استاندار گيلان

کارآفرینی شغل نیست بلکه مکتبی برای بهبود زندگی مردم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،استاندار گیلان گفت : کار آفرینی شغل محسوب نمی شود بلکه روش ومکتبی برای افزایش معیشت و بهبود زندگی مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،استاندار گیلان گفت : کار آفرینی شغل محسوب نمی شود بلکه روش ومکتبی برای افزایش معیشت و بهبود زندگی مردم است.
دکتر نجفی در نهمین جشنواره ی امتنان از کار آفرینان برتر با تأکید براینکه پیوند اندیشه های خلاقانه با کار آفرینی نیاز اساسی در استان گفت : کار آفرینی شغل محسوب نمی شود بلکه روش ومکتبی برای jpg2305افزایش معیشت و بهبود زندگی مردم است .

وی افزود : کار آفرینی ، اندیشه ، روش و شیوه ی زندگی خلاقانه همراه با نوآوری ، عشق به کار، ریسک پذیری ، آینده نگری ، ارزش آفرینی و بهره مندی شجاعانه از فرصت ها است .

وی با بیان اینکه برای کار آفرینی موفق و پویایی اقتصاد بازار به جسارت فراوان نیاز است گفت : گیلان بهتر و برتر ، شرایط قابل قبولی ندارد برای همین هم مدام به دنبال حمایت از کار آفرینان هستیم.

دکتر نجفی به پتانسیل های استان در بخش های کشاورزی ، گردشگری و صنعت اشاره کرد و گفت : اگر از قدرت کار آفرینی و اندیشه های نو برای شکوفایی این بخش ها کمک نگیریم بیشتر از وضعیت کنونی نمی توانیم فعالیت داشته باشیم .

وی با مثال زدن مشکلات بخش کشاورزی و زمین های محدود استان گفت : میزان تولید در سطح کشاورزی بازمینهای محدودی که داریم بدون استفاده از ایده های نو و فناورانه ثابت می ماند .

وی خاطر نشان کرد : اگر صنعت ، تکنولوژی بالا و نانو و بیوتکنولوژی را با کشاورزی پیوند نزنیم این وضعیت کنونی جوابگونیازها نخواهد بود .

دکتر نجفی در همین زمینه این سئوال را مطرح کرد که اگر درسالهای گذشته آبیاری تحت فشار و قطره ای در مزارع چای گسترش پیدا می کرد آیا با خشکسالی امسال مواجه می شدیم ؟

استاندار گیلان با اشاره نیمه کار بودن ۱۱۰۰ طرح صنعتی استان گفت : برای خروج از رکود و تکمیل این طرح ها اقدامات وسیعی در استان آغاز شده است .

وی افزود : برای رسیدن به این هدف و تکمیل طرح های نیمه تمام مشارکت فعال و پویایی بانک ها لازم است .

محمود ایزددوست مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان هم  گفت : بررسی اقدامات نوآورانه ، کاهش میزان مصرف انرژی و استفاده از فناوری های جدید ، آینده نگری در اجرای طرح ، میزان اشتغال ، سنجش اقتصاد مقاومتی و دریافت نشان و برند استاندارد های کیفیت و محیط زیست از شاخص های انتخاب کار آفرینان برتر است .

در پایان این مراسم از ۹ کار آفرین برتر گیلان قدردانی شد .
jpg2304 jpg2306

Share