شهردار رشت

پاسخ های قانع کننده ای برای سوال های شورا دارم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،پس از برگزاری انتخابات هیئت رییسه شورای اسلامی شهر رشت در روز ۱۱ شهریور سالجاری ، شورا به تعطیلات بیست روزه رفت و فردا با طرح سوال از شهردار رشت بازگشایی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،پس از برگزاری انتخابات هیئت رییسه شورای اسلامی شهر رشت در روز ۱۱ شهریور سالجاری ، شورا به تعطیلات بیست روزه رفت و فردا با طرح سوال از شهردار رشت بازگشایی می شود.khalili_9460

ابراهیم خلیلی شهردار کلانشهر رشت در مورد طرح سوال شورا مطالبی را در پاسخ به سوالات بیان نمود که در ادامه مشاهده می نمایید.

آقای خلیلی مهرماه، ماه انتخاب شما به عنوان شهردار رشت است و این گفتگو به همین مناسبت است. اگر موافق باشید از یکسال قبل شروع کنیم.چرا شما به عنوان شهردار برگزیده و معرفی شدید؟

در ابتدا از شما متشکرم که این گفتگو را ترتیب دادید. در ابتدا این نکته را یادآوری کنم که بنده در مهر سال گذشته انتخاب شدم، ولی در آذرماه گذشته بر این کرسی نشستم و کارم را آغاز کردم. اما در مورد سوال شما باید بگویم که من منتخب منتخبین مردم در شورای محترم شهر هستم .در مورد اقبال این دوستان به برنامه های پیشنهادی بهتر است خودشان جواب دهند. در واقع می توان گفت که من جز ارائه برنامه و سپس دفاع از آن کار دیگری نکردم و دوستان عضو شورا هم لطف کردند و اعتماد کردند.

یکی از بحث ها اینست که شما رقبای قدری برای بدست آوردن این جایگاه نداشتید.

این را که می خواهم بگویم برای اثبات خودم نیست. بلکه دفاع از اشخاصی است که برای شهرداری مطرح بودند. با حرف شما موافق نیستم. اکثر بزرگوارانی که مطرح بودند در کار خود صاحب تخصص و تجربه بودند. انتخاب بنده هم قطعاً نشانه برتری من به آنها نبود و نیست. فقط می توان گفت که شورا برنامه و تجربه مرا در این مقطع برای شهر مفیدتر تشخیص داد. و من همواره مرهون حسن نظر و اعتمادشان هستم.

آیا شورا تعامل خوبی با شما دارد؟

خیلی قاطع می گویم بلی. البته من هم سعی کرده ام تعامل مناسبی با شورا داشته باشم.

اما تنش هایی وجود داشته و دارد. طرح سوال هایی که هنوز هم ادامه دارد.

طرح سوال نشانه وجود تنش نیست. شورا از مردم رای گرفته و نماینده افکار عمومی است. طبیعی است که نسبت به عملکرد شهردار حساس باشد و طرح سوال  جزو حقوق قانونی و مصرح شورا ودر راستای ابهام زدایی از عملکرد مجموعه شهرداری  است. من پرسشگری شورا و لزوم پاسخگویی شهردار را تنش نمی خوانم. بلکه بخشی از همان تعامل دوسویه می دانم.

اما این پرسش ها می تواند منجر به استیضاح شود.

به نظر من این پرسش ها می تواند باعث بهبود عملکرد من و همکارانم در شهرداری شود. فلسفه وجودی شورا دیدن  نکته ها یی که امروزبرایش پرسش ایجاد نموده است.

اما طرح سوال در شورا نشان می دهد که راضی نیستند.

اولاً طرح سوال  نشانه نارضایتی نیست، بلکه تلاشی است برای رفع ابهام ها. دوم آنکه من به عنوان شهردار تصمیم گیر هستم و نه تصمیم ساز. تصمیم سازی وظیفه و حق شورا است. من مجری مصوبات شورای شهر هستم. کدام مصوبه شورا را زمین نهاده ام؟ من مطیع و مجری تصمیمات شورایی هستم که خوشبختانه بسیار متخصص و با تجربه است. شورایی آمیخته از سواد آکادمیک و تجربه مدیریت شهری. مصوبه ای از شورا وجود ندارد که من آنرا اجرا نکرده باشم و یا در حال اجرایش نباشم. بنابراین فکر نمی کنم شورا از عملکرد شهردار ناراضی باشد.

فکر می کنید طرح سوال ها به استیضاح ختم شود؟

طبیعتاً دوست ندارم چنین شود. ولی استیضاح حق شورا است.  فکر می کنم پاسخ های قانع کننده ای برای سوال ها دارم. مگر آنکه این سوال ها فقط بهانه جویی باشد که من فکر می کنم شخصیت اعضای شورا چنین نباشد. حضور اساتید دانشگاه، مدیران سیاسی وعمرانی استان، و ایثارگران و جانباز سرافراز جنگ تحمیلی در بین اعضای شورای رشت، باعث می شود که نهایت احترام را برای شان قائل باشم. آنها واقعاً دغدغه دارند و پی بهانه جویی نیستند. بنابراین فکر می کنم همچنان در خدمت مردم و شورای منتخبشان خواهم بود.

دوست دارید در این گفتگو به سوال های شورا جواب دهید؟

نه. برای حفظ احترام شورا. چون آنها از من سوال کرده اند و قانوناً باید در صحن پاسخگوی شان باشم. اگر روزی احساس کنم که باید به مردم پاسخ آن سوال ها را بدهم با شما و سایر خبرگزاری ها حرف خواهم زد. تا هم مردم مرا بهتر بشناسند و هم با روحیات نمایندگانشان در شورا و دغدغه هایشان بیشتر آشنا شوند.

قرار است فردا در جلسه شورا ،سوال از شهردار رشت مطرح شود./ایسنا

Share