱ رشد مثبت داشته‌ایم، گفت:  همچنین در بخش صنایع و معادن به ۸.۱ درصد رشد مثبت رسیده‌ایم.

‫‫سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی درباره نامه آقای مطهری به آقای روحانی گفت: مطهری نماینده‌ای صریح‌الهجه است و بر اساس وظیفه خود مطالبی را بیان می‌کند اما قطعا همه اطلاعات نزد آقای مطهری نیست اما دولت بی‌تفاوت نخواهد بود و به تعهداتی که رئیس‌جمهور در دوران انتخابات اعلام کرده آنها را انجام می‌دهد.

‫نوبخت در پاسخ به سؤالی درباره موضع ترکیه درباره سوریه و موضع ایران در این زمینه گفت: ما با کشورهای همسایه و ترکیه رابطه خوبی داریم و همگرایی منطقه‌ای بین ماست اما درباره چگونگی موضوع سوریه اختلاف نظر با دولت ترکیه داشته و داریم.

وی تصریح‌کرد: اکنون ثابت شده است که موضع ایران در این خصوص صحیح‌تر بوده و خود آنها هم برای مبارزه با داعش ائتلاف کردهَ‌اند، انتظار ما این است که ترکیه به وظایف خودعمل کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر گزارش کمیسیون بهداشت درباره سرطان‌زا بودن بنزین‌های تولید داخل گفت: دولت سرطان‌زا بودن بنزین را رد می‌کند چرا که در این صورت جلوی آن را می‌گرفت.

نوبخت در پاسخ به سؤالی درباره واردات روغن پالم از کشور اندونزی که از سوی برخی رسانه‌ها مطرح شد،‌گفت: استفاده از روغن پالم در لبنیات یک بخش است و استفاده آن در صنعت بخش دیگری است و نباید تصور شود که روغن پالم قاچاق است که از مرز وارد نشود.

وی با بیان اینکه تخریب دولت سرعت بیشتری گرفته است ادامه داد: معاونت سیاسی وزارت کشور بزودی انتخاب می‌شود.

‫وی همچنین درباره دستگیری برخی تکفیرها در کشور تصریح کرد: دستگیری تعدادی از اعضای جریان تکفیری در داخل کشور، ربطی به داعش ندارد و آنها خارجی نبودند.

نوبخت ادامه داد: از طرح مجلس برای حمایت از امربه معروف خبر ندارم، اما اینکه ستادی بخواهد تشکیل بشود که جایگزین فعالیت دولت شود، مسلماً درست نیست اما از جزئیات بی‌اطلاع هستم.‬

‫وی خاطرنشان کرد: گزینه وزارت علوم هنوز مشخص نشده‬ ‫است.

/فارس

Share