معاون پارلمانی و امور حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران خبرداد:

پرداخت بخش نخست مطالبات ایثارگران و تشکیل موسسه حقوقی تکاک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون پارلمانی و امور حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بخش نخست مطالبات معوق ایثارگران روز گذشته پرداخت شده و مابقی تا پایان مهر ماه جاری پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون پارلمانی و امور حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بخش نخست مطالبات معوق ایثارگران روز گذشته پرداخت شده و مابقی تا پایان مهر ماه جاری پرداخت می‌شود.

566453_PhotoAحجت‌الاسلام سید مهدی فقیهی ظهر امروز در همایش «خاک سرخ» جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش و خدمتگزار در مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر با اشاره به مطالبات معوق ایثارگران از سال‌های ۸۵ و ۸۶ اظهار کرد: تمام مطالبات ایثارگران در قالب ماده ۱۳ به طور کامل پرداخت می‌شود.

وی از پرداخت بخش نخست مطالبات ایثارگران در یکم مهر ماه جاری خبر داد و افزود: دهم مهر ماه جاری مطالبات معوق جانبازان در مدت ۱۰ روز پرداخت می‌شود.

فقیهی با بیان اینکه تمام مطالبات معوق خانواده شهدا و ایثارگران به طور کامل پرداخت می‌شود، تصریح کرد: پرداخت مطالبات مذکور از ۲۰ تا ۳۰ مهر ماه جاری صورت می‌گیرد ضمن اینکه مطالبات بازنشستگی ایثارگران پرداخت می‌شود.

معاون پارلمانی و امور حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه خواستار تجدید نظر در روش‌های جریان ایثارگری در جامعه شد و بیان کرد: ایثارگران بسیار مظلوم واقع شدند و مورد اتهام هستند و در روش‌های جمعی و تشکل‌ها باید همراهی لازم وجود داشته باشد.

وی همراهی با تشکل‌های ایثارگری را از راهبردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد و گفت: اگر متفرق شویم جریان معاند جامعه ایثاگری را متهم به زیادهی‌خواهی می‌کنند.

*تشکیل موسسه حقوقی فراگیر «تکاک» 

فقیهی از تشکیل موسسه حقوقی فراگیر «تکاک» با حضور خانواده ایثارگران در کشور خبر داد و یادآور شد: موسسه مذکور پشتوانه خانواده شهدا و ایثارگران در زمینه حقوقی است و بنیاد شهید و امور ایثارگران نقش حاکمیتی و نظارتی را به عهده دارد.

معاون پارلمانی و امور حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه حمایت از ایثارگران تکلیف قانونی است، خاطرنشان کرد: روش‌های حمایت از ایثارگران دارای اشکال است.

وی به فراهم شدن بستر فعالیت‌های حمایتی از جامعه ایثارگری اشاره کرد و افزود: مبانی قانونی خدمات به ایثارگران اساسی‌تر می‌شود و این موضوع نیازمند حمایت جریان ایثارگری است.

فقیهی همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: بسیاری از خطاهای انسان در زندگی به دلیل رفتار ناشیانه است و باید روش‌های صحیح رفتار اسلامی و انقلابی را بیاموزیم.

معاون پارلمانی و امور حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران خانواده شهدا را سرمایه جامعه خواند و بیان کرد: ارتقای زندگی خانواده شهدا و ایثارگران از سیاست‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است و این موضوع نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

وی برنامه‌ریزی برای ارتقای زندگی جامعه ایثارگری را نیازمند اخلاص و حرکت جهادی عنوان کرد و گفت: همراهی دقیق تشکل‌ها سبب رسیدن به اهداف بلندمدت می‌شود.

فقیهی با تاکید بر تغییر در روش‌های اجرای برنامه‌ها، تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان ناظر وارد عرصه می‌شود و مدیران سنگ‌انداز گوش‌کشی می‌شوند.

معاون پارلمانی و امور حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران خواستار استمرار ورود نخبگان خانواده شهدا در بدنه مدیریتی کشور شد و تصریح کرد: موضوع مذکور نیازمند خودسازی و ارتقای توان مدیریتی است.

وی بر استفاده از عرصه‌های نوین کارآفرینی در حوزه ایثارگران تاکید کرد و یادآور شد: برنامه‌ریزی‌ها باید دارای نتیجه قطعی و کارآمد باشد.

فقیهی با بیان اینکه حداقل‌ها برای ایجاد آرامش در جامعه ایثارگری با تدبیر مقام معظم رهبری در مقطع کنونی فراهم شده است، اظهار کرد: گفتمان با جامعه ایثارگری باید در شأن انقلاب اسلامی باشد.

*تشکیل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش و خدمتگزار در ۱۶ استان

دبیرکل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش و خدمتگزار نیز در همایش مذکور گفت: جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش و خدمتگزار در ۱۶ استان کشور تشکیل شده است.

حسین اسماعیلی تربیت مدیران در عرصه‌های مختلف را از اهداف جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش و خدمتگزار خواند و بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ولایتمداری در جامعه از دیگر اهداف جمعیت مذکور است.

/فارس

Share