رئيس مرکز استراتژيک وزارت اطلاعات خبرداد

پیش‌بینی همه سناریوهای پرونده هسته ای ایران در وزارت اطلاعات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس مرکز استراتژیک وزارت اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات، همه سناریوها درباره پرونده هسته‌ای و نتایج مذاکرات از قبیل سناریوی توافق، تمدید و حتی بن‌بست را پیش‌بینی و تدوین کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس مرکز استراتژیک وزارت اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات، همه سناریوها درباره پرونده هسته‌ای و نتایج مذاکرات از قبیل سناریوی توافق، تمدید و حتی بن‌بست را پیش‌بینی و تدوین کرده است.

698940_PhotoA شفیعی بعد از ظهر امروز در همایش بزرگداشت سی‌امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات اظهار کرد: دشمنان اسلام با ایجاد گروهک‌های تروریستی همچون داعش و طالبان و حمایت از آنان به دنبال پیاده کردن خواسته‌های خود بودند اما با وجود این تلاش‌ها همواره دشمنان به این اذعان داشته‌اند که جمهوری اسلامی قدرت برتر منطقه بوده و از سویی در دستیابی به اهداف خود در این زمینه موفق نبوده‌اند.

وی گفت: به طور حتم در نظم نوین جهانی، گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان مهم‌ترین مدل جایگاه خود را بیش از پیش کسب خواهد کرد چرا که مدل اخوانیه و مرسی پاسخ نخواهد داد.

رئیس مرکز استراتژیک وزارت اطلاعات با یادآوری اینکه سه دهه از تشکیل وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی سپری می‌شود تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین افتخارات این وزارتخانه مهم کشف و شناسایی حزب توده بوده است.

وی با بیان اینکه در شهریور ۶۲ تاسیس وزارت اطلاعات مصوب و بعد از یک سال این دستگاه فعالیت خود را آغاز کرد افزود: ایجاد دانشکده اطلاعات، راه‌اندازی مرکز اسناد و مرکز استراتژیک از محورهای قانون تشکیلات این وزارتخانه است.

شفیعی ادامه داد: ما اطلاعات را در مسیر خودش کسب و برای آینده تحلیل تا آینده‌پژوهی در زمینه‌های مختلف داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه قبل از اینکه اتفاقاتی روی بدهد و داعش‌ها شکل بگیرند بایستی تدابیر و برنامه‌های مرتبط در این حوزه‌ها بایستی وجود داشته باشد گفت: بر همین اساس، این وزارتخانه در پرونده‌های ملی مثل انرژی هسته‌ای پیش‌بینی لازم را در تمامی زمینه‌ها دارد.

به گفته رئیس مرکز استراتژیک وزارت اطلاعات، همه سناریوها درباره پرونده هسته‌ای و نتایج مذاکرات از قبیل سناریوی توافق، تمدید و حتی بن‌بست پیش‌بینی و تدوین شده است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی برای تمامی این‌ها سناریو و برنامه دارد اظهار کرد: به همین خاطر است که رئیس جمهور در محافل داخلی و خارجی با قاطعیت تمام درباره مذاکرات و پرونده هسته‌ای سخن می‌گوید.

شفیعی ارائه این سناریوها به رهبری، رئیس جمهور و سایر مسئولان نظام اسلامی را برشمرد و گفت: نتایج بررسی‌های وزارت اطلاعات در زمینه‌های مختلف از طریق سه لایه انجام شده و سرانجام تهیه، تدوین و نهایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در لایه نخست از ظرفیت مؤسسات ، پژوهشکده‌ها و دانشگاه‌ها در قالب همکاری مختلف استفاده می‌شود افزود: در لایه دوم اتاق‌های فکری را با حضور نخبگان داشته که در نشست این هفته درباره موضوع نظم آینده جلسه‌ای خواهیم داشت.

رئیس مرکز استراتژیک وزارت اطلاعات آخرین لایه از بررسی‌های استراتژیک وزارت اطلاعات را مربوط به اطلاعات معاونت‌های این وزارتخانه برشمرد و اضافه کرد: در این لایه جمع‌بندی موضوعات مختلف صورت می‌گیرد و تمامی این سناریوها بر اساس کارهای کارشناسی انجام می‌شود.

وی در ادامه به نقش و ضرورت استحکام و وحدت درون نظام اسلامی را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: ما باید بتوانیم در هر شرایط وحدت کلمه و انسجام را در نظام داشته باشیم که قطعاً این به نفع جمهوری اسلامی است.

شفیعی با بیان اینکه اگر شکاف بین مردم و حاکمیت شکل بگیرد این اولین مشکل خواهد بود اضافه کرد: بی‌شک امنیت چیزی نیست جز تولید اجتماعی به همین خاطر است که امنیت ‌در روابط اجتماعی شکل می‌گیرد و مردم نقش مهمی در شکل‌گیری امنیت ایفا می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: مادامی که ارتباط مردم با نظام و حاکمیت حفظ شود هیچ صدمه‌ای به نظام جمهوری اسلامی نخواهد رسید.

رئیس مرکز استراتژیک وزارت اطلاعات با طرح این موضوع که عامل شکست و محو شدن صدام از حکومت جدای از حملات به عراق، نارضایتی مردم آن کشور از این شخص بود گفت: بایستی همواره امید و اتحاد مردم کشورمان تقویت و برخی عوامل نارضایتی شناسایی و برای رفع آن تلاش شود.

وی توجه هر چه بیشتر به اقتصاد مقاومتی در کشور را ضروری خواند و بیان داشت: توجه به تولیدات داخلی باعث می‌شود که دشمن نتواند برای رسیدن به اهداف خود با تحریم‌های خود بر نظام اسلامی، فشار بیاورد.

بر اساس گزارش ایرنا رئیس مرکز استراتژیک وزارت اطلاعات افزود: مرکز بررسی های استراتژیک، اطلاعات را از چهار مسیر مختلف کسب کرده و با ترکیب آنها، تحلیل های آینده نگرانه صورت می دهد و قبل از آن که داعش، شکل بگیرد شرایط کشورهای عراق و سوریه را پیش بینی می کند.

وی با اشاره به شرایط منطقه، ایران را قدرت بلامنازع منطقه دانست و گفت: همه حوادثی که اکنون در منطقه ایجاد می شود برای قطع کردن دست ایران از خاورمیانه است، چون آمریکا دریافته که با اشغال عراق و افغانستان، برنده واقعی این جنگ ها ایران بوده است.

شفیعی گفت: آنها اول به سراغ حزب الله لبنان، که به زعم آنان حلقه ضعیف تر بود، رفتند و پس از آن به سوریه لشکر کشیدند تا این حلقه نفوذ ایران را بشکنند.

وی افزود: شاهد شکل گیری نظم جدیدی در منطقه هستیم که انشاءالله به پیروزی گفتمان انقلاب اسلامی منجر خواهد شد و اگر کشورهای محور مقاومت این فشار را تحمل کنند، مولود فرخنده ای خواهد داشت.

رییس مرکز بررسی های استراتژیک وزارت اطلاعات، وظیفه همه را در این مقطع حساس، استحکام ساخت درونی نظام و همان وحدت کلمه مورد تاکید حضرت امام (ره) بیان کرد و گفت: امنیت چیزی جز تولید اجتماعی حاصل از روابط اجتماعی نیست که در شکل گیری آن مردم نقش اول را دارند.

شفیعی سه آسیب این بخش را ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت، شکاف بین مردم (اقوام و مذاهب) و شکاف درون حاکمیت و چندگانگی بین اجزای حاکمیت دانست و گفت: مادامی که ارتباط بین مردم و نظام سیاسی حفظ شود، هیچ آسیبی متوجه نظام نمی شود.
/فارس

Share