واکنش عارف به شایعه پیشنهاد روحانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه شورای سیاستگذاری جایزه پیامبر اعظم (ص) در جمع خبرنگاران گفت: معرفی‌ام به عنوان گزینه وزارت علوم را تکذیب می‌کنم و از اینکه چه کسی قرار است معرفی شود، اطلاعی ندارم. وی افزود: در رابطه با وزارت علوم صحبتی با من نشده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه شورای سیاستگذاری جایزه پیامبر اعظم (ص) در جمع خبرنگاران گفت: معرفی‌ام به عنوان گزینه وزارت علوم را تکذیب می‌کنم و از اینکه چه کسی قرار است معرفی شود، اطلاعی ندارم.

وی افزود: در رابطه با وزارت علوم صحبتی با من نشده است و اگر صحبت شود کمک می‌کنم تا فرد مناسبی انتخاب شود arefولی خودم قبول نمی‌کنم.

عارف اظهار داشت: امیدوارم هرچه زودتر وزیر علوم معرفی شود تا این وزارتخانه مهم هم صاحب وزیر باشد.

وی در رابطه با شورای سیاستگذاری جایزه پیامبر اعظم (ص) اظهار داشت: با توجه به جایگاهی که علم در اسلام دارد شورای عالی انقلاب فرهنگی آئین‌نامه‌ای را تصویب کرد تا عملیات اجرایی جایزه پیامبر اعظم (ص) انجام شود.

عارف گفت: تلاش می‌کنیم که بهترین‌ها را برای این جایزه انتخاب کنیم و اگر فرد بسیار برجسته‌ای نباشد اصراری نداریم که تمام جوایز را معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: داورها نیز پیشنهاد شده‌اند ولی نتیجه‌گیری نهایی نشده است.

عارف گفت: سه جایزه قرار است به دانشمندان تابع کشورهای اسلامی و یک جایزه به فرد مسلمان مستقل از تابعیت کشور اسلامی تعلق گیرد، همچنین جایزه علوم انسانی به عنوان جایزه امام خمینی مطرح است.

/فارس

Share