سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان

همه ی رسانه‌ها باید به دنبال اخذ مجوز فعالیت بروند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رنجکش بر لزوم ساماندهی و فعالیت قانونی در این عرصه تاکید کرد و گفت: اگر این اتفاق رخ ندهد دچار انتشار هرزنامه ها و شب نامه ها می شویم.

مناسبت های مذهبی موجب موجب معنویت بخشی به نشاط اجتماعی می شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یونس رنجکش سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با حضور در مجموعه ی دیارمیرزا از تحریریه ی آن بازدید به عمل آورد.
مشروح گفتگوی خبرنگاران سرویس فرهنگی و اجتماعی دیارمیرزا با سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان به شرح ذیل است:
رنجکش در ابتدای گفتگوی خود با اشاره به اینکه دیارمیرزا از جمله پایگاه های خبری دارای مجوز استان گیلان است افزود:خیلی خوشحالم هستم در مجموعه ای حضور یافتم که در حوزه ی اطلاع رسانی و گردش اخبار حضوری فعال و تاثیرگذار دارد.

امکانات استان مناسب این تعداد گردشگر نیست
ranjkesh_7637 (38)دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی گیلان در خصوص اقدامات این ستاد در سال جاری اظهار داشت: در سواحل استان گیلان مدیریت امکانات و داشته ها را اجرا کرده ایم و با توجه به نوع نگاه دکتر نجفی استاندار محترم و آقای احمدی پور معاون امنیت سیاسی استاندار و تجربه کاری آنها در این زمینه پیشنهاد هایی از طریق ستاد ارائه شد که مورد مقبولیت قرار گفت.
رنجکش نگاه مسئولان به ساحل و دریا را ملی دانست و گفت: میرباقری معاون وزیر کشور هم برای بازدید از امکانات استان به گیلان سفر کردند و با بازدید هوایی امکانات استان سنجیده شد.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان امکانات موجود استان را مناسب برای ۲میلیون پانصد هزار نفر ساکن گیلان دانست و افزود: امکانات موجود پاسخگوی نیاز مهمان های عزیز نیست و در جلسه ای که با آقای میرباقری داشتیم خواستار نگاه ملی به سواحل استانهای شمالی بودیم.
رنجکش با بیان اینکه در راستای همین موضوع ۲۶ میلیارد تومان برای سه استان شمالی تصویب شد افزود: استان گیلان دارای ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحل است که ۲۵۰ کیلومتر آن آزاد سازی شده اما استان مازندران اگرچه از ۳۵۰ کیلومتر نوار ساحلی برخوردار است اما تنها ۵۰ کیلومتر آن آزاد سازی شده و این موضع یعنی اینکه در تخصیص اعتبارات باید نگاه ویژه ای به گیلان وجود داشته باشد .

ریالی از بودجه ملی مصوب شده برای ساماندهی سواحل تخصیص داده نشده است
دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی گیلان با بیان اینکه متاسفانه ریالی از بودجه مصوب شده ملی اختصاص داده نشده است تصریح کرد: با عنایت دکنر نجفی و نوع نگاه مثبت ایشان به ساحل ,بودجه ی استانی برای ساماندهی سواحل اختصاص داده شد و توانستیم اقداماتی مانند درست کردن شکل ظاهری ایستگاه هایی که محل توقف مردم بود را انجام دهیم.
رنجکش در ادامه همت تمامی مدیران استان و پای کار بودن آنها را از نکات مهم در موفقیت طرح های ساماندهی سواحل در سال جاری دانست.
حضور ۱۸ میلیون مسافر در گیلان
وی با بیان اینکه در تابستان امسال باتوجه به شرایط خوب آب و هوایی شاهد حضور تقریبا ۱۸ میلیون نفر به گیلان بوده و با توجه به حضور مسافران در استان قطعا یکی از مقاصد گردشگری آنها دریا بوده و اگر فرض بر این باشد که نصف این جمعیت یعنی ۹ میلیون نفر به دریا رفته اند یعنی اینکه ۳ برابر ظرفیت امکانات استان از دریا استفاده شده است.
وی بر اهمیت پیشگیری از تلفات جانی و غرق شدگی تاکید کرد و گفت: تنها در سه ماه تابستان مدیران اداره کل امور اجتماعی استان ۳۰۰ lمورد بازدید از سواحل داشته اند و در کنار آن بازرسان وزارت کشور هم به وظایف نظارتی خود عمل کرده اند.

عدم توجه مسافران به توصیه مسئولان در خصوص شنا نکردن در نقاط خارج از محدوده
ranjkesh_7637سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از شناسایی ۳۰۰ نقطه خطرناک و مستعد غرق شدگی خبر داد و افزود:تمام افرادی که غرق شده اند در خارج از طرح ساماندهی سواحل شنا کرده اند. متاسفانه خانواده ها به علت عدم داشتن فرهنگ صحیح استفاده از سواحل دریا ، عدم آشنایی به فنون شنا و موقعیت دریا و مهم تر از آن عدم توجه به توصیه مسئولان در خصوص شنا نکردن در نقاط خارج از محدوده ،موجب ایجاد اتفاقات ناگواری می شوند.
وی روند کلی امور را مثبت ارزیابی کرد و یاداور شد: یکی از علت هایی که بیشتر غریق ها در شهرستان بندر انزلی صورت گرفته عنوان داشت که در بندر انزلی اکثر نقاط دسترسی به دریا در اختیار برخی نهاد ها و سازمان ها است و همکاران ما نمی توانند در آنجا ها حضور داشته باشند و بعضا مردم از طریق مختلف به آن جا دسترسی پیدا می کنند.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی گیلان از عدم تعطیلی ستاد ساماندهی سواحل دریا خبر داد و افزود:برای خدمات رسانی بهتر به گردشگران این ستاد تا پایان سال با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد.
رنجکش آغاز زودهنگام فعالیت ستاد ساماندهی سواحل را اقدامی مثبت عنوان کرد و گفت: در سال جاری طرح ساماندهی سواحل یک ماه زودتر از سال گذشته یعنی از ۱۵ خرداد شروع شد و این اقدام باعث شد که تعداد غرق شدگان از ۱۱ نفر به ۳ نفر کاهش پیدا کند.
همه ی رسانه ها باید به دنبال کسب مجوز فعالیت بروندایمن آبادی
ranjkesh_7637 (23)سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در خصوص ساماندهی رسانه های استانی و حمایت از رسانه های دارای مجوز اظهار داشت: خوشبختانه دولت به این سمت رفته که رسانه های فعال در فضاهای مجازی شناسنامه دار شوند و نوع نگاه ما استفاده بهینه از رسانه ها برای توسعه ی استان است.
وی بر لزوم ساماندهی و فعالیت قانونی در این عرصه تاکید کرد و گفت: اگر این اتفاق رخ ندهد دچار انتشار هرزنامه ها و شب نامه ها می شویم که متاسفانه امروزه در کل کشور شاهد چنین اتفاقی هستیم. در حالی که این کار خلاف اخلاق رسانه ای است.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه همه رسانه ها و نهادهای فعال در عرصه اطلاع رسانی باید به دنبال کسب مجوز بروند تصریح کرد:در صورتی که اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان برای ارائه گزارش عملکرد خود نشست خبری برگزار نماید مطمئنا تنها از ۹ پایگاه اطلاع رسانی دارای مجوز فعالیت و سایر رسانه های قانونی دعوت بعمل خواهد اورد.
رنجکش به ایجاد همگرایی بین رسانه های استان تاکید نمود و گفت:گیلان از استان های با سابقه در عرصه ی رسانه است و باید از ظرفیت رسانه ها برای توسعه استاد و ایجاد نظم عمومی و نظاط در جامعه بهره ببریم.
استفاده از ظرفیت هنرمندان برای تبلیغات محیطی
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در خصوص تبلیغات محیطی در شهر اظهار داشت: در جلسه ای که با کانون های تبلیغاتی برگزار کردیم بر ضررت استفاده از ظرفیت های هنری و گرافیکی هنرمندان در تبلیغات محیطی تاکید داشتیم و خواستار ایجاد پیوندی مناسب بین آنها و دستگاهایی که خواهان تبلیغات هستند شدیم تا بتوانیم چهره شهر و استان را تغییر دهیم.
نسبت به معضل مواد مخدر باید در خانواده ها حساسیت ایجاد شود
ranjkesh_7637 (31)جانشین کمیته تخصصی مشارکت های مردمی ستاد هماهنگی مبارزه با موادر مخدر استان گیلان در خصوص اقدامات انجام شده برای هموار سازی راه ورود سمن ها و خیرین برای رفع معضل اعتیاد اظهار داشت:باید بستر لازم برای حضور بیشتر مردم با اطلاع رسانی فراهم شود و ایجاد حساسیت در خانواده صورت بگیرد تا با خود مراقبتی در خانواده ها جامعه دیگر نیاز به مراقبت نداشته باشد.

مدیریت واحد فرهنگی و اجتماعی ضرورت دارد
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان بر ضرورت مدیریت واحد فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و گفت:اعتقاد من این است که یابد به سمتی پیش برویم که تمام واحد های فرهنگی فعالیت یک پارچه داشته باشند .متاسفانه برخی دستگاه ها به وظایف خود در خصوص معضلات اجتماعی و فرهنگی به خوبی عمل نکرده اند و در جلسات به جای اینکه با برنامه حضور داشته باشند می پرسند باید چه کاری انجام بدهیم؟! و در توجیه عملکرد ضعیف خود نداشتن بودجه را بهانه می کنند.اگر بودجه باشد اما برنامه نداشته باشید چطور می خواهید این بودجه را هزینه کنید ؟!
«دیارمیرزا »را به عنوان رسانه ای که در فعالیت خود منصفانه عمل می کند می شناسم

وی با بیان اینکه به عنوان یک چهره ی رسانه ای «دیارمیرزا »را به عنوان رسانه ای که در فعالیت خود منصفانه عمل می کند می شناسم افزود: اگر چه ممکن است سلایق متفاوتی داشته باشیم اما با رصد فعالیت «دیارمیرزا »متوجه می شویم که رویکرد این مجموعه, اطلاع رسانی حرفه ای است.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با بیان اینکه معمولا در مسیر هر مجموعه ای که در حال حرکت است سنگ اندازی می شود افزود:از قدیم گفته اند که« قطاری که حرکت می‌کند را سنگ می‌زنند» مطمئنا هر کاری در کشور بلاخص فعالیت های فرهنگی با بازخوردهای متفاوتی در جامعه رو به رو خواهد شد اما مساله مهم این است که باید یاد بگیریم که چگونه در کنار یکدیگر کار کنیم.
ضمن نقد عملکرد یکدیگر همه برای توسعه استان گام برداریم
ranjkesh_7637 (2)رنجکش در ادامه اظهار داشت:یکی از دغدغه های استان در سالیان گذشته این بود که در مدیریت کلان کشور  فردی از گیلان که بتوانیم مشکلاتمان را بدون واسطه با او مطرح کنیم حضور نداشت اما خوشبختانه امروزه در راس مدیریت کشور بزرگانی از گیلان حضور دارند و می توانیم از این فرصت برای توسعه استان استفاده کنیم.
وی بر ضرورت نقد صحیح تاکید کرد و گفت:کسی با نقد مشکل ندارد و هیچ انسانی هم کامل نیست اما باید ضمن نقد عملکرد یکدیگر برای پیشبرد اهداف استان همگرایی داشته باشم و همه برای توسعه استان گام برداریم.

Share