استاندار گيلان در نشست با جمعيت بانوان فرهيخته

چرا کراهت طلاق حتی در روستاهای گیلان کم رنگ شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار با اشاره به آسیبهای اجتماعی در گیلان از جمله آمار نگران کننده طلاق گفت : باید بررسی شود که چرا کراهت طلاق حتی در روستاهای گیلان کم رنگ شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست با جمعیت بانوان فرهیخته وفعال عرصه فرهنگ دینی ، با اشاره به نقش و جایگاه بانوان در توسعه و پیشرفت جامعه به برخی از آسیبهای فرهنگی واجتماعی در جامعه اشاره کرد و از آنان خواست در  زمینه بررسی علل بروز این آسیبها تلاش کنند .
دکتر محمد علی نجفی در این نشست با اشاره به نقش و جایگاه بانوان در توسعه و پیشرفت جامعه تصریح کرد : بانوان از ارکان اساسی جوامع بشری اند و نقش مؤثر و سازنده ای را در رسیدن به سعادت و کمال جامعه ایفاء می کنند .

jpg2259

 

وی با اشاره به آسیبهای اجتماعی در گیلان از جمله آمار نگران کننده طلاق گفت : باید بررسی شود که چرا کراهت طلاق حتی در روستاهای گیلان کم رنگ شده است و از بانوان فرهیخته استان انتظار می رود تا در این بخش تلاش های بیشتری داشته باشند.
دکتر نجفی با اشاره به موفقیتهای اقتصادی دولت در استان گفت : ما همیشه ارتقای بخش توریسم، گردشگری و درآمد روستایی را در گیلان داریم اما از اینها مهمتر توجه به مسائل فرهنگی و حفظ ارزشهاست. و در کنار این موفقیت ها لازم است عزم جهادی در حفظ فرهنگ و ارزش های اسلامی در گیلان داشته باشیم.
وی برضرورت ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه تأکید کرد و  از بانوان فرهیخته استان خواست تا در ترویج فرهنگ قرآنی بیشتر کار کنند.
دکتر نجفی افزود : برگزاری کلاس های آموزش مفاهیم قرآنی از جمله موارد مهمی بشمار می رود که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم و در این خصوص اگر نیاز به کمک باشد قطعا” حمایت های لازم صورت خواهد پذیرفت .
وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی و ارزشی ها از جمله مواردی بشمار می رود که دشمن درصد و ضربه زدن به آن است و اظهار داشت: آشنایی با مفاهیم قرآنی و برداشت صحیح از این کتاب الهی موجب موفقیت مان در عرصه های مختلف خواهد شد و بنیان خانواده ها را نیز محکم خواهد کرد .

 

jpg2260

وی با اشاره به اینکه زنان نقش اصلی در استحکام بنیان خانواده ها دارند گفت :نگرشهای ما باید ارزشی ؛ اسلامی ، فرهنگی و مبتنی برفرهنگ اصیل اسلامی باشد .
وی ادامه داد  : برگزاری نشست ها ، گفتمان و اندیشه های مشورتی و تبادل نظرات براساس نیازها و آسیب های اجتماعی از جمله موارد مهمی بشمار می رود که نقش مؤثری و تأثیرگذاری را در رشد و پیشرفت جامعه ایفاء می کند .
دکتر نجفی همچنین با بیان اینکه  زنان گیلانی بسیار پرتلاش هستند و باید از توانمندی های زنان فرهیخته در شهرها و روستاها استفاده کرد گفت : در حال حاضر گیلان ۱۰۸دهیار زن دارد و این آمار نشان می دهد که زنان گیلانی حتی در روستاها هم به فکر توسعه استان هستند و با حمایت این زنان پرتلاش می توان موانع را از جلوی توسعه استان برداشت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز در این نشست کارجمعی و برنامه های پژوهشی را از جمله ضروریات امور فرهنگی دانست و افزود : لازمه مقابله با تهاجم فرهنگی توجه به فعالیت های جمعی است .

حجت الاسلام والمسلمین جمال یاری خاطرنشان کرد: فعالیت بانوان گیلانی در توسعه علوم قرآنی مایه مباهات است و این زنان در پیشگیری از طلاق، شبهه شناسی، کاهش آسیب های اجتماعی، تربیت فرزند به روش قرآنی فعالیت های خوبی در استان دارند.

Share