جعفرزاده ایمن آبادی

سود سرسام آور پتروشیمی از نرخ گذاری اشتباه دولت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفرزاده با بیان اینکه مجلس مطالعات خود را انجام داده و ملاحظات خارجی را در نوشتن فرمول خوراک گاز پتروشیمی‌ها در نظر دارد، افزود: واحدهای پتروشیمی سود سرشار و سرسام آوری تاکنون از محل نرخ گذاری اشتباه خوراک گاز پتروشیمی توسط دولت‌ها برده اند و در این میان حق مردم ضایع شده است.

در شرایط اقتصادی کشور،باید با هوشمندی به جذب گردشگر بپردازیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه هیج دلیلی وجود ندارد که دولت گاز را به بنگاه‌های خصوصی به نرخ خانگی ارایه کند، گفت: اگر درعربستان نرخ خوراک پتروشیمی ها نسبت به ایران پایین است نرخ مالیات برای آنها چند برابر کشور ماست.jafarzade_6675 (2)

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره نحوه نرخ‌گذاری خوراک پتروشیمی در مجلس، گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که دولت گاز را به بنگاه‌های خصوصی با نرخ خانگی ارایه کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه واحدهای پتروشیمی نرخ خوراک در داخل کشور را با عربستان مقایسه می کنند و می‌گویند چرا نرخ در عربستان پایین است، افزود: اگر درعربستان نرخ خوراک  پتروشیمی‌ها نسبت به ایران پایین است نرخ مالیات برای آنها چند برابر کشور ماست.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم، با تاکید بر اینکه به دلیل وجود مافیای بزرگ در صنعت پتروشیمی، دولت‌ها در نرخ گذاری در این بخش و احقاق حقوق ملت موفق نبودند و از این رو مجلس ورود کرد، افزود: مجلس هم هنوز کماکان به دلیل فشار بخش خصوصی و فضایی که ایجاد کردند نرخ واقعی را تعیین نکرده و تنها فرمول گذاری می کند.

وی با بیان اینکه مجلس مطالعات خود را انجام داده و ملاحظات خارجی را در نوشتن فرمول خوراک گاز پتروشیمی‌ها در نظر دارد، افزود: واحدهای پتروشیمی سود سرشار و سرسام آوری تاکنون از محل نرخ گذاری اشتباه خوراک گاز پتروشیمی توسط دولت‌ها برده اند و در این میان حق مردم ضایع شده است.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: رابطه ای هم که اکنون در کمیسیون تعیین شده با نرخ واقعی فاصله دارد و با همین فرمول هم که مورد اعتراض است می توان گفت این واحدها به سود خوبی دسترسی دارند.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه واحدهای پتروشیمی در حال حاضر از منابع دولت و پالایشگاه‌های دولتی استفاده می‌کنند، گفت: حضور بالای سرمایه گذاران در این بخش حاکی از سود سرسام آور در این بخش است و این هشداری است از بابت اینکه دولت از منافع مردم دفاع کند.

نماینده مردم رشت در مجلس نهم، گفت: سال قبل تعدادی از واحدهای پتروشیمی در اعتراض به نرخ گذاری خوراک در مجلس اعتراض کردند و به صورت نمادین چند واحد را تعطیل کردند اما پس از اینکه دیدند مجلس بر تصمیم خود پافشاری می کند دوباره کار خود را شروع کردند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای ایجاد تعادل و سود منطقی برای این واحدها مجلس ورود کرد، افزود: هنوز هم فعالیت در این بخش درمقایسه با هر نوع سرمایه گذاری دیگر سود آورتر است./خانه ملت

Share