رنجکش در مراسم اختتامیه فیلم و عکس دریای دوستی کاسپین

هنرمندان گیلانی قابلیت حضور در عرصه دیپلماسی فرهنگی را دارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره فیلم و عکس دریای دوستی کاسپین گفت: استان گیلان برخوردار از هنرمندان موفقی است که در عرصه های بین المللی قابلیت حضور در دیپلماسی فرهنگی را دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: استان گیلان برخوردار از هنرمندان موفقی است که در عرصه های بین المللی قابلیت حضور در دیپلماسی فرهنگی را دارند.DSC03580

یونس رنجکش در مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره فیلم و عکس دریای دوستی کاسپین افزود: باید از حضور هنرمندان جامعه در ابعاد گوناگون بهره گرفت که یکی از ظرفیت های آنان استفاده از این قشر در عرصه های روابط بین الملل است.

وی یادآور شد: برگزاری جشنواره هایی چون فیلم و عکس دریای دوستی زمینه ای برای بهره گیری و بهره مندی از این ظرفیت ها می باشد.

به گفته وی دریای کاسپین تنها حوزه آبی جهان است که به دلیل فرهنگ دیرینه و سابقه ارتباطات فرهنگی ساکنان حاشیه آن تاکنون بدون تنش سیاسی بوده و در این میان جامعه فرهنگی و هنری نقش مهمی می تواند در توسعه همگرایی های بیشتر در روابط سیاسی،اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی کشورهای حاشیه این دریا داشته باشند.

یونس رنجکش با تأکید بر فعال شدن جامعه فرهنگی گیلان و بیرون کشیدن هنر از پستوی خانه ها اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و نگاه آن به جامعه فرهنگی هنری این فرصت ایجاد شده تا هنرمندان ما بتوانند در راستای ارزش های جامعه اسلامی به تولید آثار خود بپردازند.

وی اظهار داشت: هنر می بایست کاربرد اجتماعی داشته باشد و از طریق آن پیام رسیدن اهداف تکاملی انسان به جامعه منتقل شود و مسلماً جامعه فرهنگی هنر خود را در این راستا هزینه می کند.

رنجکش اضافه کرد: ابزار هنر و هنرمندان نقش مهمی در اعتلای جامعه داشته و موجب همگرایی بهتر اجتماعی و پیشبرد اهداف بیشتر توسعه می شود.

وی یادآور شد: با توجه به نگاه همگرایانه ای که بین دستگاه های فرهنگی استان و همچنین تأکیدی که از سوی استاندار گیلان و مجموعه استانداری برای استفاده از ظرفیت ها در توسعه استان وجود دارد بستر خوبی فراهم شده تا همه در کنار یکدیگر به آرمان های خود که نشأت گرفته از اهداف نظام و برنامه های دولت است،دست یابیم.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره بر تداوم آن با استفاده از ظرفیت سایر بخش ها تأکید کرد: نخستین جشنواره فیلم و عکس دریای دوستی کاسپین از سوی انجمن سینمای جوان استان گیلان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،ستاد ساماندهی سواحل استانداری و اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان برگزار شده است.

در پایان این مراسم لوح تقدیر برگزیدگان و پیشکسوتان فیلم و عکس استان های شمالی کشوراز سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان اهدا شد.

در این مراسم همچنین نمایشگاه عکس دریای دوستی افتتاح و از تمبر و کتاب های آن نیز رونمایی شد.

DSC03605 DSC03597

Share